Gå til innhold

Hva bruker du til oppvarming nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Kayia skrev:

Skjønner at du ønsker deg varmekabler, det ville vært nesten umulig for meg krype ut av varm dyne om vinteren dersom jeg skulle stått på kald flis... 

Det er ikke varmepumpe der jeg bor nå, og det blir ikke montert heller. De ser biiiittelitt bedre ut nå, men også de nyere modellene har en irriterende støyende summende lyd. Dessuten liker jeg ikke varmen de avgir, den oppleves litt "metallisk" syns jeg.Jeg vurderer å montere vedovn jeg, både koselig og deilig. 

Vedovn er koselig og gir god varme - men jeg er veeeeldig fornøyd med ikke lenger å måtte bære ved! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For første gang på mange år, så spiller liksom ikke strømpriser og kulde noen rolle. Har flyttet inn i relativt ny leilighet, og den ligger "midt i blokka", så jeg får gratisvarme + at vi betaler for oppvarming gjennom fellesutgiftene, som så avregnes en gang årlig. Det er _mye_ billigere å bo i leilighet enn enebolig - i alle fall når man sammenligner enebolig fra 1870 med leilighet fra 2012. Betaler ca 300 kroner i måneden for strøm, og så er fellesutgiftene på ca 2300.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, frosken skrev:

Vedovn er koselig og gir god varme - men jeg er veeeeldig fornøyd med ikke lenger å måtte bære ved! 

Jeg synes faktisk det er litt koselig å ta på seg hodelykta (!), tykk jakke, hansker og vinterstøvler, raske med seg en vedpose eller to og gå ut for å fylle dem og ta med inn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, frosken skrev:

Vedovn er koselig og gir god varme - men jeg er veeeeldig fornøyd med ikke lenger å måtte bære ved! 

Ser den, men for meg var ikke dette noe problem. Ei lita gratis treningsøkt det å få ved i hus ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kayia skrev:

Ser den, men for meg var ikke dette noe problem. Ei lita gratis treningsøkt det å få ved i hus ;) 

Og en ekstra økt for å feie opp alt sølet som blir etter veden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg synes faktisk det er litt koselig å ta på seg hodelykta (!), tykk jakke, hansker og vinterstøvler, raske med seg en vedpose eller to og gå ut for å fylle dem og ta med inn. :)

Jeg hadde aldri noe vedskjul, så for meg var det mye styr med oppbevaring av veden. Men kanskje jeg kommer til å savne det senere i vinter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har på 3 panelovner og gulvvarme på badet, fyrer med ved i tillegg. Sist strømregning var på 800, så kommer nettleie på 900, totalt 1700.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde vært topp å ha peis. Kos.  Men det har vi ikke. 

Anonymkode: ac1df...2a5

Koselig med peis, men det er ingen effektiv/økonomisk måte å varme opp på.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...