Gå til innhold

Det er så rart.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Jeg etterlyste lesestoff av mannen min, så han hentet ned flere poser fra loftet med alternative blader. Har prøvd å lese i dem og er jo normalt sett interessert i det, men nå må jeg tvinge meg til å lese det og det orker jeg ikke. Så jeg leser heller gamle Donald blader. Bare lurer på hva som skjer i hjernen? Med tankene? Kan medisiner virkelig gjøre dette? Det blir jo tomt inni meg,men istedenfor bekymrer jeg meg for min fysiske helse og gruer meg til tannlege osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flere som opplever at de forandrer seg når de tar ap? Vet ikke om jeg liker dette,men jeg er jo åndelig uansett for det er vi alle. Ånd i menneskekropp, å gå på do er åndelig...alt er åndelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, stjernestøv skrev:

Kan medisiner virkelig gjøre dette? Det blir jo tomt inni meg,men istedenfor bekymrer jeg meg for min fysiske helse og gruer meg til tannlege osv. 

Dette høres langt mer normalt og friskt ut enn å tro på ånder og alt dette rare.

Anonymkode: 18be6...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette høres langt mer normalt og friskt ut enn å tro på ånder og alt dette rare.

Anonymkode: 18be6...241

Ja det er vel kanskje det,men jeg er jo normalt et spirituellt menneske. Er ikke det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja det er vel kanskje det,men jeg er jo normalt et spirituellt menneske. Er ikke det nå.

Hva foretrekker du selv, slik du har det nå, eller sånn du hadde det? 

Anonymkode: 18be6...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva foretrekker du selv, slik du har det nå, eller sånn du hadde det? 

Anonymkode: 18be6...241

Foretrekker å være spirituell,men liker å få litt fred fra energier og ånder. Ser på det som en pause. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Foretrekker å være spirituell,men liker å få litt fred fra energier og ånder. Ser på det som en pause. 

Javel, tolker det som om det bare er et tidsspørsmål før du kutter ut medisinene nok en gang.

Anonymkode: 18be6...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Javel, tolker det som om det bare er et tidsspørsmål før du kutter ut medisinene nok en gang.

Anonymkode: 18be6...241

Får se,men nå skal jeg ha ny injeksjon på tirsdag og er litt ambivalent. Men å ikke kjenne så mye på energier er ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Får se,men nå skal jeg ha ny injeksjon på tirsdag og er litt ambivalent. Men å ikke kjenne så mye på energier er ok. 

 Så kutter du ut og så går et noen måneder og så er du sikkelig dårlig. Igjen. Hva med å lære av tidligere erfaringer?

Anonymkode: 18be6...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, stjernestøv skrev:

Får se,men nå skal jeg ha ny injeksjon på tirsdag og er litt ambivalent. Men å ikke kjenne så mye på energier er ok. 

Jeg tror også det kan være godt for deg å få et opphold. En slags time -out.  Livet på medisiner kan utvilsomt være  langt tyngre enn det de fleste av oss noensinne vil forstå, men keep in mind at livet uten medisiner sliter hodet ditt i stykker. En fin balanse er vanskelig å finne.

Jeg synes du er flink som følger opp depot. Har du noe annet du kan fylle livet ditt med enn det alternative? Orker du håndarbeid? Tegning/fargelegging?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Så kutter du ut og så går et noen måneder og så er du sikkelig dårlig. Igjen. Hva med å lære av tidligere erfaringer?

Anonymkode: 18be6...241

Har ikke tenkt å kutte ut enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, XbellaX skrev:

Jeg tror også det kan være godt for deg å få et opphold. En slags time -out.  Livet på medisiner kan utvilsomt være  langt tyngre enn det de fleste av oss noensinne vil forstå, men keep in mind at livet uten medisiner sliter hodet ditt i stykker. En fin balanse er vanskelig å finne.

Jeg synes du er flink som følger opp depot. Har du noe annet du kan fylle livet ditt med enn det alternative? Orker du håndarbeid? Tegning/fargelegging?

Ja godt med en time out også. Må finne den balansegangen ja. 

Jeg syns at håndarbeid og fargelegging er kjedelig,men følger med på en serie nå. Det er a noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja godt med en time out også. Må finne den balansegangen ja. 

Jeg syns at håndarbeid og fargelegging er kjedelig,men følger med på en serie nå. Det er a noe. 

