Gå til innhold

Kort hypomani?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Yo, har en bipolar 1 diagnose. Kan man oppleve korte hypomane episoder, altså ikke mani? For noen dager siden opplevde jeg det, varte ca 12 timer. Hjerner ble en ferrari, jeg hadde problemer med å snakke vanlig, lo høyt av dumme ting, måtte hviske til de i rundt meg. Fikk lsy til å gjøre mye dumt jeg ellers ikke gjør, øynene mine var store, å folk lurte på om jeg var ruset. Ekstremt tanke kjør og barnslig oppførsel. Jeg vet att det er veldig individuelt når det kommer til bipolar. Jeg spør her for jeg kan ikke så mye om det. Btw, dagene etter var depressive, verden ble uten objektiv mening og selvmords tanker kryper inn.. Konklusjon: Kan man få korte hypomanske/maniske perioder?

Anonymkode: 7fce5...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

glemte å nevne, fikk en trang til å ødelegge noe i rundt meg pga av tankekjøret som tok helt av, hjerner koket.

Anonymkode: 7fce5...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg følte meg "ruset", helt fjern tilstedefærelse, som å være fjern på hasj og bli paranoid. Måtte ta på ting for å bekrefte att jeg var "tilstede".

Anonymkode: 7fce5...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint an, ja. Ustabilitet i stemningsleiet er jo det mange sliter med med den diagnosen. Det går an å være hypoman, deprimert og ha blandet episode mye kortere tid enn det som er de "offentlige kriteriene".

Som bipolar har man jo allerede oppfyllt disse kriteriene, hvis ikke hadde man jo ikke fått diagnosen i utgangspunktet.

Men det jeg vet er at vi som har bipolar diagnose også innimellom har selvopplevde og selvdefinerte hypomanier, depresjoner og blandede episoder av mye kortere varighet enn det som er kriteriene. 

Anonymkode: 7cc74...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...