Gå til innhold

Hva spiser katta di nå?


cathlin

Anbefalte innlegg

Jeg har en matlei katt. Hun liker bare kylling og fuglesmaker. Absolutt ikke fisk. Ikke rødt kjøtt. 

Talte opp at hun har 7 ulike typer tørrfor som jeg veksler mellom å gi henne. Akkurat nå er det to av dem som virker innenfor hennes verdighet å knaske noen få biter av nå og da. 

Står litt fast på hva jeg skal finne på av våtfor. Siste hun likte var Purina gormet perle med kyllingsmak. Før det var det Applaws biter av kylling. Før det var det poster fra Pure Natural med kylling. Så har jeg prøvd noe mousse. Ikke godt. Så har jeg har jeg prøvd dagligvaremerker og de slikker hun bare sausen av og lar bitene ligge igjen. 

Kanskje det fins kattemat som bare er saus.. Lage egen saus å gi henne? Er det bra? Vet ikke. 

Hva spiser deres katter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

steke kyllingfile? ;) hva med å bare gi henne tørrfor i 2 uker?  

Anonymkode: 245f1...2f0

Nygrillet kylling er himmelen, men det blir da mas i 10 dager etterpå hvor all annen mat er for dårlig. 

Bare tørrfor. Hun blir sur og begynner å vekke meg kl 5 om morgenen med mjauing og egentlig konstant mjauing og henting til matskål med påfølgende forurettet stirring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2019 den 21.40, cathlin skrev:

Jeg har en matlei katt. Hun liker bare kylling og fuglesmaker. Absolutt ikke fisk. Ikke rødt kjøtt. 

Talte opp at hun har 7 ulike typer tørrfor som jeg veksler mellom å gi henne. Akkurat nå er det to av dem som virker innenfor hennes verdighet å knaske noen få biter av nå og da. 

Står litt fast på hva jeg skal finne på av våtfor. Siste hun likte var Purina gormet perle med kyllingsmak. Før det var det Applaws biter av kylling. Før det var det poster fra Pure Natural med kylling. Så har jeg prøvd noe mousse. Ikke godt. Så har jeg har jeg prøvd dagligvaremerker og de slikker hun bare sausen av og lar bitene ligge igjen. 

Kanskje det fins kattemat som bare er saus.. Lage egen saus å gi henne? Er det bra? Vet ikke. 

Hva spiser deres katter? 

Hei

mine katter, 2 stk spiser 1 kg torsk hver dag, eller litt mindre, 2 sånne frosne torskeblokker, er vel 400 gr i hver. Jeg forundres over at de ikke går lei, men de elsker det og spiser og spiser.

jeg koker to blokker hver morgen.

ved siden av får de tørrfor, det bruker de kun tror jeg som snacks, for en Liten skål kan stå hele dagen.

jeg har forsøkt koke kylling og kjøpe Og koke  tunfisk og diverse annet, men det er torsk de vil ha:-)

den ene katten kan av og til spise en type kattemat, hvis jeg setter frem, ikke mye, men spiser litt mens fisken avkjøles. Men da er det det samme om det er gourmet kattemat eller den billigste. Ellers kommer de og smaker når jeg spiser, da tar de en ostebit, eller litt laks/øret , Egg, men det er torsk de elsker.

nå er de knapt knapt ett år, så mulig de endrer smak etter hvert, men de er fast bestemt på at det er torsk de vil ha. Prøvde kjøpe sei, men nei, det gikk ikke.

med hundene er det lettere, de spiser alt. I dag fikk de makaroni med smør og tunfisk( bare sånn i boks) også hadde jeg i ost jeg hadde stående, og de hiver inn på og har like lyst på alt mulig etter på...

så katter er mye mer kresne enn hunder.

jeg elsker katter 🙂
 

nen apropo katten din, siden den liker så godt saus... har du fått sjekket tennene? Vet ikke hvor gammel katten din er da.

