Gå til innhold

Noen råd ang oppussing av kjøkken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min datter skal flytte inn i ny leilighet og må pusse opp kjøkkenet. Hun har overlatt til meg å avgjøre hvordan kjøkkenet skal se ut. Leiligheten er liten og det er åpen løsning mellom kjøkken og stue. Det er ikke vindu der kjøkkenet er. Gulvet er lyst tre og veggene hvite. Kjøkkenskapene er ganske nye og hvite så de tror jeg vi beholder. ( selv om det er mer inn med farge nå). Vi skal velge ny benkeplate, håndtak, vask og fliser (el glassplate?) over vasken. Noen som er litt god på slikt?.

Anonymkode: c0c09...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min datter skal flytte inn i ny leilighet og må pusse opp kjøkkenet. Hun har overlatt til meg å avgjøre hvordan kjøkkenet skal se ut. Leiligheten er liten og det er åpen løsning mellom kjøkken og stue. Det er ikke vindu der kjøkkenet er. Gulvet er lyst tre og veggene hvite. Kjøkkenskapene er ganske nye og hvite så de tror jeg vi beholder. ( selv om det er mer inn med farge nå). Vi skal velge ny benkeplate, håndtak, vask og fliser (el glassplate?) over vasken. Noen som er litt god på slikt?.

Anonymkode: c0c09...d46

Det kommer helt an på smak og behag samt budsjett. Mange gode og fine løsninger finnes i alle prisklasser. 

Anonymkode: 26f40...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min datter skal flytte inn i ny leilighet og må pusse opp kjøkkenet. Hun har overlatt til meg å avgjøre hvordan kjøkkenet skal se ut. Leiligheten er liten og det er åpen løsning mellom kjøkken og stue. Det er ikke vindu der kjøkkenet er. Gulvet er lyst tre og veggene hvite. Kjøkkenskapene er ganske nye og hvite så de tror jeg vi beholder. ( selv om det er mer inn med farge nå). Vi skal velge ny benkeplate, håndtak, vask og fliser (el glassplate?) over vasken. Noen som er litt god på slikt?.

Anonymkode: c0c09...d46

Det synes jeg dere skal avgjøre sammen. :) Smaken er jo så forskjellig - ta dere en tur og se på ulike kjøkkener og se hvilke fargekombinasjoner hun liker godt til det budsjettet hun har.

Det er jo så moderne med svarte kjøkken (og bad) nå og benkeplater i stein og hvitevarer i stål - jeg hater det! Personlig ville jeg valgt benkeplater i lyst tre og avhengig av om hun har oppvaskmaskin eller ikke, vaskekum med 1,5 eller 2 kummer. Synes det er lekkert med (plexi)glass med tapet bak over komfyren, fliser (fugene mellom) er verre å holde rent om man steker og spruter en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sikkert gått for hvite skap, men valgt benkeplate i en eller annen kontrast. Enten noe som matchet treverket i gulvet, eller noe med stein-look. Det finnes mange fine fronter og plan-effektive løsninger, men her er det mye smaken som avgjør. Anbefaler faktisk IKEA, selv om det kanskje høres billig ut. Har IKEA-kjøkken som ble pusset opp i 2009, som fortsatt holder seg helt supert. Nå er leiligheten min solgt, og jeg skal snart ut. I den forbindelse fikk jeg høre av takstmann at IKEA ikke står tilbake for dyre produsenter som Sigdal og HTH i tilsvarende utførelse. Dette stoler jeg på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gulvet er lyst tre og veggene hvite. 

Siden kjøkkenet ikke er så stort, er det lurt å ikke blande sammen altfor mange farger. Jeg hadde nok valgt benkeplate og håndtak i noe som likner / matcher gulvet. Vi har kjøkkeninnredning i hvitt og bøk med "bøkfarget" laminat i benkeplate og gulv. Velg en "ordentlig" kjøkkenvask med stålbeslag, ikke noe "stilig" og smått. Jeg har to kummer, men det er på et ganske stort kjøkken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd. Står å heller mellom mørk grå benkeplate ( steinlook) med feks gull håndtak eller lyst tre med stål håndtak. Eller mørk brun trelignende benkeplate og håndtak i stål eller noe annet. Liker egentlig en stor vask for da får man plass til å vaske stekebrett og store ting. Liker egentlig hvite enkle fliser i et krysset mønster. Også fint med stålplate eller en litt lett farget  glassplate. Uansett får jeg vel lytter til hva min datter liker.😊

Anonymkode: c0c09...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...