Gå til innhold

Mor og fars Halloween-ambisjoner


Kayia

Anbefalte innlegg

Så var den her igjen denne tiden på året, da man egentlig kunne bydd på enkel morro men som bare blir tull fordi happenings hauses opp av velmenende men overivrige foresatte på podenes vegne.

Jeg gremmes og nesten surner et øyeblikk når jeg leser at en av guttene ikke kom på festen, og at mamma ble såret hun også. "Jeg ringte da mor for å høre om han kom!" - hjælp!!

Med det sagt - jeg er ikke på noe vis for ekskludering, og er virkelig glad for at det er mer fokus på subtil utestenging nå enn før. Det jeg derimot er møkklei er foreldres evne til å styre og ståke så innmari, at det som kunne vært greit blir ugreit.  

"Den store dagen kom, og spente sto vi klare til å ta imot de skumle gjestene. Rett før tikket det inn en melding om at en ikke kom likevel, og det kan oppstå uforutsette hendelser, så den er grei. Ungene kom og de koste seg med halloweenkaker og annet godteri, men ett barn manglet fortsatt. Jeg ringte da mor for å høre om han kom, men nei han kom ikke fordi han som først meldte at han ikke ville komme hadde spurt om han ikke heller ville være med ham. Dette var ikke greit syntes jeg, og sønnen min ble litt såret, ja jeg også faktisk."

 https://www.adressa.no/meninger/ordetfritt/2019/10/24/Skuffet-mor-Flere-kom-ikke-på-halloween-festen-20234143.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Kayia skrev:

Så var den her igjen denne tiden på året, da man egentlig kunne bydd på enkel morro men som bare blir tull fordi happenings hauses opp av velmenende men overivrige foresatte på podenes vegne.

Jeg gremmes og nesten surner et øyeblikk når jeg leser at en av guttene ikke kom på festen, og at mamma ble såret hun også. "Jeg ringte da mor for å høre om han kom!" - hjælp!!

Med det sagt - jeg er ikke på noe vis for ekskludering, og er virkelig glad for at det er mer fokus på subtil utestenging nå enn før. Det jeg derimot er møkklei er foreldres evne til å styre og ståke så innmari, at det som kunne vært greit blir ugreit.  

"Den store dagen kom, og spente sto vi klare til å ta imot de skumle gjestene. Rett før tikket det inn en melding om at en ikke kom likevel, og det kan oppstå uforutsette hendelser, så den er grei. Ungene kom og de koste seg med halloweenkaker og annet godteri, men ett barn manglet fortsatt. Jeg ringte da mor for å høre om han kom, men nei han kom ikke fordi han som først meldte at han ikke ville komme hadde spurt om han ikke heller ville være med ham. Dette var ikke greit syntes jeg, og sønnen min ble litt såret, ja jeg også faktisk."

 https://www.adressa.no/meninger/ordetfritt/2019/10/24/Skuffet-mor-Flere-kom-ikke-på-halloween-festen-20234143.ece

I dette tilfellet høres det ut som det var flere andre barn som kom på festen, koste seg og hadde det hyggelig - så hvorfor lage noe stort oppstyr over at TO stk ikke kom?! Kanskje de andre to var bestevenner og heller ville kose seg i lag enn å være sammen med de andre? Man bør selvfølgelig si fra om man ikke kommer, men her er det jo mor som virkelig tar krenket-begrepet til nye høyder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Inkluderende som jeg er...."

Åååh, så flink. Virkelig noe å skrive i avisa om. Vi har store problemer her i landet. Puss glorien og forbered problemene som kan oppstå i den travle adventstiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lillemus skrev:

I dette tilfellet høres det ut som det var flere andre barn som kom på festen, koste seg og hadde det hyggelig - så hvorfor lage noe stort oppstyr over at TO stk ikke kom?! Kanskje de andre to var bestevenner og heller ville kose seg i lag enn å være sammen med de andre? Man bør selvfølgelig si fra om man ikke kommer, men her er det jo mor som virkelig tar krenket-begrepet til nye høyder...

Enig i alt du sier her.

Stakkars gutt tenkte jeg, fordi jeg husket en tilsvarende overivrig mor på jr's kull. Alt styret hennes skapte en ensom gutt når guttene vokste til og vi foreldre ikke lenger hadde styring om hvem som hang med hvem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, laban skrev:

"Inkluderende som jeg er...."

