Gå til innhold

Bil


Joksos

Anbefalte innlegg

Hei dere, trenger litt hjelp. Igår rygget jeg bak med bilen mens håndbrekk var på. Det lukta sikkelig og kom rare lyder fra bilen før jeg merket det. Skal sjekke bilen idag, men er det skadelig for bilen, kan jeg kjøre bilen eller er den ferdig liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel
37 minutter siden, Joksos skrev:

Hei dere, trenger litt hjelp. Igår rygget jeg bak med bilen mens håndbrekk var på. Det lukta sikkelig og kom rare lyder fra bilen før jeg merket det. Skal sjekke bilen idag, men er det skadelig for bilen, kan jeg kjøre bilen eller er den ferdig liksom?

Jeg regner med det var lyden og lukten av bremseklosser mot bremseskiver. De er laget for å skli mot hverandre, så NORMALT SETT skulle dette ikke være noe problem. Kun litt unødvendig slitasje på bremsene. Jeg gjør den tabben stadig vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kallemari

Bilen er ikke ferdig pga det herre:) Det er en tabbe som mange gjør, men det har ikke så mye å si så lenge du ikke gjør det ofte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Joksos skrev:

Hei dere, trenger litt hjelp. Igår rygget jeg bak med bilen mens håndbrekk var på. Det lukta sikkelig og kom rare lyder fra bilen før jeg merket det. Skal sjekke bilen idag, men er det skadelig for bilen, kan jeg kjøre bilen eller er den ferdig liksom?

På den første bilen jeg hadde, en eldgammel Golf, presterte jeg en gang å kjøre 1,5 mil (!) med håndbrekket på, var et dårlig brekk der kan du si. Og for å si det sånn: jeg er veldig glad det ikke kom noen i den rundkjøringa jeg skulle gjennom og bremset ned for bremsene var selvfølgelig så varme at jeg bare suste gjennom... Men det tok ikke lange stunden etter at jeg hadde tatt av brekke før de fungerte som normalt igjen. 😊 Det har jeg aldri tort å fortelle gubben og det er 12 år siden... 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...