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Madelenemie skrev:

Hei

mine katter, 2 stk spiser 1 kg torsk hver dag, eller litt mindre, 2 sånne frosne torskeblokker, er vel 400 gr i hver. Jeg forundres over at de ikke går lei, men de elsker det og spiser og spiser.

jeg koker to blokker hver morgen.

ved siden av får de tørrfor, det bruker de kun tror jeg som snacks, for en Liten skål kan stå hele dagen.

jeg har forsøkt koke kylling og kjøpe Og koke  tunfisk og diverse annet, men det er torsk de vil ha:-)

den ene katten kan av og til spise en type kattemat, hvis jeg setter frem, ikke mye, men spiser litt mens fisken avkjøles. Men da er det det samme om det er gourmet kattemat eller den billigste. Ellers kommer de og smaker når jeg spiser, da tar de en ostebit, eller litt laks/øret , Egg, men det er torsk de elsker.

nå er de knapt knapt ett år, så mulig de endrer smak etter hvert, men de er fast bestemt på at det er torsk de vil ha. Prøvde kjøpe sei, men nei, det gikk ikke.

med hundene er det lettere, de spiser alt. I dag fikk de makaroni med smør og tunfisk( bare sånn i boks) også hadde jeg i ost jeg hadde stående, og de hiver inn på og har like lyst på alt mulig etter på...

så katter er mye mer kresne enn hunder.

jeg elsker katter 🙂
 

nen apropo katten din, siden den liker så godt saus... har du fått sjekket tennene? Vet ikke hvor gammel katten din er da.

Jeg har prøvd å trekke torsk, men det snuste hun så vidt på. Hadde dog en bakgårdskatt et sted jeg bodde som elsket laks, så delte med den når jeg spiste sushi. 

Ja, tennene er nylig renset for tannsten og tatt røntgenbilder av. Hun begynner å få en dårlig tann eller to, men foreløpig skal det være rimelig ok. Hun kan jo likevel ha vondt. Hun er 13-14 år.

Lurte på å koke sammen en saus til henne på noe kyllingkraft, men vet liksom ikke om det er noen spesielle kriterier for hvordan lage mat til katt. Hva de har behov for av ernæring og hva som ikke er bra. Nå er det kanskje ikke gourmet-kattemat-kokker som står å lager innholdet i disse våtforpostene man får kjøpt heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2019 den 21.23, cathlin skrev:

Jeg har prøvd å trekke torsk, men det snuste hun så vidt på. Hadde dog en bakgårdskatt et sted jeg bodde som elsket laks, så delte med den når jeg spiste sushi. 

Ja, tennene er nylig renset for tannsten og tatt røntgenbilder av. Hun begynner å få en dårlig tann eller to, men foreløpig skal det være rimelig ok. Hun kan jo likevel ha vondt. Hun er 13-14 år.

Lurte på å koke sammen en saus til henne på noe kyllingkraft, men vet liksom ikke om det er noen spesielle kriterier for hvordan lage mat til katt. Hva de har behov for av ernæring og hva som ikke er bra. Nå er det kanskje ikke gourmet-kattemat-kokker som står å lager innholdet i disse våtforpostene man får kjøpt heller. 

Hei!

 

Nei jeg tror nok ikke det er gourmetkokker som står for kattematen:-)

Men jeg vil tro at om du koker en god fond basert på fisk eller kylling at det kan slå an. Jeg lagde fårikål i går, og saus og fett som var igjen, gjorde at hundene spiste både potetmos og grønnsaker, så de likte smaken og alt fettet:-)

Jeg tar alltid vare på fett når jeg lager mat, enten jeg lager and, eller får, eller fisk, bruker dette til mye, og i blant på hundenes mat, fryser det ned i passe porsjoner. Jeg koker også opp fiskehoder og bein, når jeg har hel fisk jeg skal tilberede, men ellers kan man jo kjøpe fond på flasker.

Jeg tenker sånn at selv om mine katter foretrekker mager torsk som eneste mat nesten, så får de nok av småtterier, enten av meg, eller insektene de fanger, samt av og til en mus og en fugl, skjønt jeg aldri ser dem spise disse dyrene, men insekter ser jeg de knaske i seg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...