Gå til innhold

Hva synes dere er finest sminke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kvinner med tung sminke (flere lag med kremer og foundation, tykk mascara, ja du skjønner tegninga)

Kvinner med lett sminke

Kvinner uten sminke. The natural look

Hva liker dere menn best?

Hvordan sminker du deg du som er kvinne?

Anonymkode: 4e0e2...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er kvinne, bruker overhodet ikke sminke. Kun ansiktskrem og ev. lypsyl. Mannen min liker det best også. :) Ikke at han noen gang har sett meg med sminke dog...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Lillemus skrev:

Er kvinne, bruker overhodet ikke sminke. Kun ansiktskrem og ev. lypsyl. Mannen min liker det best også. :) Ikke at han noen gang har sett meg med sminke dog...

Da er vi flere. Jeg bruker ikke sminke. Jeg bruker kun lotion i ansiktet  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker litt sminke hver dag. Litt mer til fest. Tror mange har det på samme måte.

 

Tykt lag med foundation, concealer, countouring, falske øyevipper etc. er noe jeg forbinder med influencere og tror ikke jeg kjenner noen som sminker seg slik.

 

Tror de fleste voksne menn vil si at de foretrekker en naturlig look. Men ofte har de som har den pene naturlige look'en sminket seg mer enn det ser ut til.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kallemari

Er kvinne (selv om nicket mitt er tvekjønnet, lol) og bruker kun litt svak eyeliner til vanlig. Til fest og andre spesielle anledninger jeg skal være litt fin, bruker jeg litt pudder, rouge og leppestift. Men aldri for mye av noe, bare beskjedent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker lett sminke, men ikke hver dag.  Har hjemmekontor og da er det i hvert fall ikke sminke:).  Hvis jeg skal møte noen ifb. med jobb så tenker jeg grundig igjennom klær og sminke.

Til fest bruker jeg mascara, litt pudder og rouge, og leppestift.

Jeg synes det er feminint å sminke seg og det vil jeg fortsette med.

Anonymkode: 90858...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Lett sminke ser best ut på de fleste damer.

(Skulle gjerne sagt naturlig, men sminke virker.)

 

PS: Jeg forstår godt at mange ikke gidder å styre med det.

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker som regel:

Solkrem

Primer

Make up - krem (fra tidligere full cover og matt, til lettere med glød)

Concealer til å highlighte

Mer dekkende concealer til pigmenteringer sommerhalvåret. Da må det dessverre noen ganger mer dekkende make up til og. 

Rouge

Litt mascara på overvipper. 

Litt utfylling på øyenbrynene

Lip gloss

Stort sett same procedure til «fest» men da bruker jeg mye mer markering av øyne, clear eyes, og litt mer «glød» - i hvert fall vinter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.10.2019 den 14.17, Gargamel skrev:

Lett sminke ser best ut på de fleste damer.

(Skulle gjerne sagt naturlig, men sminke virker.)

 

PS: Jeg forstår godt at mange ikke gidder å styre med det.

Glemmer aldri noen jeg kjenner. Da de begynte med sminke så de ut som malte klovner. Så ut som om de skulle rett på scenen og opptre som en klovn i et show.  De så det ikke selv den gang. Men i ettertid når de ser bilder av seg selv så sier de : ohhh my god! 😂😂😂😂😂

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Glemmer aldri noen jeg kjenner. Da de begynte med sminke så de ut som malte klovner. Så ut som om de skulle rett på scenen og opptre som en klovn i et show.  De så det ikke selv den gang. Men i ettertid når de ser bilder av seg selv så sier de : ohhh my god! 😂😂😂😂😂

Det er dessverre mange ungjenter (og noen eldre...) som tror "more is more" når det kommer til sminke, de kunne med fordel vasket av seg 1/2 kg sminke og da sett mer enn nok sminket ut.

Var på ferie med en venninne en gang og hun ville absolutt at jeg skulle sminke meg (særlig...) og påsto at hun brukte bare 15 min på å sminke seg og "du vil ikke se det engang!" Da tenkte jeg i mitt stille sinn, "Hvis det ikke engang synes, hva er vitsen da?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Lillemus skrev:

Det er dessverre mange ungjenter (og noen eldre...) som tror "more is more" når det kommer til sminke, de kunne med fordel vasket av seg 1/2 kg sminke og da sett mer enn nok sminket ut.

Var på ferie med en venninne en gang og hun ville absolutt at jeg skulle sminke meg (særlig...) og påsto at hun brukte bare 15 min på å sminke seg og "du vil ikke se det engang!" Da tenkte jeg i mitt stille sinn, "Hvis det ikke engang synes, hva er vitsen da?"

Det samme sier jeg.  Det må jo vises litt. Men det må også se naturlig ut. Men foreks hvis noen har lyse øyenbryn så kan det se fint ut å sminke dem mørkere så lenge det ser naturlig ut. Det kan også være fint å jevne øyenbrynene med å hjelpe til med litt sminke synes jeg. Jeg synes ikke det er fint med kunstige overdrevne lange vipper. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.10.2019 den 13.20, AnonymBruker skrev:

Kvinner med tung sminke (flere lag med kremer og foundation, tykk mascara, ja du skjønner tegninga)

Kvinner med lett sminke

Kvinner uten sminke. The natural look

Hva liker dere menn best?

Hvordan sminker du deg du som er kvinne?

Anonymkode: 4e0e2...72f

Jeg regner med du egentlig spør om hva menn foretrekker av lett eller ingen sminke, for det er vel temmelig stor enighet om at overdrevet lag-på-lag-sminke i skarpe farger ikke er spes vakkert, eller hur? :) 

Gjetter mange svarer "ingen sminke" når de egentlig foretrekker "lite" eller "naturlig" sminke. Godt utført moderat sminking kan nemlig lure (spesielt menn) til å tro at det ikke brukt sminke ;)

Tror imidlertid mange t r o r at de har sminket seg "moderat", mens de i virkeligheten har sminket seg kraftig. Jeg tror årsaken ofte er dårlig belyste bad, og at de går ut i dagslys uten å ha sett innesminken i vanlig lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har sett er at menn som skriver "kvinner uten sminke er best", mener "kvinner uten dragqueen-sminke". 

De ser ikke at kvinnen er sminket. Når man søker på "woman without make up" på google er 99% av dem veldig sminka :) 

Anonymkode: eb88d...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...