Gå til innhold

Ekskjæreste og barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg har barn med min ekskjæreste. 

Jeg har brukt litt tid for å komme meg videre. 

Min ekskjæreste har nå ny samboer

Men det jeg ikke klarer og forstå er, vi må ha kontakt pga barna og god stemning, men hun er veldig opptatt av at vi skal være gode venner, hjelpe hverandre og stille opp for hverandre. 

Hun gir veldig merkelige signaler pga hun kan fortelle at hun virkelig bryr seg og ikke vil miste meg, at hun bare har gjemt bort sine følelser, men at følelsene er der og at noe i henne føler for å egentlig prøve igjen, men hun sier at det er ingenting ho kan gjøre med det nå, og at ingen vet hva som skjer i fremtiden. 

Jeg har alltid støttet, hjelpt og vært der for henne på en måte som ingen andre har vært før, 

Er dette bare noe hun sier? For å ha min hjelp der? Gjør hun dette for å utnytte meg? Har prøvd og forstå hvorfor hun er slik som dette, men sitter som et spørsmålstegn til tider. 

 

Anonymkode: 36f98...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei. 

Jeg har barn med min ekskjæreste. 

Jeg har brukt litt tid for å komme meg videre. 

Min ekskjæreste har nå ny samboer

Men det jeg ikke klarer og forstå er, vi må ha kontakt pga barna og god stemning, men hun er veldig opptatt av at vi skal være gode venner, hjelpe hverandre og stille opp for hverandre. 

Hun gir veldig merkelige signaler pga hun kan fortelle at hun virkelig bryr seg og ikke vil miste meg, at hun bare har gjemt bort sine følelser, men at følelsene er der og at noe i henne føler for å egentlig prøve igjen, men hun sier at det er ingenting ho kan gjøre med det nå, og at ingen vet hva som skjer i fremtiden. 

Jeg har alltid støttet, hjelpt og vært der for henne på en måte som ingen andre har vært før, 

Er dette bare noe hun sier? For å ha min hjelp der? Gjør hun dette for å utnytte meg? Har prøvd og forstå hvorfor hun er slik som dette, men sitter som et spørsmålstegn til tider. 

 

Anonymkode: 36f98...464

Det er jo bare hun som kan svare sant på dette - alt annet blir bare spekulasjoner. Men jeg tenker nok litt at hun gjør dette for å ha deg klar dersom hun skulle trenge deg til noe. Sånt prat som at noe i henne kanskje vil prøve igjen senere en gang ville jeg ikke lagt noe som helst vekt på, da hadde hun ikke blitt samboer med en ny og fortsatt å bo sammen med ham. Etter min mening oppfører hun seg stygt mot dere begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lillemus skrev:

Det er jo bare hun som kan svare sant på dette - alt annet blir bare spekulasjoner. Men jeg tenker nok litt at hun gjør dette for å ha deg klar dersom hun skulle trenge deg til noe. Sånt prat som at noe i henne kanskje vil prøve igjen senere en gang ville jeg ikke lagt noe som helst vekt på, da hadde hun ikke blitt samboer med en ny og fortsatt å bo sammen med ham. Etter min mening oppfører hun seg stygt mot dere begge to.

Tusen takk for at du tok deg tid til og svare. 

Har lenge tenkt at jeg burde kutte alt av kontakt utenom barna, og holde meg til dette. 

Men dette er forøvrig noe vi begge har sagt tidligere, men ingen av oss har klart og holde det. 

Men jeg kjenner at det er noe som gjør at jeg ikke klarer og holde meg til dette, men kanskje jeg burde være den som faktisk trekker meg unna? Og heller la henne fortsette det livet hun har begynt! Er jo tross alt naturlig at ny samboer skal være den som støtter og hjelper til, ikke at hun må komme til meg for hjelp osv. Jeg forstår bare ikke hva godt hun får ut av dette. 

Anonymkode: 36f98...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for at du tok deg tid til og svare. 

Har lenge tenkt at jeg burde kutte alt av kontakt utenom barna, og holde meg til dette. 

Men dette er forøvrig noe vi begge har sagt tidligere, men ingen av oss har klart og holde det. 

Men jeg kjenner at det er noe som gjør at jeg ikke klarer og holde meg til dette, men kanskje jeg burde være den som faktisk trekker meg unna? Og heller la henne fortsette det livet hun har begynt! Er jo tross alt naturlig at ny samboer skal være den som støtter og hjelper til, ikke at hun må komme til meg for hjelp osv. Jeg forstår bare ikke hva godt hun får ut av dette. 

