Gå til innhold

Parterapi alene?


L1980

Anbefalte innlegg

Jeg og min kone har vært gift i 13 år og vært kjærester siden ungdomskolen/videregående.  Vi har fått 2 fantastiske barn og lever ett normalt familieliv. Men problemet vårt har alltid vært intimitet og sex. Jeg er en person som er veldig glad i kos/intimitet og veldig glad i sex. Mens min kone er stikk motsatt. Dette har vært ett problem for oss i nærmere 20 år nå. Vi er kommet inn i en ond sirkel som vi aldri kommer ut av. Har prøvd å få henne med på parterapi, men det vil hun ikke. Lurer litt på å få litt terapi alene for å se om noen andres synspunkt kan hjelpe meg/oss ut av denne evige sirkelen. Noen som har erfaring med det? Å gå på "parterapi" alene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, L1980 skrev:

Jeg og min kone har vært gift i 13 år og vært kjærester siden ungdomskolen/videregående.  Vi har fått 2 fantastiske barn og lever ett normalt familieliv. Men problemet vårt har alltid vært intimitet og sex. Jeg er en person som er veldig glad i kos/intimitet og veldig glad i sex. Mens min kone er stikk motsatt. Dette har vært ett problem for oss i nærmere 20 år nå. Vi er kommet inn i en ond sirkel som vi aldri kommer ut av. Har prøvd å få henne med på parterapi, men det vil hun ikke. Lurer litt på å få litt terapi alene for å se om noen andres synspunkt kan hjelpe meg/oss ut av denne evige sirkelen. Noen som har erfaring med det? Å gå på "parterapi" alene? 

Er det egentlig en ond sirkel? Det høres ikke slik ut i det du skriver. Det høres ut som at hun alltid har vært slik og at dere alltid har hatt dette problemet. Hva er det som gjør at du tror hun skulle ville ønske å forandre seg nå?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
18 timer siden, L1980 skrev:

Jeg og min kone har vært gift i 13 år og vært kjærester siden ungdomskolen/videregående.  Vi har fått 2 fantastiske barn og lever ett normalt familieliv. Men problemet vårt har alltid vært intimitet og sex. Jeg er en person som er veldig glad i kos/intimitet og veldig glad i sex. Mens min kone er stikk motsatt. Dette har vært ett problem for oss i nærmere 20 år nå. Vi er kommet inn i en ond sirkel som vi aldri kommer ut av. Har prøvd å få henne med på parterapi, men det vil hun ikke. Lurer litt på å få litt terapi alene for å se om noen andres synspunkt kan hjelpe meg/oss ut av denne evige sirkelen. Noen som har erfaring med det? Å gå på "parterapi" alene? 

Nei, har ikke erfaring med å gå alene, men det høres ut som en god idé hvis kona di ikke vil gå og dere er inne i en slags ond sirkel. Du kan forvente å få hjelp til å sortere tankene dine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...