Gå til innhold

Ang truxal.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Er det greit å ta 105 mg truxal og 200 mg seroquel for å få sove? Må noen ganger ta vival også. Klør så hinsides på kroppen, var til lege for det i dag og han visste ikke hva det var...ville sende meg til hudlege. Fikk noen piller for kløen som ikke virker og en salve,den skal jeg prøve i natt. Klarte ikke gå på treningi dag siden det klødde sånn og jeg skulle til lege,men får vel bare gå neste uke selv om det klør. Han spurte om de andre i huset hadde det og, og var inne på skabb? Må man ikke være urenselig for å få det da? Ingen blodprøver tok jeg, burde jeg ikke gjort det? Bør jeg ringe i morgen og etterlyse blodprøver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er det greit å ta 105 mg truxal og 200 mg seroquel for å få sove? Må noen ganger ta vival også. Klør så hinsides på kroppen, var til lege for det i dag og han visste ikke hva det var...ville sende meg til hudlege. Fikk noen piller for kløen som ikke virker og en salve,den skal jeg prøve i natt. Klarte ikke gå på treningi dag siden det klødde sånn og jeg skulle til lege,men får vel bare gå neste uke selv om det klør. Han spurte om de andre i huset hadde det og, og var inne på skabb? Må man ikke være urenselig for å få det da? Ingen blodprøver tok jeg, burde jeg ikke gjort det? Bør jeg ringe i morgen og etterlyse blodprøver?

Nei, skabb har ingenting med renslighet å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Lillemus skrev:

Nei, skabb har ingenting med renslighet å gjøre. 

Ok. Det var nå godt å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang du drar til lege så hører du hva som er greit å ta av medisiner for å få sove, forstår ikke hvorfor du ikke allerede har gjort det. 

Skabb kommer ikke av urenslighet, hvis de har mistanke om skabb så kan det tas hudprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Fionys skrev:

Neste gang du drar til lege så hører du hva som er greit å ta av medisiner for å få sove, forstår ikke hvorfor du ikke allerede har gjort det. 

Skabb kommer ikke av urenslighet, hvis de har mistanke om skabb så kan det tas hudprøve.

Ok skal gjøre det. 

De tok ingen prøver, noe jeg syns var rart. Og ikke virket det greiene med kortison i heller, klør og klør. Han henviste meg til hudlege han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er helt greit å ta for å få sove, men du skal jo ikke drive og eksperimentere med dette selv. Du må følge den ordineringen legen har gitt og hvis du kjenner behov for å øke dose må du snakke med legen om det. :)

Jeg har aldri klødd av Truxal eller Quetiapine, men mulig det er en bivirkning. Det kan du jo lese om på Felleskatalogen. 

Anonymkode: 7787d...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er helt greit å ta for å få sove, men du skal jo ikke drive og eksperimentere med dette selv. Du må følge den ordineringen legen har gitt og hvis du kjenner behov for å øke dose må du snakke med legen om det. :)

Jeg har aldri klødd av Truxal eller Quetiapine, men mulig det er en bivirkning. Det kan du jo lese om på Felleskatalogen. 

Anonymkode: 7787d...272

Ok. Jeg nevte det for sykepleieren at jeg hadde økt, han sa bare ok. 

Legen snakket om medisiner og, om det kunne være årsaken. Men jeg har jo gått på de jeg tar en stund, kan det plutselig komme da? Skulle jeg ikke ha fått det før da? 

Står at truxal kan gi utslett og kløe og jeg har jo økt dem i det siste, skal prøve uten dem da. Da er det jo ikke rart at jeg klør så voldsomt om nettene. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke fått nytt utslett, jeg bare klør på skorvene jeg har laget. Har ikke tatt truxal på to netter, da tyder det vel på at synderen er truxal? Hvis det gir seg slipper jeg jo å reise til hudlege, vil helst slippe det. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annamaria
1 time siden, stjernestøv skrev:

Nå har jeg ikke fått nytt utslett, jeg bare klør på skorvene jeg har laget. Har ikke tatt truxal på to netter, da tyder det vel på at synderen er truxal? Hvis det gir seg slipper jeg jo å reise til hudlege, vil helst slippe det. 

Bra du fant ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Annamaria skrev:

Bra du fant ut av det!

Ja :) Kan ikke skjønne at det kan være noe annet enn truxal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...