Anonymkode: 36f98...464

Hun liker å vite at hun fremdeles har taket på deg, tror jeg. Det kan jo bli interessant den dagen du får deg ny kjæreste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lillemus skrev:

Hun liker å vite at hun fremdeles har taket på deg, tror jeg. Det kan jo bli interessant den dagen du får deg ny kjæreste...

Du tror at det kommer til og bli tøft for henne når jeg har fått ny kjæreste og hun faktisk ser at jeg faktisk har kommet meg videre? 

Jeg har hatt en følese på at hun holder på slik fordi hun nettopp ikke har kommet over meg selv med ny samboer, men at hun forventer min støtte og hjelp. 

Anonymkode: 36f98...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tror at det kommer til og bli tøft for henne når jeg har fått ny kjæreste og hun faktisk ser at jeg faktisk har kommet meg videre? 

Jeg har hatt en følese på at hun holder på slik fordi hun nettopp ikke har kommet over meg selv med ny samboer, men at hun forventer min støtte og hjelp. 

Anonymkode: 36f98...464

Tøft og tøft... Ikke alle som takler at eksen får seg ny kjæreste og går videre selv om de har gjort det selv. Hun har jo et visst tak på deg og synes du er god å ha i bakhånd tydeligvis. Men det kan godt være jeg maler fanden på veggen her altså - som jeg sa aller først: det er bare hun som kan svare helt sant på dette. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Lillemus skrev:

Tøft og tøft... Ikke alle som takler at eksen får seg ny kjæreste og går videre selv om de har gjort det selv. Hun har jo et visst tak på deg og synes du er god å ha i bakhånd tydeligvis. Men det kan godt være jeg maler fanden på veggen her altså - som jeg sa aller først: det er bare hun som kan svare helt sant på dette. :) 

Ja, men har dog hatt samme tanke selv. Jeg tenker at jeg kutter ut alt av kontakt bortsett fra barna kanskje? Og se hvordan reaksjon hun for da? For hun vil nok da kanskje merke dette betydelig? Er det riktig måte av meg og tenke på? 

Anonymkode: 36f98...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men har dog hatt samme tanke selv. Jeg tenker at jeg kutter ut alt av kontakt bortsett fra barna kanskje? Og se hvordan reaksjon hun for da? For hun vil nok da kanskje merke dette betydelig? Er det riktig måte av meg og tenke på? 

Anonymkode: 36f98...464

Jeg synes det, men så har jeg heller aldri skjønt de som forventer at eksen skal stille opp for dem i lange baner etter et brudd, selv når de har fått seg en ny...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg synes det, men så har jeg heller aldri skjønt de som forventer at eksen skal stille opp for dem i lange baner etter et brudd, selv når de har fått seg en ny...

Jeg tenker det er pga barna. 

Men har dog begynt og tenke i det siste at jeg blir utnyttet, fordi jeg aldri sier nei ang barna, og alltid stiller opp og lar hennes nye samboer slippe billig unna. 

Tenker det er på tide at jeg slipper dette ansvaret fra meg og innser at det ikke er min oppgave lengre. 

Og vil hun savne meg og virkelig føler noe, så får hun finne ut av dette selv.

På tide og la alt gå synes du? La henne stå igjen med ny samboer og finne ut av dette på egenhånd? Fått inntrykk av at hun er avhenging av min støtte/hjelp. 

Anonymkode: 36f98...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker det er pga barna. 

Men har dog begynt og tenke i det siste at jeg blir utnyttet, fordi jeg aldri sier nei ang barna, og alltid stiller opp og lar hennes nye samboer slippe billig unna. 

Tenker det er på tide at jeg slipper dette ansvaret fra meg og innser at det ikke er min oppgave lengre. 

Og vil hun savne meg og virkelig føler noe, så får hun finne ut av dette selv.

På tide og la alt gå synes du? La henne stå igjen med ny samboer og finne ut av dette på egenhånd? Fått inntrykk av at hun er avhenging av min støtte/hjelp. 

