Gå til innhold

Hva er galt med meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har god helse og er glad i å trene, er fysisk aktiv og i 80% jobb. Det jeg faktisk sliter med er leamus jeg har over hele kroppen til en hver tid. Jeg har hatt dette i ca ett år, uten muskelsvinn. Er kun 31år så tenker at ALS er utelukkende. Glemmer dette litt, men så dukker det andre ting opp. 

Når jeg sover så bråvåkner jeg plutselig av følelsen på at jeg har svelget en stor ball. (Klinkekule eller noe stort noe) får deretter kvelningsfornemmelse, puster fort og pulsen er da skyhøy. Mannen min sier dette skjer omtrent hver natt. Det er så slitsomt :( . Hva er alle disse kroppslige tingene? Er redd for nevrologiske sykdommer, men vil anta at jeg hadde gått tillegg symptomer om det var helt alvorlig. Har tidligere slitt med ekstreme panikkanfall, heldigvis haf jeg klart å vokse det av meg. Hvorfor har jeg så forferdelig panikk i kroppen? Som det med å bråvåkne hver natt med en følelse av å bli kvalt? 

Håper på svar fra noen av dere. 

Anonymkode: a841b...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliter med mye av det samme her. 

Er 30 år. For meg er det nok alle symptomene jeg får fra min alvorlige helseangst. Sover dårlig. Våkner urolig og svett i verste periodene. 

Mye leamus. Følelse av å miste muskler/kraftløs. MEN klarer bevege musklene som før ved nevrologisk test hos lege. Han sier det er angsten min som setter meg helt ut...

Jeg blir redd for nye sykdommer hele tiden og tror da helt 100% på at jeg har både als og ms i perioder. 

Endret av Millee89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Millee89 skrev:

Sliter med mye av det samme her. 

Er 30 år. For meg er det nok alle symptomene jeg får fra min alvorlige helseangst. Sover dårlig. Våkner urolig og svett i verste periodene. 

Mye leamus. Følelse av å miste muskler/kraftløs. MEN klarer bevege musklene som før ved nevrologisk test hos lege. Han sier det er angsten min som setter meg helt ut...

Jeg blir redd for nye sykdommer hele tiden og tror da helt 100% på at jeg har både als og ms i perioder. 

Har også hos lege med all leamus, nå har jeg ikke dette i øyet som mange opplever, men flere steder på beina. Har også litt angst for å ikke få puste. Det er så slitsomt, men det hjelper å ut i naturen å løpe. Skal man leve et liv slik? Blir vel aldri gammel jeg med denne slitsomme angsten. Må jo tære enormt på hjertet🙈🙈 Takk for svar. 

Anonymkode: a841b...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har også hos lege med all leamus, nå har jeg ikke dette i øyet som mange opplever, men flere steder på beina. Har også litt angst for å ikke få puste. Det er så slitsomt, men det hjelper å ut i naturen å løpe. Skal man leve et liv slik? Blir vel aldri gammel jeg med denne slitsomme angsten. Må jo tære enormt på hjertet🙈🙈 Takk for svar. 

Anonymkode: a841b...fe4

Hva sa legen din da? 

Har det ikke så mye i øyet selv... men rumpa, hele beinet og armen.. flytter seg stadig.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Millee89 skrev:

Hva sa legen din da? 

Har det ikke så mye i øyet selv... men rumpa, hele beinet og armen.. flytter seg stadig.  

Han sa jeg kunne komme tilbake om et par/tre mnd å se. Han tok noen undersøkelser på kontoret, han fortalte blant annet at ved en ALS tilstand så "spillte" det under huden hele tiden, å symptomene kom sjeldent alene. Siden jeg fortsatt har dette irriterende greiene, så har jeg lyst å gå til nevrolog - bare for å få det helt utelukket i min hjerne. Kaffe og lakris, angst kunne være årsaken sa han. 

Anonymkode: a841b...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 2 beboere på jobb som er ALS pasienter, det blir gjerne verre da, det gjør det ikke bedre akkurat. Jeg har nok i overkant helseangst. 

Ts

Anonymkode: a841b...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han sa jeg kunne komme tilbake om et par/tre mnd å se. Han tok noen undersøkelser på kontoret, han fortalte blant annet at ved en ALS tilstand så "spillte" det under huden hele tiden, å symptomene kom sjeldent alene. Siden jeg fortsatt har dette irriterende greiene, så har jeg lyst å gå til nevrolog - bare for å få det helt utelukket i min hjerne. Kaffe og lakris, angst kunne være årsaken sa han. 

Anonymkode: a841b...fe4

Hos meg har jeg iallfall fått beskjed om at det skyldes angst og dårlig søvn. 

Spiller ikke under hele tiden, det flytter seg gjerne rundt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Millee89 skrev:

Hos meg har jeg iallfall fått beskjed om at det skyldes angst og dårlig søvn. 

Spiller ikke under hele tiden, det flytter seg gjerne rundt... 

Hvor lenge har du hatt det? 

Anonymkode: a841b...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...