Gå til innhold

Hva skjer i Oslo for tiden? (blind vold, gjenger, knivstikking, skyting, sparke folk i hodet mens de ligger nede, etc...)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.nrk.no/ostlandssendingen/unge-grupper-angriper-fremmede-1.14749048

Leser hver dag om knivstikkinger eller gjenger som banker opp tilfeldige folk for morros skyld, sprinklet inn med skyteepisoder og div en gang iblant. Særlig i Oslo.

"På tre timer natt til lørdag ble politiet tilkalt 15 ganger på grunn av vold, og flere ganger handlet det om større grupper med unge menn som uprovosert gikk til angrep på enkeltpersoner."

Hvorfor har nordmenn begynt å oppføre seg slikt? Har kulturen endret seg? Hvorfor ?

"Det som er viktig for oss er å komme raskt til stedet, få raskt kontroll på og pågrepet personer som utøver den type vold. Da får vi tatt dem bort fra gata, sier Grøttum"

Dette høres ikke veldig overbevisende ut. Ja de du klarer å ta får du bort fra gata for en dag eller to, og deretter .......... slippes de løs på gata igjen. Beklager, dette er ikke veldig tillitvekkende for ofre og fremtidige ofre. Fine ord men kanskje bedre å være ærlig om situasjonen så vi kan vurdere om tiltak bør iverksettes, som f.eks at farlige individer må bures inne for å beskytte uskyldige folk, bare en tanke...

Men mens dette skjer, så skriver mediene, NRK, DB, VG at politiet er blitt så rasistiske, DET er problemet i Oslo, derfor må de ha kroppskamera etc for å løse problemene i Oslo.

???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Jeg tror mediene ikke tør å si det som det er, og leter etter "bedre" mål å legge skylden på, for det er mer behagelig. 

 

Hva tenker dere om den kulturelle endringen vi ser i Oslo for tiden, har kulturen blitt verre, hvis så hvorfor, og hvordan skal vi løse det?

 

Kjør debatt !

Anonymkode: 5d6ba...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir nok ingen konstruktiv debatt nå når jeg sier at innvandring, dårlig integrering og arbeidsledighet er roten til mye av dette. Tiltakene for å minimere dette er politikernes oppgave å finne ut av. Jeg orker ikke, er for sløv til å gå inn i noen debatt desverre, men ville likevel si det første jeg skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen nærmere beskrivelser av overgriperne enn "unge menn"? 

Man tenker sitt.

Anonymkode: 4ed9e...aa7

Den siste saken hadde i alle fall en liten gruppe unge gjerningsmenn med utseende som tilsa herkomst fra Midt-Østen sto det i en eller annen avis her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Slikt skjer når man ukritisk slipper inn en masse folk fra dysfunksjonelle kulturer. Dette har folk advart mot i mange år.

 

Men de ble kalt rasister.

 

Ikke realister, som var det de var hele veien.

 

Alle kulturer er ikke like gode.

 

Noen kulturer er helt på trynet.

 

Når noen klarer seg bra i den muslimske kulturen, så er det fordi de finner en balanse mellom vestlige verdier og islam. For att det skal skje, så trenger man vestlige i de områdene de bor også. Når det blir ghettoer, så blir det sånn som det har kommet fram i media.

Vestkant- liberalistene som ikke bor i disse områdene selv ser mindre problemer med innvandringen enn vi som bor her. Så tilgi min mangel på sjokk, når jeg ser disse gjengene drar til vestkanten for å spre litt integrering. Sånn som dette er vi allerede litt vant til her.

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.nrk.no/ostlandssendingen/unge-grupper-angriper-fremmede-1.14749048

Leser hver dag om knivstikkinger eller gjenger som banker opp tilfeldige folk for morros skyld, sprinklet inn med skyteepisoder og div en gang iblant. Særlig i Oslo.

"På tre timer natt til lørdag ble politiet tilkalt 15 ganger på grunn av vold, og flere ganger handlet det om større grupper med unge menn som uprovosert gikk til angrep på enkeltpersoner."

Hvorfor har nordmenn begynt å oppføre seg slikt? Har kulturen endret seg? Hvorfor ?

"Det som er viktig for oss er å komme raskt til stedet, få raskt kontroll på og pågrepet personer som utøver den type vold. Da får vi tatt dem bort fra gata, sier Grøttum"

Dette høres ikke veldig overbevisende ut. Ja de du klarer å ta får du bort fra gata for en dag eller to, og deretter .......... slippes de løs på gata igjen. Beklager, dette er ikke veldig tillitvekkende for ofre og fremtidige ofre. Fine ord men kanskje bedre å være ærlig om situasjonen så vi kan vurdere om tiltak bør iverksettes, som f.eks at farlige individer må bures inne for å beskytte uskyldige folk, bare en tanke...

Men mens dette skjer, så skriver mediene, NRK, DB, VG at politiet er blitt så rasistiske, DET er problemet i Oslo, derfor må de ha kroppskamera etc for å løse problemene i Oslo.

???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Jeg tror mediene ikke tør å si det som det er, og leter etter "bedre" mål å legge skylden på, for det er mer behagelig. 

 

Hva tenker dere om den kulturelle endringen vi ser i Oslo for tiden, har kulturen blitt verre, hvis så hvorfor, og hvordan skal vi løse det?