Åååh, så flink. Virkelig noe å skrive i avisa om. Vi har store problemer her i landet. Puss glorien og forbered problemene som kan oppstå i den travle adventstiden :P

Haha ikke sant, godt for ungen at mor er anonymisert. :o

Det verste er at hun reaktiverer en ett år gammel krenk.... ;)  ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kayia skrev:

Haha ikke sant, godt for ungen at mor er anonymisert. :o

Det verste er at hun reaktiverer en ett år gammel krenk.... ;)  ...

Helt greit at man ikke lager et konkurrerende arrangement eller noe sånt, men at to tiåringer heller vil gjøre noe annet... Snakk gjerne med mødrene om det på en hyggelig måte, så blir det kanskje oppklart at det ikke hadde noe med festen å gjøre i det hele tatt. Avisstoff er det ikke, og såret prektighet er ukledelig.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er lei foreldre generelt, som styrer og på en måte lager en slags fasade. Som lager problemer ut av ingenting, fordi de kjeder seg. 

ÅH.. har en unge på skolen og en i bhg og jeg er så MØKK LEI ALT SAMMEN som har med fester og opplegg å gjøre. Heldigvis litt mindre på skole enn i bhg så gleder meg til vi er 100% ferdig med barnehagegreier... 

Nå skal min unge på fest til helgen, og det er sååå opplegg. Og jeg bare VENTER på alle innbydelsene i adventstida. Som om man ikke har nok å drive med liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
16 timer siden, Hodestups skrev:

Jeg er lei foreldre generelt, som styrer og på en måte lager en slags fasade. Som lager problemer ut av ingenting, fordi de kjeder seg. 

ÅH.. har en unge på skolen og en i bhg og jeg er så MØKK LEI ALT SAMMEN som har med fester og opplegg å gjøre. Heldigvis litt mindre på skole enn i bhg så gleder meg til vi er 100% ferdig med barnehagegreier... 

Nå skal min unge på fest til helgen, og det er sååå opplegg. Og jeg bare VENTER på alle innbydelsene i adventstida. Som om man ikke har nok å drive med liksom.

Enig. Alle foreninger skal ha sine egne avslutninger og arrangement . Ikke bare foreningene i seg selv, men komiteer, grupper, styrer etc etc. Det er for mye opplegg i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
21 timer siden, Kayia skrev:

Så var den her igjen denne tiden på året, da man egentlig kunne bydd på enkel morro men som bare blir tull fordi happenings hauses opp av velmenende men overivrige foresatte på podenes vegne.

Jeg gremmes og nesten surner et øyeblikk når jeg leser at en av guttene ikke kom på festen, og at mamma ble såret hun også. "Jeg ringte da mor for å høre om han kom!" - hjælp!!

Med det sagt - jeg er ikke på noe vis for ekskludering, og er virkelig glad for at det er mer fokus på subtil utestenging nå enn før. Det jeg derimot er møkklei er foreldres evne til å styre og ståke så innmari, at det som kunne vært greit blir ugreit.  

"Den store dagen kom, og spente sto vi klare til å ta imot de skumle gjestene. Rett før tikket det inn en melding om at en ikke kom likevel, og det kan oppstå uforutsette hendelser, så den er grei. Ungene kom og de koste seg med halloweenkaker og annet godteri, men ett barn manglet fortsatt. Jeg ringte da mor for å høre om han kom, men nei han kom ikke fordi han som først meldte at han ikke ville komme hadde spurt om han ikke heller ville være med ham. Dette var ikke greit syntes jeg, og sønnen min ble litt såret, ja jeg også faktisk."

 https://www.adressa.no/meninger/ordetfritt/2019/10/24/Skuffet-mor-Flere-kom-ikke-på-halloween-festen-20234143.ece

Det var en veldig, veldig liten sak å skrive i avisa om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Gargamel skrev:

Det var en veldig, veldig liten sak å skrive i avisa om.

Enig i det, men det er like fullt en gjenganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Gargamel skrev:

Enig. Alle foreninger skal ha sine egne avslutninger og arrangement . Ikke bare foreningene i seg selv, men komiteer, grupper, styrer etc etc. Det er for mye opplegg i verden.

Ja, definitivt... Psykologer sier "du må lære deg stressmestring", den beste hadde vært om alle bare senket skuldrene med tanke på alt som skal skje, og avholdes, hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...