Gå til innhold

Bare lurer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Betaler våre nye landsmenn mindre skatt enn oss som er født norske? 

Anonymkode: 30955...879

Samme vilkår som for etnisk norske

Anonymkode: 20f1a...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Betaler våre nye landsmenn mindre skatt enn oss som er født norske? 

Anonymkode: 30955...879

Det skulle tatt seg ut. Hvor har du hørt dette?

Anonymkode: 85b83...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS sikter nok til noe slikt:

https://www.nettavisen.no/na24/norskfodte-betaler-75-prosent-mer-skatt-enn-innvandrere/3423390130.html

"norskfødte betaler 75% mer skatt enn innvandrere, i snitt". Hevder SSB

 

Så ja , det stemmer. De har samme skatteregler men andel i jobb og inntekt er lavere, og det avgjør hvor mye en betaler i skatt.

Anonymkode: 5d1f7...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS sikter nok til noe slikt:

https://www.nettavisen.no/na24/norskfodte-betaler-75-prosent-mer-skatt-enn-innvandrere/3423390130.html

"norskfødte betaler 75% mer skatt enn innvandrere, i snitt". Hevder SSB

 

Så ja , det stemmer. De har samme skatteregler men andel i jobb og inntekt er lavere, og det avgjør hvor mye en betaler i skatt.

Anonymkode: 5d1f7...8c0

da får norske arbeidsgivere bli enda flinkere til å ansette utenlandske da, så de har mulighet til å betale

Anonymkode: 20f1a...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn tjener mer, dermed skatter de mer.  Fokuset kunne jo like gjerne vært på at nordmenn tjener mer som at innvandrere skatter mindre enn nordmenn.

 

Ut fra startinnlegget kunne en tro at nordmenn skatter mer enn utlendinger med samme arbeidsinntekt, men slik er det jo ikke. Alltid greit å legge ved link til artikkel i stedet for bare å slenge ut en påstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

da får norske arbeidsgivere bli enda flinkere til å ansette utenlandske da, så de har mulighet til å betale

Anonymkode: 20f1a...0f5

Det er en liten del av problemet ja 

men det er også andre problemer

Det største problemet er antall ufaglærte jobber, i forhold til antall som ønsker ufaglært jobb. Det er rett og slett for mange folk og for få jobber, ikke pga "rasisme". Men alle later som ingenting av en eller annen grunn, trolig av frykt for at innvandringen skal reduseres for å tilpasse seg arbeidsmarkedet, som konsekvens av denne bekymringen, derfor holder dere tyst og later som ingenting, og skylder på rasisme istedenfor. Praktisk, men meget slu og farlig strategi. Tenk om våre nye landsmenn begynner å tro på deg, hva skjer da ? Har du tenkt på det ?

 "kjipt for oss som mister jobben vår for det er ikke akkurat enkelt å finne seg jobb for tida, ."  https://www.dagbladet.no/nyheter/da-asylantene-dro/67690578 Det er ingen jobber i bygda, så vi må lage jobber med å tilrettelegge for nye landsmenn for da får vi noe å jobbe med. Men vent nå litt, hva skal de nye landsmennene jobbe med da, etter at de er ferdig med å være jobb for dere på mottaket, når det ikke er jobber i bygda ? 

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

da får norske arbeidsgivere bli enda flinkere til å ansette utenlandske da, så de har mulighet til å betale

Anonymkode: 20f1a...0f5

norske arbeidsgivere og folk flest blir mindre og mindre flinke til å ansette folk av fremmede kulturer, jo mer kulturelt mangfold vi får, jo mindre føler folk seg tilpass og jo mindre stoler folk på fremmede kulturer  https://www.researchgate.net/publication/335924797_Ethnic_Diversity_and_Social_Trust_A_Narrative_and_Meta-Analytical_Review 

Folk er rett og slett blitt skremt av fremmede kulturer en vet ikke hva slags holdninger folk har eller hva de står for, en tør ikke la naboen passe ungen f.eks for hvem vet hva slags forelder kultur de har i den kulturen, en vet ikke så en tar ikke sjangser.

Det motsatte av det du ønsker skal skje, er i ferd med å skje

Så da hadde det vært interessant å høre om du har noen løsninger, eller om du bare vil at vi skal kjøre svensk løsning med å stikke hodet i sanden, skylde på rasisme, innføre kvotering, og tro at alt skal gå bra ?

Anonymkode: 5d1f7...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Xtra skrev:

Nordmenn tjener mer, dermed skatter de mer.  Fokuset kunne jo like gjerne vært på at nordmenn tjener mer som at innvandrere skatter mindre enn nordmenn.

 

Ut fra startinnlegget kunne en tro at nordmenn skatter mer enn utlendinger med samme arbeidsinntekt, men slik er det jo ikke. Alltid greit å legge ved link til artikkel i stedet for bare å slenge ut en påstand.

Jeg har ikke påstått noe som helst. Jeg bare lurer, skrev jeg. Dvs jeg bar spør. 

Anonymkode: 30955...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS sikter nok til noe slikt:

https://www.nettavisen.no/na24/norskfodte-betaler-75-prosent-mer-skatt-enn-innvandrere/3423390130.html

"norskfødte betaler 75% mer skatt enn innvandrere, i snitt". Hevder SSB

 

 

Jo da, men det blir noe annet enn det trådstarter insinuerer.

Men men.

Anonymkode: 85b83...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke påstått noe som helst. Jeg bare lurer, skrev jeg. Dvs jeg bar spør. 

Anonymkode: 30955...879

Nei, insinuerer var kanskje et mer treffende ord enn påstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Xtra skrev:

Nei, insinuerer var kanskje et mer treffende ord enn påstår.

Jeg håper denne tråden blir slettet! 

Anonymkode: 30955...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper denne tråden blir slettet

Anonymkode: 30955...879

Hvorfor det? 

Når noe kan tolkes på forskjellige måter vil noen tolke det på ene måten andre på andre. Tolker noen ting det i verste mening etc så er det deres feil ikke din.

Noen tolker ting i verste mening med vilje, for å oppnå en agenda, noe å være obs på også. Vi ser det med donald trump alt tolkes i verste tenkelige måte for å "vise" hvor forferdelig han er. Men det fremstår svakt, en trenger ikke lyve eller mistolke ting Trump sier for å vise hvor dårlig president han er, så de som føler behov for slikt viser bare sin egen svakhet og dårlige argumenteringsevner

Anonymkode: 5d1f7...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...