Jeg stemmer for at Netflix/HBO kvalifiserer som hobby :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, XbellaX skrev:

Jeg stemmer for at Netflix/HBO kvalifiserer som hobby :- )

Det er bra :) Det er min hobby. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke akkurat de samme plagene som deg, men da jeg var på mitt dårligste en periode på 1-2 år så var det konstant høy aktivitet i hode mitt. Da jeg startet med behandling og medisiner så roet den aktiviteten seg kraftig og det føltes stille, rolig og nesten litt tomt. Jeg hadde blitt så vant til at det alltid var høy aktivitet i hode så det ble kjempe uvant når det nesten ble helt stille. Etter hvert ble jeg vant til det "normale" og syntes det var deilig. Har prøvd å slutte med medisin 3 ganger av ulike årsaker hvis jeg husker rett, men etter noen måneder har jeg startet opp igjen på medisin fordi jeg blir dårligere og ikke orker å ha det slik. Nå håper jeg at medisinene jeg holder på å trappe opp på skal funke godt.

Så jeg tror man bare må vende seg til den roen man får med medisin selv om noe av det man er opphengt i når man er dårligere forsvinner. Da kan man bruke energien til noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Fionys skrev:

Nå har jeg ikke akkurat de samme plagene som deg, men da jeg var på mitt dårligste en periode på 1-2 år så var det konstant høy aktivitet i hode mitt. Da jeg startet med behandling og medisiner så roet den aktiviteten seg kraftig og det føltes stille, rolig og nesten litt tomt. Jeg hadde blitt så vant til at det alltid var høy aktivitet i hode så det ble kjempe uvant når det nesten ble helt stille. Etter hvert ble jeg vant til det "normale" og syntes det var deilig. Har prøvd å slutte med medisin 3 ganger av ulike årsaker hvis jeg husker rett, men etter noen måneder har jeg startet opp igjen på medisin fordi jeg blir dårligere og ikke orker å ha det slik. Nå håper jeg at medisinene jeg holder på å trappe opp på skal funke godt.

Så jeg tror man bare må vende seg til den roen man får med medisin selv om noe av det man er opphengt i når man er dårligere forsvinner. Da kan man bruke energien til noe annet.

Ja det er enorm aktivitet inni og utenfor meg uten medisiner,det er jo en omstilling. 

Håper medisinen du tar nå vil virke godt, ikke noe særlig å være dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker enorm forskjell på et liv med ap og et liv uten. Med ap er jeg vanlig, ordinær, rolig, avbalansert, kanskje litt kjedelig, ikke kreativ og jeg har ikke tankekjør. Uten ap er jeg oppjaget, har tankekjør, depressive perioder (det kan jeg forresten ha nå også), angst og har vondt i hele kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er enorm aktivitet inni og utenfor meg uten medisiner,det er jo en omstilling. 

Håper medisinen du tar nå vil virke godt, ikke noe særlig å være dårlig. 

Ja det blir en omstilling, men jeg tror du kan få noe godt ut av det. Alle dager er ikke like bra, men jeg bruker å trøste meg med at det er slik for de friske også. 

Har fått en flink psykiater så jeg satser på at det går litt bedre denne gangen. Sist sluttet jeg på grunn av at jeg fikk veldig mye bivirkninger av litium og psykiater forsto meg. Nå har jeg startet opp med litium igjen, men skal ikke opp på så høy dose som sist og planen er å legge til lamictal. Så får jeg bare se hvordan det går denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fionys skrev:

Ja det blir en omstilling, men jeg tror du kan få noe godt ut av det. Alle dager er ikke like bra, men jeg bruker å trøste meg med at det er slik for de friske også. 

Har fått en flink psykiater så jeg satser på at det går litt bedre denne gangen. Sist sluttet jeg på grunn av at jeg fikk veldig mye bivirkninger av litium og psykiater forsto meg. Nå har jeg startet opp med litium igjen, men skal ikke opp på så høy dose som sist og planen er å legge til lamictal. Så får jeg bare se hvordan det går denne gangen. 

Ja dette sier jeg når folk spør hvordan det går"Det går opp og ned men det gjør det jo med alle". Da sier de ja eller nikker. 

Ja det er en balansegang det å finne rett medisin,bra du har en flink psykiater. Krysser fingrene for deg. Min psykiater er opptatt av at jeg ikke skal ha bivirkninger,men litt tung i kroppen blir jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...