Gå til innhold

Ufør, men vil jobbe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært igjennom hele NAV systemet siden jeg ble 18 år med avklaringpenger etc. før jeg ble ung ufør for mange år siden grunnet store angstproblemer. 
Har dessverre veldig lite jobberfaring på CV'en og ikke mange år i 100% stilling og lenge siden jeg har vært i noe som helst jobb nå :(.
Problemet med angst er jo ihvertfall for meg at jeg ikke nødvendigvis er 100% ufør hele tiden, men det går opp og ned.
Er inne i en periode nå som er ganske bra og føler meg istand til å jobbe noe. Ville ihvertfall prøvd å se hvordan det ville gå.

Spørsmålet er jo hvordan i alle dager skal man ga fram for å finne seg jobb med en ikke eksisterende CV?.
Er jo så vidt jeg forstår ikke noe hjelp å få fra NAV da man allerede er erklært ufør. Man må med andre ord ut på det åpne arbeidsmarkedet på egen hånd med kun angsterfaring på CV'en.

Noen som har tips å komme med?. Regjeringen vil jo at det skal lønne seg å jobbe og jeg vil gjerne det, men er ikke pr. i dag lagt opp til at de som har vært utenfor arbeidsmarkedet lenge kan komme seg inn igjen på noen måte.

Gode råd og innspill mottas med takk :).
 

Anonymkode: 42701...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Annamaria

IPS/individuell jobbstøtte hjelper uføre ut i jobb. Da får du en jobbspesialist som finner arbeidsgivere innen det du vil jobbe med, som er åpen for å ansette folk med tom CV. Jeg får IPS gjennom der jeg går i behandling. Kanskje NAV har IPS også? Du blir også trenet i intervjuteknikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært igjennom hele NAV systemet siden jeg ble 18 år med avklaringpenger etc. før jeg ble ung ufør for mange år siden grunnet store angstproblemer. 
Har dessverre veldig lite jobberfaring på CV'en og ikke mange år i 100% stilling og lenge siden jeg har vært i noe som helst jobb nå :(.
Problemet med angst er jo ihvertfall for meg at jeg ikke nødvendigvis er 100% ufør hele tiden, men det går opp og ned.
Er inne i en periode nå som er ganske bra og føler meg istand til å jobbe noe. Ville ihvertfall prøvd å se hvordan det ville gå.

Spørsmålet er jo hvordan i alle dager skal man ga fram for å finne seg jobb med en ikke eksisterende CV?.
Er jo så vidt jeg forstår ikke noe hjelp å få fra NAV da man allerede er erklært ufør. Man må med andre ord ut på det åpne arbeidsmarkedet på egen hånd med kun angsterfaring på CV'en.

Noen som har tips å komme med?. Regjeringen vil jo at det skal lønne seg å jobbe og jeg vil gjerne det, men er ikke pr. i dag lagt opp til at de som har vært utenfor arbeidsmarkedet lenge kan komme seg inn igjen på noen måte.

Gode råd og innspill mottas med takk :).
 

Anonymkode: 42701...dff

For å være ærlig og realistisk tror jeg den eneste måten er å få jobb på er via bekjente. Eller at du skaper din egen arbeidsplass (som er alt annet enn lett når en har dårlig helse). NAV prioriterer ikke folk som allerede er uføre, og ingen arbeidsgiver velger en søker med ikke-eksisterende CV.

Lykke til.

Anonymkode: 3c439...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til. Jeg får ikke vanlig, betalt jobb relatert til utdannelsen min. Ufør i ung alder = fucked for life. 

Anonymkode: f0ff2...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du må stille spørsmål ved er om du realistisk sett tror at du er i stand til å møte opp på jobb sånn någenlunde stabilt over tid? Mange med en slik omfattende angstproblematikk som du beskriver der de ikke er i stand til å jobbe har vel en tendens til å bli borte og slutte i jobb. Arbeidsgivere er avhengig av folk som møter opp. Men for all del det er lov å prøve hvis det er det du vil. Har du snakket med NAV? Det er jo mulig de kan hjelpe deg selv om du allerede er ufør. I tillegg til de tiltakene som er nevnt i denne tråden fins det andre tiltak som varig lønnstilskudd. Jeg ønsker deg all lykke til hvis du prøver igjen. Kanskje jobbe med angstproblematikk samtidig som du er i tiltak? Du kan jo begynne med frivillig arbeid for å se om du takler det. Det kan jo være en start for deg som er ufør. 

Anonymkode: 995bc...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...