Gå til innhold

Dårlig livskvalitet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Diagnostisert med bp2 og  nettopp ufør .

Føler meg nå på en knivsegg og er likegyldig og har minimalt ork . Orker ikke gi meg selv impulser , eks gå tur , lese, se TV , omgås jeg  folk forsterkes indre smerte når jeg er så tom . 

 Ligger og grubler i mørket stadig vekk og sover oppstykket . Tatt pille pause , bør jeg restarte ? Dumt spørsmål , bare en aversjon når jeg kunne ønske jeg funket uten. Gjorde det en stund , kun med tablett for søvn tror jeg at jeg ble hypoman , men gikk rett vest !!!!

Fikk anfall og gjorde noe selvdestruktivt. Skam !!!!  

 Er og bekymret for jeg har noen scener inni tankevirksomheten jeg er redd blir sanne, på et tidspunkt . Føler ingen vil hjelpe meg etter avsluttet langvarig terapi . Klarer ikke hjelpe meg selv , har prøvd - tro meg ! Skal til legen på rutine sAmtale men vet ikke om det hjelper å klage sin nød. Er det egentlig noe å gjøre? 

Anonymkode: 22098...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm. Ja, noe er det vel alltids å gjøre? Håper jeg. Har dårlig livskvalitet jeg også og tenker ofte som deg, men. Ingenting er konstant. Jeg er ikke på randen til selvmord døgnet rundt. Det svinger jo, så det må jo bety at noe kan gjøres. Selv om jeg ikke vet hva, så fortsetter jeg å gjøre små endringer. I håp om at det vil gå bedre. Så overmannes jeg ofte av fortvilelsen og at det er null, absolutt null håp. Fram til jeg roer meg litt og fortsetter med å prøve å finne min vei. Men når jeg er overmannet kan ingen overbevise meg om at jeg kan få det bra. 

Har du oppfølging fra kommunen?

Kan du lage deg en regel om at du kun får være i sengen fra 23-09/10? Det fikk jeg tips om fra psykolog en gang. At selv det å flytte seg fra sofa til seng og ikke ligge og sove på sofaen ville være en positiv endring. 

Angående medisiner så bør du vel gå på de hvis det er det du har blitt anbefalt av din behandler. Det er sjeldent lurt å slutte, starte, slutte, starte osv. Da blir det bare masse unødvendig ubalanse. Og medisinene får ikke gitt deg en mer langvarig stabilitet. Som jo er det du trenger? 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å søke om terapi hos en avtalespesialist, om du tenker mer terapi kunne vært nyttig for deg? 

Anonymkode: dcd37...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Min kjære bror hoppet foran et tog på Tøyen i 2015. Ingen vei tilbake, da. Han led nok mye i forkant, men samtidig hadde han en god jobb og framsto som vellykket på utsiden. Han var sykepleier, men også selvlært på data og arbeidet de siste årene som programutvikler i helsesektoren. Vi; de nærmeste, skjønte egentlig i mange år at livet hans ikke var så greit selv om han forsikret oss om at alt var ok. Alene i Oslo og alle oss andre på en annen kant av landet. Allikevel tok han farvel med familie og kollegaer på en beundringsverdig måte. Vi skjønte selvsagt ingenting der og da, men etterpå forsto i alle fall familien at han allerede hadde tatt sitt valg da vi var på tur for å feire våre foreldres gullbryllup. Han var i overkant bevisst på vår felles historie og det burde kanskje vært en vekker? Vil aldri forsvare at det er greit å ta sitt eget liv, men tenker også at man må få lov til å være så sta eller sterk som min bror var i sin tross alt så fortvilte situasjon (som vi egentlig aldri fikk skikkelig innblikk i), at man tar styring på egen død. Savner ham voldsomt.

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...