Gå til innhold

Er det greit å ta rivotril før måling av blodtrykk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg måler blodtrykket hjemme på eget apparat er det fint og innenfor (uten å ha tatt rivortil). Hos legen derimot er det ikke så bra, jeg får reine panikk-anfallet når jeg skal måle blodtrykket hos FL. Nå har jeg fått ny fastlege som jeg skal til om noen uker. Er det greit. å ta vanlig dose rivotril før jeg drar? Regner med hun kommer til å måle blodtrykk. Eller er det like greit å heller si hva jeg måler hjemme når jeg ikke har panikk? Har lest pakningsvedlegg for rivotril og hypotensjon er ikke satt opp som bivirkning.

Anonymkode: 2e04b...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg var legen din, ville jeg være interessert i hvordan ditt BT er til vanlig. Hvis det er vanlig for deg å ta Rivotril, ville jeg at du skulle tatt det som vanlig også før måling av BT. Men selvsagt ikke hvis du vanligvis ikke tar Rivotril.

Jeg ville også at du skulle fortalt om målingene du gjør hjemme, og gjerne at du tok med dette utstyret til legekontoret slik at en kunne sammenligne målinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, kupton skrev:

Hvis jeg var legen din, ville jeg være interessert i hvordan ditt BT er til vanlig. Hvis det er vanlig for deg å ta Rivotril, ville jeg at du skulle tatt det som vanlig også før måling av BT. Men selvsagt ikke hvis du vanligvis ikke tar Rivotril.

Jeg ville også at du skulle fortalt om målingene du gjør hjemme, og gjerne at du tok med dette utstyret til legekontoret slik at en kunne sammenligne målinger.

Takk for svar.

Anonymkode: 2e04b...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...