Gå til innhold

Å si til terapauten at man nasker/stjeler , driver vinning.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, jeg er ikke noen nasker eller en person som stjeler. Men jeg har hatt masse tegn på psykose. Jeg oppfylte ikke kravene. Men jeg har vært engelbarnet i klassen og alltid nesten blitt ertet for at jeg har vært så forsiktig. De som var kule kjørte på som de ville, og fikk kjeft og straff av og til ,men virket ikke til å ha dårlig samvittighet likevel. Jeg får dårlig samvitighet av den minste ting og er så lei!!! 

Har vel egentlig sett at det ikke går på hva du gjør, hvor kriminell du er, men hvor god du er til å snakke for deg og flink sosialt er det som avgjør hvordan folk møter deg. Altså, du kan være den mest uskyldige, den som følger alle regler og er ærlig, men likevel bli hatet av alle pga du er som du er.

Jeg har for eksempel, en venn fra vestkanten i Oslo. han er voksen nå, men sniker likevel på kollektivtrafikken fordi han mener det er billigere å betale et gebyr en gang i året enn å drive å kjøpe billett. Jeg synes det er umoralsk å gå på gratis bare fordi du KAN. De som jobber der skal ha lønna si og de betaler vel sine avgifter de og. 
Men en gang så gikk jeg på uten å betale for meg, bare for å se om noe mellom himmel og jord forfulgte meg. ikke fordi jeg følte meg så forbanna kul som gjorde det. Men rett og slett for å trosse angsten. 
Jeg fikk faen meg et kikk på en butikk en gang og, og nasket med meg en vare. etterpå ble jeg veldig lei meg, men jeg måtte få bevist atter en gang at ingen forfølger meg. 

Dette er ikke noe jeg har gjort igjen. Jeg har jo også hatt jobber og aldri stjålet fra jobben, men kollegaer har gjort det og det virker jo ikke som noen har dårlig samvitghet. 

Så hva lider jeg av og hvilke konsekvenser kan det evt få dersom du sier til terapauten at du har nasket et par ganger? 

Anonymkode: 89131...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke konsekvenser mener du det skal ha? Jeg har gjort en del ulovlige greier og det vet min behandler. Dette var når jeg var ute i rusen. Har absolutt ingen konsekvenser å fortelle det. Ikke for min del i alle fall. 

Tenker du på at motivet var å få bekreftet at ingen forfulgte deg? Jeg føler av og til jeg blir forfulgt uten at det er noen psykose. Det bunner bare ut i en frykt jeg har pga diverse greier. Ikke at jeg reelt tror jeg er forfulgt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Glitter skrev:

Hvilke konsekvenser mener du det skal ha? Jeg har gjort en del ulovlige greier og det vet min behandler. Dette var når jeg var ute i rusen. Har absolutt ingen konsekvenser å fortelle det. Ikke for min del i alle fall. 

Tenker du på at motivet var å få bekreftet at ingen forfulgte deg? Jeg føler av og til jeg blir forfulgt uten at det er noen psykose. Det bunner bare ut i en frykt jeg har pga diverse greier. Ikke at jeg reelt tror jeg er forfulgt. 

har ofte hatt en følelse av at jeg er synlig for universet, at universet vil straffe meg. Og var fascinert over at mine venner kunne leve så fritt uten å tenke over noe. mens jeg sitter der som ei pyse.

Anonymkode: 89131...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

har ofte hatt en følelse av at jeg er synlig for universet, at universet vil straffe meg. Og var fascinert over at mine venner kunne leve så fritt uten å tenke over noe. mens jeg sitter der som ei pyse.

Anonymkode: 89131...1f3

Hvorfor skulle universet straffe deg? Du som ikke har gjort noe galt og har en samvittighet? 

Jeg har vært redd for det selv men jeg har gjort mye galt i min ungdom,tror det er karma jeg da. Jeg får som fortjent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...