Anonymkode: 36f98...464

Nå er det hun og ikke den nye samboeren som har ansvaret for barna, men du må jo selv vurdere om det hun spør om faktisk er noe hun klarer selv eller hennes samboer kan gjøre, eller om det er du som Må gjøre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Lillemus skrev:

Nå er det hun og ikke den nye samboeren som har ansvaret for barna, men du må jo selv vurdere om det hun spør om faktisk er noe hun klarer selv eller hennes samboer kan gjøre, eller om det er du som Må gjøre det. 

Er ofte slike ting som faktisk den nye samboeren skal kunne hjelpe til med, men mye faller over til meg. Ofte slike ting som en kjæreste/samboer må regne med og ta på seg når man velger og bli sammens med en som har barn fra før

 

Anonymkode: 36f98...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.10.2019 den 14.50, AnonymBruker skrev:

Hei. 

Jeg har barn med min ekskjæreste. 

Jeg har brukt litt tid for å komme meg videre. 

Min ekskjæreste har nå ny samboer

Men det jeg ikke klarer og forstå er, vi må ha kontakt pga barna og god stemning, men hun er veldig opptatt av at vi skal være gode venner, hjelpe hverandre og stille opp for hverandre. 

Hun gir veldig merkelige signaler pga hun kan fortelle at hun virkelig bryr seg og ikke vil miste meg, at hun bare har gjemt bort sine følelser, men at følelsene er der og at noe i henne føler for å egentlig prøve igjen, men hun sier at det er ingenting ho kan gjøre med det nå, og at ingen vet hva som skjer i fremtiden. 

Jeg har alltid støttet, hjelpt og vært der for henne på en måte som ingen andre har vært før, 

Er dette bare noe hun sier? For å ha min hjelp der? Gjør hun dette for å utnytte meg? Har prøvd og forstå hvorfor hun er slik som dette, men sitter som et spørsmålstegn til tider. 

 

Anonymkode: 36f98...464

Var det henne som gjorde det slutt med deg? 

Jeg ser litt den siden om at hun har problemer med bruddet inni seg ennå. Dersom det var hun som gjorde det slutt så sliter hun mulig med dårlig samvittighet og vil mulig kompensere den med å vise interesse for å ha kontakt med deg. Er godt mulig at hun ikke vil gi slipp også. Hun ønsker mulig å ha i pose og sekk. Egentlig er det styggt gjort mot dere begge, selv om det sikkert ikke er meningen å være stygg mot dere begge.

Jeg tror at hun rett og slett er litt forvirret etter bruddet. Hun vet ikke helt hva hun vil ennå ,tror jeg.  

 

 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Thebutterfly skrev:

Var det henne som gjorde det slutt med deg? 

Jeg ser litt den siden om at hun har problemer med bruddet inni seg ennå. Dersom det var hun som gjorde det slutt så sliter hun mulig med dårlig samvittighet og vil mulig kompensere den med å vise interesse for å ha kontakt med deg. Er godt mulig at hun ikke vil gi slipp også. Hun ønsker mulig å ha i pose og sekk. Egentlig er det styggt gjort mot dere begge, selv om det sikkert ikke er meningen å være stygg mot dere begge.

Jeg tror at hun rett og slett er litt forvirret etter bruddet. Hun vet ikke helt hva hun vil ennå ,tror jeg.  

 

 

Var jeg som måtte ta det tøffe valget og gjøre det slutt, fordi hun gjentatte ganger tok det opp, men gjorde aldri Noe alvor ut av det. 

Har snakket en del med henne i det siste og har sagt til henne at mest sannsynlig grunnen for at vi er stygge mot hverandre, er fordi at alt av følelser fra hennes side og min side ikke er borte! Så snakker veldig mye om at hun vil ha et skikkelig godt vennskap, og det gjør meg forvirret, for greit at vi har barn sammen og samarbeidet godt der, men utenom det så er vi stygge mot hverandre!  Men jeg trur at det i bunn og grunn er fordi det er følelser inne i bilde enda. 

Kan godt være at hun er forvirret og ikke vet helt hva hun skal gjøre, men hun kan ikke da gå rundt som dette! Jeg kommer til og ta det store steget og tilgi henne for alt som har vært tidligere, og slippe alt det negative imot henne engang for alle! Liker og tro at det er riktig og gjøre. 

Så får vi bare rett og slett se hvordan det blir for hennes del, jeg orker bare ikke og ha det slik lengre, men om det og tilgi henne for alt vil gjøre ho får meg ut fra henne på en måte, så får det heller vare være, noen må gå forand som et godt eksempel og få en slutt på alt dette. 

