Gå til innhold

Hjelp og støtte i omsorgsboliger?


Gjest Annamaria

Anbefalte innlegg

Gjest Annamaria

Behndleren min nevnte såvidt vi må de på bosituasjonen min da jeg blir utrolig redd når jeg hører stemmer. Har trolig schizoaffektiv med 14 innleggelser på 7 år, de trodde først jeg var bipolar 1. Får man god hjelp og støtte i en omsorgsbolig? Er det for veldig dårlige, regnes jeg som det? Kan man lære seg å takle stemmene, mine er så grusomme at jeg får angst i mange timer, gjerne neste dag og... eller kanskek cisordinol vil hjelpe med tiden. Vurderer man omsorgsbolig for å unngå flere innleggelser? Spørr fordi jeg ble nysgjerrig og får ikke snakket med behandler før uti neste uke 

 

Er det noen her som har erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

Var jeg deg ville jeg krevet å se stedet først. Kanskje hilse på noen av de andre beboerne og få deg ett inntrykk.

Jeg har aldri vært i omsorgsbolig, men noe institusjoner har det vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annamaria
2 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Var jeg deg ville jeg krevet å se stedet først. Kanskje hilse på noen av de andre beboerne og få deg ett inntrykk.

Jeg har aldri vært i omsorgsbolig, men noe institusjoner har det vært.

Ja du sier noe der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg kjenner som bor i omsorgsbolig er misfornøyde.  Jeg tror jeg hadde tenkt meg godt om før jeg gikk til det skrittet.

Anonymkode: 44ae1...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Annamaria skrev:

Behndleren min nevnte såvidt vi må de på bosituasjonen min da jeg blir utrolig redd når jeg hører stemmer. Har trolig schizoaffektiv med 14 innleggelser på 7 år, de trodde først jeg var bipolar 1. Får man god hjelp og støtte i en omsorgsbolig? Er det for veldig dårlige, regnes jeg som det? Kan man lære seg å takle stemmene, mine er så grusomme at jeg får angst i mange timer, gjerne neste dag og... eller kanskek cisordinol vil hjelpe med tiden. Vurderer man omsorgsbolig for å unngå flere innleggelser? Spørr fordi jeg ble nysgjerrig og får ikke snakket med behandler før uti neste uke 

 

Er det noen her som har erfaring?

De jeg kjenner litt til og som bor i omsorgsboliger,  trives, men de fleste er vesentlig dårligere enn meg. Noen fungerer i jobb (vernet) og greier seg fint. Hvor mye hjelp de får, er nok individuelt etter hvor mye hjelp de trenger. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annamaria
8 minutter siden, emilie321 skrev:

De jeg kjenner litt til og som bor i omsorgsboliger,  trives, men de fleste er vesentlig dårligere enn meg. Noen fungerer i jobb (vernet) og greier seg fint. Hvor mye hjelp de får, er nok individuelt etter hvor mye hjelp de trenger. 

 

I mitt tilfelle noen å snakke med og roe meg ned når de redselsfulle stemmene fra helvete kommer. Men forhåpentligvis vil det roe seg og jeg kan bo hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Annamaria skrev:

I mitt tilfelle noen å snakke med og roe meg ned når de redselsfulle stemmene fra helvete kommer. Men forhåpentligvis vil det roe seg og jeg kan bo hjemme

Kanskje du kan lære deg teknikker som gjør at det ikke blir så skremmende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annamaria
27 minutter siden, emilie321 skrev:

Kanskje du kan lære deg teknikker som gjør at det ikke blir så skremmende?

Ja kanskje, også står jeg på 2 depot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annamaria

Noen ganger har jeg sett demoner og kjent noe skremmende ta på meg. Man kan ikke leve sånn. Håper medisinene har fjernet dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kallemari
På 18.10.2019 den 18.15, Annamaria skrev:

Noen ganger har jeg sett demoner og kjent noe skremmende ta på meg. Man kan ikke leve sånn. Håper medisinene har fjernet dette. 

Har du schizofreni som diagnose? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...