Gå til innhold

Ville du godtatt at ditt barn hadde en maskert lærer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir fysisk kvalm når jeg ser damer på bussen i Niqab.

 

Men jeg skjønner ikke hvorfor dette har noe med undervisning å gjøre, de færreste niqab kledde damene jobber vil jeg tro. Det er jo en del av totalpakken att man kun er en fødemaskin og gledespike for den hellige muslimske mannen, som forøvrig får gjøre som han vil.........

Anonymkode: 34197...f0d

Det er ikke slik at alle nikab kledde damer er kun hjemme.  Bruk av nikab øker overalt pga. at kvinner ønsker dette selv.  Omskjæring av kvinner øker også mange steder hvor bl.a. universitetsstudenter velger selv å la seg omskjære.  Forstå det den som kan.

Anonymkode: 6c088...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kallemari
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forstå det den som kan.

Ikke vanskelig å forstå det herre. Det handler om mind-control. Hjernevasking og press fra mannlige familiemedlemmer og fra mannlige røster i moskeene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke slik at alle nikab kledde damer er kun hjemme.  Bruk av nikab øker overalt pga. at kvinner ønsker dette selv.  Omskjæring av kvinner øker også mange steder hvor bl.a. universitetsstudenter velger selv å la seg omskjære.  Forstå det den som kan.

Anonymkode: 6c088...1f8

Har du troverdige kilder på at kvinner på universitetsnivå frivillig velger å bli omskåret? Høres veldig lite trolig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lillemus skrev:

Har du troverdige kilder på at kvinner på universitetsnivå frivillig velger å bli omskåret? Høres veldig lite trolig ut.

Ikke skriftlige, men jeg har vært på møte i Stortinget med kvinner fra Egypt og Etiopia som fortalte om det.  Jeg har ingen grunn til å tvile på dem.

Anonymkode: 6c088...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Kallemari skrev:

Ikke vanskelig å forstå det herre. Det handler om mind-control. Hjernevasking og press fra mannlige familiemedlemmer og fra mannlige røster i moskeene.

Omskjæring foretas av voksne kvinner.  Vanligvis bestemødre og gamle tanter.  Tenk deg å være mann og ha samleie med en dame hvor alt er skjært bort og du støter mot bein.  Jeg har selv snakket med kvinner som husker sin omskjæring hvor faren skrek og protesterte.

Dette skjer i patrialske samfunn.  Kvinner i patrialske samfunn herser med sine svigerdøtre, i noen tilfeller banker de dem helseløse for å være dårlige koner for gullguttene, de omskjærer jentebarnebarn osv.

Anonymkode: 6c088...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kallemari
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Omskjæring foretas av voksne kvinner.  Vanligvis bestemødre og gamle tanter.  Tenk deg å være mann og ha samleie med en dame hvor alt er skjært bort og du støter mot bein.  Jeg har selv snakket med kvinner som husker sin omskjæring hvor faren skrek og protesterte.

Dette skjer i patrialske samfunn.  Kvinner i patrialske samfunn herser med sine svigerdøtre, i noen tilfeller banker de dem helseløse for å være dårlige koner for gullguttene, de omskjærer jentebarnebarn osv.

Anonymkode: 6c088...1f8

Jævla psychoer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er alt annet enn greit. Kommer man til Norge, må man akseptere at det stilles noen (få) krav. Det strider med vår kultur å gå med tildekket ansikt - særlig der man jobber med andre mennesker. Jeg tror det å bli fratatt muligheten til å se mesteparten av en omsorgsperson sitt kroppsspråk ville skremme en god del. Barn og eldre er særlig sensitive. De små får ansikts- og mimikkforståelse inn med morsmelka, og det gir dem trygghet. Voksenpersoner i barnehage og skole man trenger å ha tillit til, er utrolig viktig for å ivareta denne tryggheten. Hvem ville oppleve tillit til mennesker de ikke kunne se kroppsspråket til?  

Eldre hører ofte dårlig, og det er viktig for dem å se ansikter. Mange av oss leser mer eller mindre bevisst på andres lepper! Hvem  ville føle seg trygg på helsepersonell uten ansikt? Helsepersonell som kommer inn på ens høyst private og intime soner? 

Dette handler ikke om religionsfrihet, men om aksept for andre kulturer enn sin egen. Det handler om våre fundamentale behov for trygghet og tillit. 

Bare så det er sagt, så har jeg ikke noe problemer med hijab. Så pass må vi kunne tilpasse oss andre kulturer.

Hva slags utdannelse de som velger ansiktsdekkende plagg eller omskjæring har er totalt irrelevant for hva det er rimelig å akseptere i samfunnet vårt. 

Endret av FjellOgDalar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...