Anonymkode: 36f98...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.10.2019 den 14.50, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid støttet, hjelpt og vært der for henne på en måte som ingen andre har vært før, 

Hvilken hjelp er det snakk om, sånn konkret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kayia skrev:

Hvilken hjelp er det snakk om, sånn konkret?

Hjelpt til ganske personlige ting om henne, som egentlig kjæreste skal kunne støtte opp og være der, men søker det av meg istedenfor. 

Anonymkode: 36f98...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjelpt til ganske personlige ting om henne, som egentlig kjæreste skal kunne støtte opp og være der, men søker det av meg istedenfor. 

Anonymkode: 36f98...464

Det kan være fordi hun er vant til at dette er noe du hjelper henne med og at det derfor er trygt og dermed kan være litt vanskelig å be en nyforelskelse om hjelp til? Uansett - dersom du synes dette er ubehagelig så må du jo si fra til henne om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillemus skrev:

Det kan være fordi hun er vant til at dette er noe du hjelper henne med og at det derfor er trygt og dermed kan være litt vanskelig å be en nyforelskelse om hjelp til? Uansett - dersom du synes dette er ubehagelig så må du jo si fra til henne om dette.

Tenker at når man snart har vært sammen i 1 år og er samboere, så burde man kunne bruke sin kjæreste til dette 

Anonymkode: 36f98...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at når man snart har vært sammen i 1 år og er samboere, så burde man kunne bruke sin kjæreste til dette 

Anonymkode: 36f98...464

Det kan man så absolutt. Sett grenser for deg selv du - det er helt opp til deg å bestemme hvor langt du vil strekke deg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjelpt til ganske personlige ting om henne, som egentlig kjæreste skal kunne støtte opp og være der, men søker det av meg istedenfor. 

Anonymkode: 36f98...464

Jeg tror at det som blir avgjørende for deg er hvilket forhold DU ønsker at dere to skal ha utenom barna. Dersom du ønsker at dere skal bevare et vennskap, ikke bare et foreldreskap, så fortsetter du å være der når hun ber om støtte og hjelp (men du bestemmer om du skal si ja til noe eller alt). Om det ikke er viktig å bevare et vennskap kan du reduisere kontakten til kun å omhandle barna. 

Jeg syns faktisk ikke det er så viktig/relevant om hun har kjæreste, samboer eller er singel - du er ikke ansvarlig for hvorvidt hun ivaretar ny manns interesser og følelser i kontakten med deg. Du er ansvarlig kun for å legge opp til og besvare det som ivaretar dine ønsker og behov for framtidig relasjon. 

Jeg syns heller ikke det er noe vits i å bruke energi på å analysere hvilke signaler hun gir i retning av hva. Du kan ikke vite hva hun vil, du kan bare vite hva du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
På 16.10.2019 den 14.50, AnonymBruker skrev:

Hei. 

Jeg har barn med min ekskjæreste. 

Jeg har brukt litt tid for å komme meg videre. 

Min ekskjæreste har nå ny samboer

Men det jeg ikke klarer og forstå er, vi må ha kontakt pga barna og god stemning, men hun er veldig opptatt av at vi skal være gode venner, hjelpe hverandre og stille opp for hverandre. 

Hun gir veldig merkelige signaler pga hun kan fortelle at hun virkelig bryr seg og ikke vil miste meg, at hun bare har gjemt bort sine følelser, men at følelsene er der og at noe i henne føler for å egentlig prøve igjen, men hun sier at det er ingenting ho kan gjøre med det nå, og at ingen vet hva som skjer i fremtiden. 

Jeg har alltid støttet, hjelpt og vært der for henne på en måte som ingen andre har vært før, 

Er dette bare noe hun sier? For å ha min hjelp der? Gjør hun dette for å utnytte meg? Har prøvd og forstå hvorfor hun er slik som dette, men sitter som et spørsmålstegn til tider. 

 

Anonymkode: 36f98...464

Jeg synes hun høres ut som et rotehode. Hun snakker litt for mye om hva hun føler uten å ha noe mål og mening med det. Mange kan sikkert ha varme følelser for en eks, men så lenge man ikke ønsker å bli sammen igjen er det best å holde det for seg selv.

Jeg synes du får være klinkende klar når hun er uklar. Minn henne på at dere ikke er sammen og at hun har ny samboer. Litt kaldt vann i blodet hennes kunne vært på sin plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...