Gå til innhold

Psykose igjen


Anothertry

Anbefalte innlegg

Lager likevel en egen tråd om dette siden jeg har et spørsmål til. 

Første spørsmål er da om det er mer sannsynlig at en som har hatt grensepsykose seinere vil få "full" psykose enn en som aldri har hatt psykosesymptomer?

Det andre spørsmålet er hva det kalles hvis en med bipolar plutselig får psykosesymptomer? Jeg har forstått det sånn at det da kalles noe annet enn når en uten grunnsykdom som f.eks bipolar får psykosesymptomer? (Det siste er bare noe jeg har hørt, og jeg har ikke snakket med legen om det). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Ja.

2. Avhengig av hvor en er: Bipolar lidelse, aktuell episode manisk med psykotiske symptomer, eller Bipolar lidelse, aktuell episode alvorlig depresjon med psykotiske symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kupton skrev:

1. Ja.

2. Avhengig av hvor en er: Bipolar lidelse, aktuell episode manisk med psykotiske symptomer, eller Bipolar lidelse, aktuell episode alvorlig depresjon med psykotiske symptomer.

Takk for svar. Jeg var nok litt deprimert, men ikke alvorlig tror jeg. Symptomene ble utløst av sterkt stress og press. Noen nevnte akutt psykose, (hos meg nær oppunder) men siden jeg har bipolar så lurer jeg på om det skal kalles noe annet da. Men det er det samme egentlig, er nok ikke så viktig å få svar på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Annamaria skrev:

Min diagnose ble forandret fra bp1 til schizoaffektiv da jeg ble mer og mer psykotisk 

For meg virker schizoaffektiv som en mer alvorlig diagnose enn bp1, så det var leit å høre. 

Heldigvis gjelder ikke det meg. (Det synes jeg at jeg må få lov til å si fordi jeg jo er glad for at ikke jeg har schizoaffektiv lidelse). 

Håper du får riktig hjelp nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annamaria
7 minutter siden, Anothertry skrev:

For meg virker schizoaffektiv som en mer alvorlig diagnose enn bp1, så det var leit å høre. 

Heldigvis gjelder ikke det meg. (Det synes jeg at jeg må få lov til å si fordi jeg jo er glad for at ikke jeg har schizoaffektiv lidelse). 

Håper du får riktig hjelp nå.

Åja er det mer alvorlig? Jeg føler meg rimelig stabil, men tar 2 depot sprøyter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Annamaria skrev:

Åja er det mer alvorlig? Jeg føler meg rimelig stabil, men tar 2 depot sprøyter 

Ja, jeg tror det er mer alvorlig siden at man ved schizoaffektiv har psykosesymptomer også utenom bipolare episoder. Altså at man i realiteten kan ha det "hele tida". Men jeg vet jo ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annamaria
Akkurat nå, Anothertry skrev:

Ja, jeg tror det er mer alvorlig siden at man ved schizoaffektiv har psykosesymptomer også utenom bipolare episoder. Altså at man i realiteten kan ha det "hele tida". Men jeg vet jo ikke. 

Ja, jeg føler jeg ville hatt det hele tiden uten to depotsprøyter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Annamaria skrev:

Ja, jeg føler jeg ville hatt det hele tiden uten to depotsprøyter

Da er det godt at du får dette sånn at du føler deg stabilisert :) Lykke til videre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annamaria
Akkurat nå, Anothertry skrev:

Da er det godt at du får dette sånn at du føler deg stabilisert :) Lykke til videre! 

Er bare glad for å slippe litium for har gått ned 6 kg med ny medisinering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Annamaria skrev:

Er bare glad for å slippe litium for har gått ned 6 kg med ny medisinering

Jeg tenker at det bør være underordnet hva slags medisiner en får, bare en får noe som kan hjelpe en! Godt at du får det nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annamaria
13 minutter siden, Anothertry skrev:

Jeg tenker at det bør være underordnet hva slags medisiner en får, bare en får noe som kan hjelpe en! Godt at du får det nå :)

Takk takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...