Gå til innhold

Hva skjer etter mani/hypomani?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det sånn at du våkner en morgen og plutselig er tilbake til normalen, eller til og med våkner og er plutselig deprimert? Eller er det en prosess hvor symptomene forsvinner gradvis over noen timer eller dager? Min datter er i en hypoman episode nå, første jeg har observert og lurer på hva som er å forvente.. 

Anonymkode: dc244...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, Annamaria skrev:

Det er inviduelt 

Takk for svar! Er det ingenting som er "mer vanlig" eller forekommer oftere?

Anonymkode: dc244...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Er det ingenting som er "mer vanlig" eller forekommer oftere?

Anonymkode: dc244...84e

Det kommer an på om man blir medisinert og hvilke medisiner/doser som brukes. De jeg har vært innlagt med har brukt lang tid på å komme seg ned på bakken. Gradvis prosess. 

Men jeg vet også om en person som ikke brukte medisiner og som til slutt bare sloknet av utmattelse en dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annamaria

Jeg fikk psykoser etter langvarig mani og det sliter jeg med 7 år etter og må stå på 2 forskjellige depotsprøyter. Ingen depresjon iallfall ikke mer enn noen dager, men var helt ødelagt i hjernen etter manien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Det er individuelt. Kan forsvinne brått eller gradvis. Kan gå rett over til depresjon eller tilbake til normalt humør. De fleste vil nok være slitne og trenge søvn når det er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde diagnosen bipolar, men den ble erstattet med emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Likevel oppfyller jeg kriteriene til bipolar 2 rapid cycling, og min behandler har selv sagt at det er egentlig vanskelig å skille akkurat hvilken jeg har. For jeg har helt klart vært hypoman, men...

For meg har det vært slik at etter hvert som jeg begynner å bli utmattet så kjenner jeg på kroppen at det holder på å gå over i depresjon. Da har jeg en tendens til å fortsette å kjøre på og brenne lyset i begge ender. For jeg vil ikke ned i kjelleren. Så plutselig fra en dag til en annen er jeg helt nede igjen. Jeg kan ikke helt beskrive den følelsen når den oppstemte perioden begynner å ta slutt, men ja. Jeg kjenner det på meg og blir enda mer desperat etter å være aktiv osv. Det er nok da jeg virkelig bør gå inn for å bremse ned for å kanskje ikke lande like hardt, men det er ikke så lett. 

Anonymkode: 76d40...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...