 

Kjør debatt !

Anonymkode: 5d6ba...6cb

Jeg har ikke vært i Oslo på en del år. Men jeg var alltid litt redd da jeg kom inn til Oslo før. Synes det var mye narkomane som bråket, men la ikke merke til bråk blant utlendinger. Men husker at jeg følte meg utrygg.

 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Jeg har ikke vært i Oslo på en del år. Men jeg var alltid litt redd da jeg kom inn til Oslo før. Synes det var mye narkomane som bråket, men la ikke merke til bråk blant utlendinger. Men husker at jeg følte meg utrygg. Et av barna mine ble faktisk kontaktet av en fremmed mann som gikk etter henne og forfulgte henne i Oslo. Men hun kom seg unna. Den episoden var veldig ekkel.  

Nå er det ikke bare i Oslo dette skjer. Også Vågå har episoder nå.

 

Anonymkode: 4db3b...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det ikke bare i Oslo dette skjer. Også Vågå har episoder nå.

 

Anonymkode: 4db3b...0f4

Er det slik at noen områder i Oslo er mer utrygge enn andre? 

Vågå hvor er det ? Må søke på kartet. Det skjer nok kriminalitet mange andre plasser og. Oslo er den største byen i Norge og hovedstaden så det er mulig ikke rart at det skjer litt der. Men det skulle vært slik at verden var tryggere. 

 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Er det slik at noen områder i Oslo er mer utrygge enn andre? 

Vågå hvor er det ? Må søke på kartet. Det skjer nok kriminalitet mange andre plasser og. Oslo er den største byen i Norge og hovedstaden så det er mulig ikke rart at det skjer litt der. Men det skulle vært slik at verden var tryggere. 

 

Vågå ligger langt oppi dalom.

Anonymkode: 4ed9e...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det ikke bare i Oslo dette skjer. Også Vågå har episoder nå.

Hva skjer i Vågå da?

Anonymkode: 4ed9e...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vågå ligger langt oppi dalom.

Anonymkode: 4ed9e...aa7

Er dessverre fra distriktet. Noen som vil bo der? Eller stemmer mine følelser rundt stedet? 

For meg som ikke passet inn, var det alltid nedtur å komme hjem fra en bytur. Langt unna alt. Ingen aktiviteter. Mangel på kurs. 

Er lei av at de som bor der skryter av hvor bra det er. Trygt, jordnære mennesker, naturen tett på osv.... 

men ja, det står på nyhetene. Vinstra har hatt noe også... 

poenget mitt var at det er ikke bare utlendingene!!

Anonymkode: 4db3b...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/VbLJ4p/vi-har-et-problem-i-oslo?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

HEIDI VIBEKE PEDERSEN, statsviter og styremedlem Holmlia Ap: Vi har et problem i Oslo

Det har vært en helg med uvanlig mange tilfeller av uprovosert vold. Vi må gjøre noe raskt, og samtidig kartlegge situasjonen for å få mer kunnskap om hva dette er, hvem som rammes og hva som er risikoen framover.

Jeg lei av at hensynet til ungdom og bomiljø virker å bli nedprioritert fordi man er redd for å stigmatisere. Nei, dette er ikke «akkurat som på Tveita i på 60-tallet».

Anonymkode: 4ed9e...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjer i Vågå da?

Anonymkode: 4ed9e...aa7

Ungdom som driver vold, går med kniv osv. Dette skjer først nå

Anonymkode: 4db3b...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes ikke dette er noe nytt. Husker når jeg gikk å ungdomsskolen for snart 20 år siden. Da ble vi advart mot Oslo, kjente flere i klassen som hadde blitt slått ned når de hadde gått der på kveldstid o.s.v. Vi dro på vg-lista, men fikk streng beskjed om å aldri gå noen veier utenom rett fra national til rådhusplassen pga vold.

Anonymkode: be889...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes ikke dette er noe nytt. Husker når jeg gikk å ungdomsskolen for snart 20 år siden. Da ble vi advart mot Oslo, kjente flere i klassen som hadde blitt slått ned når de hadde gått der på kveldstid o.s.v. Vi dro på vg-lista, men fikk streng beskjed om å aldri gå noen veier utenom rett fra national til rådhusplassen pga vold.

Anonymkode: be889...3f7

Det har blitt mye verre i takt med den økte innvandringen. Jeg hører litt av hvert på bussen, fra unge muslimske menn/gutter.

 

Da jeg flyttet til oslo i midten av 90 tallet, så var det ikke så mange innvandrere, og det var generelt liten risk for å bli ranet og slike ting. 

Drabantbyene har altid hatt problemer med sosiale ting som kriminalitet og rus, men det er faktisk objektivt mye verre nå, Spessielt på kriminalitet, kanskje ikke verre på rus. Muslimer  har en annen kultur. Se hvilken stålkontroll de har på jentene/kvinnene, de kan fordele litt mer jevnt over kjønnene så hadde innvandring vært 0 problem. Men den muslimske mannen setter seg i en særstilling, han er kongen på haugen i eget og religionens øyne. Islam er en religion hvor det er helt legitimt å hate, diskriminere osv.

Anonymkode: b0af5...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...