Gå til innhold

Veksle inn gamle 500-lapper


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter å ha ryddet litt, fant jeg noen 500 lapper av den nylig utgåtte sorten. Noen som vet om det kun er ‘Norges bank som veksler inn disse? Og noen som har erfaring med å sende pengene til banken og få dem på kontoen sin? Høres jo ikke helt trygt ut? Er jo lett å tenke hva innholdet kan være når en ser at brevet skal til ‘Norges bank’ rett etter at 500 lappene er utgått.. 

Jeg har en travel hverdag og bor et stykke fra Norges bank, så hadde vært fint med gode tips om andre løsninger. På forhånd takk:)

Anonymkode: 5bf4b...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha ryddet litt, fant jeg noen 500 lapper av den nylig utgåtte sorten. Noen som vet om det kun er ‘Norges bank som veksler inn disse? Og noen som har erfaring med å sende pengene til banken og få dem på kontoen sin? Høres jo ikke helt trygt ut? Er jo lett å tenke hva innholdet kan være når en ser at brevet skal til ‘Norges bank’ rett etter at 500 lappene er utgått.. 

Jeg har en travel hverdag og bor et stykke fra Norges bank, så hadde vært fint med gode tips om andre løsninger. På forhånd takk:)

Anonymkode: 5bf4b...5c5

Du kan jo spørre i en annen bank, skjønt det finnes vel knapt banker man får penger i nå til dags? Sedlene er ikke gyldige som betalingsmiddel lenger i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert lest denne: https://www.norges-bank.no/tema/Sedler-og-mynter/Ny-seddelserie/Hva-gjor-du-med-de-gamle-sedlene/

Du kan spørre i din nærmeste bank, men sannsynligvis må du sende dem inn. Brev håndteres nesten ikke av mennesker lenger, så jeg ville nok tatt sjansen. Evt. kan du sende dem med sporing / "ekstrs sikkerhet", men det er dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på, for jeg fant et par tusen i svenske sedler og det samme i pund. Før i tiden kunne man veksle valuta i banken, er det sånn fremdeles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Kayia skrev:

Jeg henger meg på, for jeg fant et par tusen i svenske sedler og det samme i pund. Før i tiden kunne man veksle valuta i banken, er det sånn fremdeles?

Svenskene byttet ut sine sedler for noen år siden så sjekk om de i det hele tatt er gyldige... Vi hadde heldigvis ikke mer enn 300 Skr i sommer da vi prøvde å bruke dem, måtte i en bank og veksle, men som i Norge er det ikke banker på bittesmå steder der heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedr 500 og 50-sedler. Bankenes kontantautomater for innskudd tar utgåtte sedler en god stund etter fristen som var 18.oktober.

Du setter inn bankkortet, slår koden, legger sedlene på anvist sted, de telles, og beløpet godskrives din konto. Men skynd deg. En vet ikke sikkert hvor lenge dette varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Lillemus skrev:

Svenskene byttet ut sine sedler for noen år siden så sjekk om de i det hele tatt er gyldige... Vi hadde heldigvis ikke mer enn 300 Skr i sommer da vi prøvde å bruke dem, måtte i en bank og veksle, men som i Norge er det ikke banker på bittesmå steder der heller.

Var det som ante meg, og sikkert det samme når det kommer til pund også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...