Gå til innhold

Er det alltid en prest som formidler dødsbudskap?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er litt rart. Jeg er ikke troende. Men jeg har hørt at det er normalt at hvis en av de nærmeste dør så kommer det en prest på døren med beskjeden.  Hva tenker dere om det ? 

Anonymkode: 9358a...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er litt rart. Jeg er ikke troende. Men jeg har hørt at det er normalt at hvis en av de nærmeste dør så kommer det en prest på døren med beskjeden.  Hva tenker dere om det ? 

Anonymkode: 9358a...206

Jeg er ikke troende selv, men tenker at det er helt greit for min del om det skulle komme en prest på døra om nødvendig. En prest er jo vant til å overbringe slike budskap, vant til å snakke med mennesker i sorg og antagelig vil ikke presten prøve å dytte på en sterke meninger om gud heller i et slikt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke nødvendigvis å være en prest. 

Jeg har vært nærmeste pårørende til to som har dødt de to siste årene. Må si jeg er imponert over arbeidet presten gjør og hvor trygge de er i dette arbeidet, fokuset har vært på pårørende og den avdøde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fionys skrev:

Trenger ikke nødvendigvis å være en prest. 

Jeg har vært nærmeste pårørende til to som har dødt de to siste årene. Må si jeg er imponert over arbeidet presten gjør og hvor trygge de er i dette arbeidet, fokuset har vært på pårørende og den avdøde. 

Det kan godt være at presten gjør en superbra jobb før de pårørende. Men jeg håper for all del at jeg aldri får et slikt budskap på døren. 

Anonymkode: 9358a...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kan godt være at presten gjør en superbra jobb før de pårørende. Men jeg håper for all del at jeg aldri får et slikt budskap på døren. 

Anonymkode: 9358a...206

Ingen håper vel det. Jeg har aldri fått et slikt budskap på døren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fionys skrev:

Ingen håper vel det. Jeg har aldri fått et slikt budskap på døren.

Ikke jeg heller. Har mistet besteforeldre/ tante/ onkel/ og andre lenger ute i slekten, men aldri fått et slikt budskap på døren. 

Det er noe som ingen håper på såklart. 

Anonymkode: 9358a...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke jeg heller. Har mistet besteforeldre/ tante/ onkel/ og andre lenger ute i slekten, men aldri fått et slikt budskap på døren. 

Det er noe som ingen håper på såklart. 

Anonymkode: 9358a...206

Det er nok ved plutselig uventet død feks i trafikkulykker, at noen får slike budskap på døren. Ikke når bestemor ligger på sitt siste på sykehjemmet.

Anonymkode: f72c7...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok ved plutselig uventet død feks i trafikkulykker, at noen får slike budskap på døren. Ikke når bestemor ligger på sitt siste på sykehjemmet.

Anonymkode: f72c7...ae1

Det tror jeg og. Hvem tilkaller familien om vedkommende ligger på sitt siste på sykehus / eller dør etter operasjon? Lege/ psykiater? 

Anonymkode: 9358a...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far så hvordan min bestefar kjempet på slutten i sykesengen. Han fikk problemer og kjempet for livet. Min far gikk ut av rommet da han så hvilke vei det bar.  Han orket ikke å se mer av kampen. En liten stund etterpå kom det en ut for å fortelle at han var død. Vet ikke hvem. Han ble bedt om å gå inn i rommet igjen og se at han var død. Min far ville ikke. Men de presset på han fordi de mente at da ville han aldri få fred og ro. Min far gikk inn å så. Men det angrer han på. For han følte det var mer ubehagelig å se han død etterpå. 

Anonymkode: 9358a...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem tilkaller familien om vedkommende ligger på sitt siste på sykehus / eller dør etter operasjon?

Noen fra sykehuset / institusjonen kontakter de som er registrert som pårørende, og så får man mulighet for å snakke med lege / fagpersoner når man kommer dit.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...