Gå til innhold

Hva er det med meg?


spitcy

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg ei ei jente på 15 år. Jeg trener ganske mye, fotball og ski, ca 5-6 ganger i uka! Jeg spiser en god del å spyr opp d meste. Jeg vil bli tynn! Men jeg blir bare tyngre og tyngre. ca 165 cm høy og 49-50 kg tung. Så jeg spiser mindre og spyr opp mere, men enda bare blir jeg bare tyngre og tyngre. Hva kann jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det du kan gjøre er å søke hjelp før du havner for langt inn i dette. for at du har sf er det ingen tvil om. men du kan lettere snu hvis du søker hjelp nå!!

du er slank! veldig slank!! hvis noen har sagt noe annet lyver de.

jeg er sikker på at du er en kjempefin jente, så stå på og søk hjelp før det er for sent å snu!!!

masse oppmuntrende klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det du kan gjøre er å søke hjelp før du havner for langt inn i dette. for at du har sf er det ingen tvil om. men du kan lettere snu hvis du søker hjelp nå!!

du er slank! veldig slank!! hvis noen har sagt noe annet lyver de.

jeg er sikker på at du er en kjempefin jente, så stå på og søk hjelp før det er for sent å snu!!!

masse oppmuntrende klemmer fra

for det første er det ikke lurt å spy opp maten. Det er verdens

dårligste slankekur, tro meg!

For det andre går du opp i vekt fordi fettet blir byttet ut med muskler når du trener så mye. Og muskler veier mye mer enn fett! Jeg råder deg til å søke hjelp så fort som mulig. Ikke ødelegg deg selv mer! hvis du vil kan du maile meg på [email protected]

Hvis det er noen andre som leser innlegget også vil skrive

til meg så er de hjertelige velkomne. Jeg skal prøve å svare alle!

Masse klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må snarest søke hjelp, du ER allerede mager, snart er du radmager.

man blir faktisk ikke radmager av å spise masse og spy hele tida,

det kalles bulimi og en bulimiker

blir sjelden tynnere enn det der, ofte bare myyye tyngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære spitcy ! Da du trener mye, forbruker kroppen din endel næringsstoffer, kalorier- og kroppeen trenger også å få tilført viktige næringsstoffer daglig for å yde maksimalt. Ditt forhold til mat, utseende og vekt kan tyde på at du har en spiseforstyrrelse. Kanskje du ville ha nytte av å kontakte en ernæringsfysiolog som kan sette opp en variert kostplan som er tilpasset ditt aktivitetsbehov, som igjen vil kunne stabilisere vekta .Det er ernæringsfysiolog tilknyttet doktoronline, som kanskje kan hjelpe deg videre. Lykke til !

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...