Gå til innhold

VITA konkurs :(


girlinyellow

Anbefalte innlegg

En av mine favorittbutikker.

- Men jeg lurer på:

De som mener at Vita gikk konkurs fordi Vita valgte å slutte å selge et Israelsk brand, er de ekstreme, eller har de rett? Bare tenkte på at 1: jeg har aldri hørt om det israelske merket før, og tenker derfor at det kanskje aldri var så fryktelig populært, og 2: de har jo mange andre merker - også veldig populære og trendy merker. Vita kan vel ikke ha tapt SÅ mye penger på å kutte ut dette ene merket? 
Handler dette om politikk eller næringsliv? 

Jeg respekterer for øvrig alle land, så ikke noe Israel hate fra meg, altså. Og plis ingen respektløse og usaklige kommentarer, personangrep osv. Hvis noen er interessert i å diskutere, så diskuter sak. Måtte bare si det, etter å ha lest div. stygge ting på andre nettsider. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, girlinyellow skrev:

En av mine favorittbutikker.

- Men jeg lurer på:

De som mener at Vita gikk konkurs fordi Vita valgte å slutte å selge et Israelsk brand, er de ekstreme, eller har de rett? Bare tenkte på at 1: jeg har aldri hørt om det israelske merket før, og tenker derfor at det kanskje aldri var så fryktelig populært, og 2: de har jo mange andre merker - også veldig populære og trendy merker. Vita kan vel ikke ha tapt SÅ mye penger på å kutte ut dette ene merket? 
Handler dette om politikk eller næringsliv? 

Jeg respekterer for øvrig alle land, så ikke noe Israel hate fra meg, altså. Og plis ingen respektløse og usaklige kommentarer, personangrep osv. Hvis noen er interessert i å diskutere, så diskuter sak. Måtte bare si det, etter å ha lest div. stygge ting på andre nettsider. 

 

Har butikken gått VELDIG dårlig i år?

Frem til i fjor gikk det da rimelig greit, selv om årsresultatet ble halvvert fra året før.

https://www.proff.no/selskap/vita-as/larvik/kosmetikk-parfyme-og-friserartikler/IG9I8NN0ZCC-39/

Anonymkode: c482b...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste ikke at de solgte israelsk merke og hadde ikke brydd meg om jeg visste det og ville ha det. 

Anonymkode: f408a...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har butikken gått VELDIG dårlig i år?

Frem til i fjor gikk det da rimelig greit, selv om årsresultatet ble halvvert fra året før.

https://www.proff.no/selskap/vita-as/larvik/kosmetikk-parfyme-og-friserartikler/IG9I8NN0ZCC-39/

Anonymkode: c482b...a30

Vet ikke. 

Kanskje det var LOCO som gjorde utslaget? Kun spekulering, selvfølgelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal en boykotte elendige land, så får du ikke mange handelspartenere, trolig ingen :P Kina har vel noen millioner muslimer i fengsel fordi de gikk lei av terror fra en del muslimer, så tok de bare å satte alle i fengsel 😛  Usa faker dokumenter for å forsvare kriger, bla.a "wepons of mass destruction" løgnen drepte vel et par millioner folk den. Kult. Russland ? ehh ikke akkuratt godgutter de heller.

Ting er komplisert

Det er også selsskapsstrukturen til eierne av Vita, og mye av gjelden ligger i andre deler av konsernet, så å bare se på vita isolert sett så kan du få feil inntrykk, men dersom vita isolert sett er lønnsomt (sålenge en slipper unødig gjeld) så vil en alltids finne løsninger med fortsatt drift en må bare finne en fair ordning for de som eier gjelden til konsernet.

Hva har skjedd aner jeg ikke, men tipper det er mest konkurranse fra nettbutikker, er dyrt med fysiske butikker i Norge, ansatte er også dyrt. Så. Ja.

Anonymkode: d287c...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...