Gå til innhold

Når det du gjør ikke er bra nok


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du prøver så godt du kan. Du står på. Men du får ikke kred for det. Derimot får du høre alt du ikke gjør, og signaler på at det du gjør ikke er bra nok og at andre er bedre enn deg. Du må også bare se på at andre får kred fordi andre er bedre enn deg. 

Hvordan ville du håndtert det? 

Anonymkode: 8f386...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville blitt irritabel og sint, og tatt en liten pause fra situasjonen. Eventuelt sagt at hey hey, hva med meg? Jeg trenger også litt back.up fordi jeg gjør så godt jeg kan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, cathlin skrev:

Jeg ville blitt irritabel og sint, og tatt en liten pause fra situasjonen. Eventuelt sagt at hey hey, hva med meg? Jeg trenger også litt back.up fordi jeg gjør så godt jeg kan. 

Jeg er ikke av «typen» som sier sånt.. jeg bare tenker det inni meg, og så legger jeg det i sekken med dårllg selvtilit. Sekken har vært tung i det siste, og idag gikk jeg på en liten smell. 

Anonymkode: 8f386...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får jeg høre at det jeg gjør er bra nok av psykiatrien, det er det sletts ikke så det er rett og slett løyner. Jeg klarer jo ikke en dritt! Mannen sier sannheten og det er ikke positivt,men tar det til meg og føler meg enda mer elendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke av «typen» som sier sånt.. jeg bare tenker det inni meg, og så legger jeg det i sekken med dårllg selvtilit. Sekken har vært tung i det siste, og idag gikk jeg på en liten smell. 

Anonymkode: 8f386...0d6

Den sekken der kan du kaste på sjøen. For du har gjort så godt du kan. Det vet du med deg selv. Gi deg selv en klapp på skulderen. Tenker bokstavelig talt, klapp deg selv på skuldra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, cathlin skrev:

Den sekken der kan du kaste på sjøen. For du har gjort så godt du kan. Det vet du med deg selv. Gi deg selv en klapp på skulderen. Tenker bokstavelig talt, klapp deg selv på skuldra. 

Ja, jeg vet at jeg har gjort så godt jeg kan. Skulle bare ønske at andre også så det, men det er tydeligvis ikke bra nok (for dem). 
Jeg får masse kred på jobben (heldigvis, hvis ikke hadde jeg hatt null selvtillit), men når det kommer til meg som person så er ikke det jeg gjør bra nok, eller så er ikke jeg bra nok. Fikk en nedtur idag fordi noen så tydelig viste det meg nok en gang på kort tid. Det er vondt når flere viser det. 

Anonymkode: 8f386...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. Jeg skal prøve så godt jeg kan å tenke at jeg vet at jeg har gjort så godt jeg kan.  

Anonymkode: 8f386...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg vet at jeg har gjort så godt jeg kan. Skulle bare ønske at andre også så det, men det er tydeligvis ikke bra nok (for dem). 
Jeg får masse kred på jobben (heldigvis, hvis ikke hadde jeg hatt null selvtillit), men når det kommer til meg som person så er ikke det jeg gjør bra nok, eller så er ikke jeg bra nok. Fikk en nedtur idag fordi noen så tydelig viste det meg nok en gang på kort tid. Det er vondt når flere viser det. 

Anonymkode: 8f386...0d6

Det skjønner jeg at er vondt. Ikke gi opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg vet at jeg har gjort så godt jeg kan. Skulle bare ønske at andre også så det, men det er tydeligvis ikke bra nok (for dem). 
Jeg får masse kred på jobben (heldigvis, hvis ikke hadde jeg hatt null selvtillit), men når det kommer til meg som person så er ikke det jeg gjør bra nok, eller så er ikke jeg bra nok. Fikk en nedtur idag fordi noen så tydelig viste det meg nok en gang på kort tid. Det er vondt når flere viser det. 

Anonymkode: 8f386...0d6

Det høres rart ut - du er helt sikker på at det er reellt dette og ikke noe du tror? Vanskelig å svare når du ikke sier noe konkret (det trenger du heller ikke altså!), men støtt deg til at du gjør en kjempegod jobb på jobben og får mye velfortjent kred der. :) Har bare litt vansker for å tro at folk går rundt og gir uttrykk for at andre ikke er gode nok, det høres litt sprøtt ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du prøver så godt du kan. Du står på. Men du får ikke kred for det. Derimot får du høre alt du ikke gjør, og signaler på at det du gjør ikke er bra nok og at andre er bedre enn deg. Du må også bare se på at andre får kred fordi andre er bedre enn deg. 

Hvordan ville du håndtert det? 

Anonymkode: 8f386...0d6

Jeg kjenner meg igjen i situasjonen. Er nettopp i en situasjon hvor jeg gruer meg til å gå på jobb i dag. Jeg gjør alt så godt jeg kan, men sliter med en viss person som holder på sånn. Jeg tenker på at det beste er å fortsette å gjøre sitt beste og ignorere nedpsykende følelsen det gir når noen holder på sånn. Har ofte lyst å å svare slike personer igjen men hjelper det? Av og til er det beste å bare la de lire av seg og selv ignorere den følelsen det gir. Men det er ikke lett. 

Anonymkode: 2b25b...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt frustrert, og vurdert om det var rettferdig eller ikke. Om det var rettferdig, hadde jeg innsett at jeg måtte jobbe endra hardere, finne fram det 6. giret. Om det var urettferdig hadde jeg blitt frustrert og tatt det opp med vedkommende. Og selvfølgelig hatt argumentene på plass i forkant av samtalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Hodestups skrev:

Jeg hadde blitt frustrert, og vurdert om det var rettferdig eller ikke. Om det var rettferdig, hadde jeg innsett at jeg måtte jobbe endra hardere, finne fram det 6. giret. Om det var urettferdig hadde jeg blitt frustrert og tatt det opp med vedkommende. Og selvfølgelig hatt argumentene på plass i forkant av samtalen.

Jeg merker selv at jeg gjør jobben dårligere dersom jeg blir urimelig mye kritisert. Og da får jo vedkommende mer å hakke på av feil med meg. 

 

Anonymkode: 2b25b...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, stjernestøv skrev:

Her får jeg høre at det jeg gjør er bra nok av psykiatrien, det er det sletts ikke så det er rett og slett løyner. Jeg klarer jo ikke en dritt! Mannen sier sannheten og det er ikke positivt,men tar det til meg og føler meg enda mer elendig. 

Det viktigste er at man gjør så godt en kan. Alle er bra nok. 

Anonymkode: 2b25b...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det viktigste er at man gjør så godt en kan. Alle er bra nok. 

Anonymkode: 2b25b...3a6

Ja det er vel noe i det og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg merker selv at jeg gjør jobben dårligere dersom jeg blir urimelig mye kritisert. Og da får jo vedkommende mer å hakke på av feil med meg. 

 

Anonymkode: 2b25b...3a6

Ja, det blir en ond sirkel. En god leder "hakker" ikke på sine ansatte, men oppmuntrer og klarer å få dem til å gjøre det enda bedre ved å være positive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...