Gå til innhold

Celleprøve og helt ny lege


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er på fastlege nr tre dette året helt ufrivillig og er mildt sagt ikke blid for det. Har utsatt å gå til den nye, selv om jeg strengt tatt burde siden jeg har noen kroniske sykdommer. Nå har jeg fått masebrev om celleprøve. Har ekstremt lite lyst til å skreve for henne når jeg ikke orker å ta samme presentasjon enda en gang om meg selv. Tips til hva jeg kan gjøre? 

Anonymkode: 31654...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er på fastlege nr tre dette året helt ufrivillig og er mildt sagt ikke blid for det. Har utsatt å gå til den nye, selv om jeg strengt tatt burde siden jeg har noen kroniske sykdommer. Nå har jeg fått masebrev om celleprøve. Har ekstremt lite lyst til å skreve for henne når jeg ikke orker å ta samme presentasjon enda en gang om meg selv. Tips til hva jeg kan gjøre? 

Anonymkode: 31654...69c

Gå og ta celleprøven, vis at du er voksen og tar ansvar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har utsatt å gå til den nye, selv om jeg strengt tatt burde siden jeg har noen kroniske sykdommer. Nå har jeg fått masebrev om celleprøve. Har ekstremt lite lyst til å skreve for henne når jeg ikke orker å ta samme presentasjon enda en gang om meg selv.

Hun har vel journalen din, så det er begrenset hvor omfattende presentasjonen trenger å være?

Du må jo gjennom den første konsultasjonen før eller senere uansett, så det er vel bare å tenke at det er noe man "må"? Jeg ville ikke utsatt celleprøven uten en bedre grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Be om henvisning til gynekolog.

Anonymkode: bda22...816

Jeg tenkte også på den muligheten, men da må hun jo både innom fastlegen og ta prøven hos en ukjent lege, så jeg ser ikke at det gjør saken så mye bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, laban skrev: