Gå til innhold

Klump i halsen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Klumpen i halsen blir bare større og større.  Jeg har hatt en del problemer i dag som ville ha gjort alle stressa, men jeg ser dobbelt, er kvalm, gråter og klumpen i halsen blir bare større og større.

Tror jeg må gi opp og ta meg noen dager hjemme som jeg har skrevet om før.  Så langt har jeg ikke grinet foran andre, men jeg er vettskremt ved tanken.

Anonymkode: 02f81...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vanskelig å vite hva du har skrevet om før for jeg vet ikke hvem du er  :( .  har du noen å snakke med om det du har tårer i øya for , det kan ofte være til god hjelp enn å gå til et så drastisk skritt som å sykemelde seg . for om du sykemelder deg så vil vel klumpen fortsatt være der når du er tilbake ? 

Anonymkode: 1d62d...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

vanskelig å vite hva du har skrevet om før for jeg vet ikke hvem du er  :( .  har du noen å snakke med om det du har tårer i øya for , det kan ofte være til god hjelp enn å gå til et så drastisk skritt som å sykemelde seg . for om du sykemelder deg så vil vel klumpen fortsatt være der når du er tilbake ? 

Anonymkode: 1d62d...19b

Jeg har vært igjennom lang periode med alvorlig depresjon og angstproblemer.  Jeg er tilbake i full jobb og trives veldig bra der.  Symptomene jeg har er symptomer på depresjon.  Jeg har mye å tenke på og tror jeg må slappe av i noen dager for å få søvnen i rutine igjen bl.a.  Jeg har hatt dager i det siste hvor jeg ikke kommer meg opp av sengen, og det er et faresignal.  

Anonymkode: 02f81...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært igjennom lang periode med alvorlig depresjon og angstproblemer.  Jeg er tilbake i full jobb og trives veldig bra der.  Symptomene jeg har er symptomer på depresjon.  Jeg har mye å tenke på og tror jeg må slappe av i noen dager for å få søvnen i rutine igjen bl.a.  Jeg har hatt dager i det siste hvor jeg ikke kommer meg opp av sengen, og det er et faresignal.  

Anonymkode: 02f81...eee

jeg ville tenkt at det var godt å ha noe å pusle med enn å bare gå hjemme å tenke hele tiden , men vi er jo så forskjellige så klart . 

Anonymkode: 1d62d...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg ville tenkt at det var godt å ha noe å pusle med enn å bare gå hjemme å tenke hele tiden , men vi er jo så forskjellige så klart . 

Anonymkode: 1d62d...19b

Ja det har du rett i, men arbeidsoppgavene mine om dagen er ikke akkurat pusl.  Jeg har ikke tenkt å si til noen på jobben hva jeg har vært igjennom.  Det er et mirakel at jeg greide å reise meg og få den jobben.  Jeg er ikke religiøs og bruker ikke ordet mirakel som noe som kommer fra den andre siden.

Anonymkode: 02f81...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bokstavelig talt ser dobbelt bør du vel oppsøke legevakt? Eller sliter du med kjent migrene som gir dobbeltsyn? 

Kanskje full jobb er for krevende? Viktig å ikke brenne lyset i begge ender. Da kan en risikere tilbakefall. 

Det er grunnen til at jeg ikke skal ut i full jobb igjen. Min alvorlige sykdomsperiode har så langt vart i 3,5 år og det har nesten tatt livet av meg opptil flere ganger. Jeg har mistet ekstremt mye fordi jeg har vært så syk og alt har raknet. Så hvis jeg klarer å reise meg nok til at jeg klarer å få meg jobb i 40% så tror jeg det er nok. En drømmesituasjon hadde vært 50%, men når målet i utgangspunktet var bare 30% jobb så skal jeg være mer enn glad hvis jeg klarer 40. Akkurat nå er det null fordi jeg har dårlige perioder så ofte at jeg ville ikke klart å beholde en jobb. Ingen arbeidsgiver vil ha en som bare klarer å jobbe periodevis. Så når jeg har klart å komme meg ut i jobb så blir jeg ikke å pushe meg til å komme meg ut i full jobb for klarer jeg først å reise meg fra dette her så vil jeg IKKE risikere helsen, livet mitt og mine barns mor ved å presse meg for hardt. 

Men. Tilbakefall er også en del av prosessen. Det kan være dette bare er et kort tilbakefall som du klarer å brøyte deg gjennom uten å falle helt utenfor igjen. Det må du kjenne på og evt. La de som følger deg opp være med på å vurdere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår ikke hvorfor ikke du kan roe ned arbeidsdagene dine litt, tror arbeidsgiver ville ha forståelse for det hvis alternativet er at du blir sykemeldt. Kanskje ikke en sånn type jobb er bra for helsa di selv om du sier at du trives og alt.

Som sagt så må du gjøre det som blir riktig for deg, ingen her inne kan fortelle deg hva du skal gjøre eller ikke gjøre. Hvis du har det så grusomt så må du få deg en legetime å diskutere saken med legen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...