Gå til innhold

Kløe av medisiner?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Får noe utslett på kroppen og det klør, kan dette komme av seroquel, truxal eller xeplion? Bare litt rart det skal begynne nå plutselig,sykepleieren mente det kunne være noe jeg har spist eller tøymykner men rart det og skulle begynne sånn plutselig. Hva annet kan det være? Kan jo prøve å bruke parfumefri tøymykner, men nå er jo alle klærne mine tøymykner på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Annamaria

Jeg fikk utslett og kløe da jeg gikk på seroquel men tror det var pga omo. Mange år senere tåler jeg omo igjen men bruker blenda sensitiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid så enkelt å si hva det kommer av. Du kan starte med å vaske klærne med parfymefri vaskemiddel og tøymykner, jeg bruker bare det selv om vi ikke reagerer på annen vaskemiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Annamaria skrev:

Jeg fikk utslett og kløe da jeg gikk på seroquel men tror det var pga omo. Mange år senere tåler jeg omo igjen men bruker blenda sensitiv

Ok. Jeg har jo tatt seroquel snart i ti år, rart om det skulle begynne nå bare. Bruker omo her og, tror jeg skal prøve å bytte til noe mildrere. Bare synd at alle klærne mine er vaska med omo og har tøymykner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Fionys skrev:

Det er ikke alltid så enkelt å si hva det kommer av. Du kan starte med å vaske klærne med parfymefri vaskemiddel og tøymykner, jeg bruker bare det selv om vi ikke reagerer på annen vaskemiddel.

Ok. Skal kjøpe det i morgen så får vi se om det hjelper, ubehagelig å klø overalt. Men tenker på gluten allergi og nå jeg, det har jo aldri vært et problem før. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Ok. Skal kjøpe det i morgen så får vi se om det hjelper, ubehagelig å klø overalt. Men tenker på gluten allergi og nå jeg, det har jo aldri vært et problem før. 

Jeg fikk kløe av omo vaskepulver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er rart jeg plutselig ikke tåler det nå plutselig er det ikke? I min ungdom sa en lege jeg hadde nervøst utslett,er det en mulighet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Det kan jo være du har fått utslett av noe helt annet? Jeg har hatt mange slags utslett igjennom tiden, men aldri noe fra medisin. Det er vel lite trolig når du ikke har fått det før? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Det kan jo være du har fått utslett av noe helt annet? Jeg har hatt mange slags utslett igjennom tiden, men aldri noe fra medisin. Det er vel lite trolig når du ikke har fått det før? 

Ja det er det jeg tenker og at det er lite trolig siden jeg har gått på dem en stund. Du fant ikke alltid hva utslettet kom av da? Får bare håpe det går over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er det jeg tenker og at det er lite trolig siden jeg har gått på dem en stund. Du fant ikke alltid hva utslettet kom av da? Får bare håpe det går over. 

Jeg hadde noe som het pityriasis rosea. Også har jeg også psoriasis vulgaris. Sopp har jeg hatt mange ganger og.

Førstnevnte klør ikke så mye, men de to andre gjør.

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Jeg hadde noe som het pityriasis rosea. Også har jeg også psoriasis vulgaris. Sopp har jeg hatt mange ganger og.

Førstnevnte klør ikke så mye, men de to andre gjør.

Ok. Jeg burde kanskje gå til lege med det. Ser jo ikke ut nå på hendene og jeg skal på trening i morgen,har jo klødd på det så det har blitt sår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleieren som satt p.sprøyten i dag trodde ikke det var mykningsmiddelet hvis ikke jeg hadde fått det før, men hun visste ikke hva det var. Skulle se det an før jeg gikk til lege med det sa hun. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...