Gå til innhold

Alarmerende mange føler de er født i feil kropp


Gjest changi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

21 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er kanskje fordi det er et mer åpent samfunn i dag?

Det er det som brukes som argument, men jeg er langt fra sikker på at det er sannheten. Det er vel mer at det er en smittsom forestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, changi skrev:

Det er det som brukes som argument, men jeg er langt fra sikker på at det er sannheten. Det er vel mer at det er en smittsom forestilling.

Smittsomt? Det er da ganske drastisk å være født i feil kropp mener nå jeg,det skal noe til for å komme ut av skapet og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Interessant artikkel. Jeg tenker at det må være en «enklere» problemstilling når det gjelder et godt voksent menneske kontra et barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine ungdommer har hatt sine stunder der de har bekymret seg veldig for om de kunne være homofil eller bifil. Dette fordi venner har snakket om det eller skolen har hatt noe undervisning eller noe. En datter var helt fortvilet fordi de i klassen mente hun måtte være lesbisk  fordi hun var så mye sammen med en venninne. I en vennegjeng hadde alle plutselig blitt bifil. Jeg har tydelig og trygt sagt til ungdommen mine at de er heterofile. Dette fordi jeg kjenner dem godt. Siden har det ikke vært noe snakk om og de er i dag i heterofile forhold. Jeg har respekt for homofile men det har gått altfor langt når det skal inn i barnehage og skole og ting skal være kjønnsnøytralt i hytt og vær. 

Anonymkode: 5f405...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine ungdommer har hatt sine stunder der de har bekymret seg veldig for om de kunne være homofil eller bifil. Dette fordi venner har snakket om det eller skolen har hatt noe undervisning eller noe. En datter var helt fortvilet fordi de i klassen mente hun måtte være lesbisk  fordi hun var så mye sammen med en venninne. I en vennegjeng hadde alle plutselig blitt bifil. Jeg har tydelig og trygt sagt til ungdommen mine at de er heterofile. Dette fordi jeg kjenner dem godt. Siden har det ikke vært noe snakk om og de er i dag i heterofile forhold. Jeg har respekt for homofile men det har gått altfor langt når det skal inn i barnehage og skole og ting skal være kjønnsnøytralt i hytt og vær. 

Anonymkode: 5f405...88e

I barnehagen til ene barnet mitt, så driver de og forkynner hver uke.

Anonymkode: cbed3...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I barnehagen til ene barnet mitt, så driver de og forkynner hver uke.

Anonymkode: cbed3...d8f

Ja, jeg vet. Og det er ikke noe som skal kalles jente-leker, gutte-leker, eller jentefarger og guttefarger for å nevne noe. 

En SFO et sted i landet hadde satt opp to aktiviteter basert på tradisjonell forståelse av kjønn ved at jentene skulle få spa-behandling og manikyr og guttene skulle gjøre noe mer "guttete". Da ble det rama-skrik fra én forelder, og det førte til at de gikk ut og beklaget det hele. 

Dette har gått for langt. Og det verste er at det er flertallet som må bøye seg for mindretallet siden alle er så redde for å diskriminere. Helt sykt. 

Anonymkode: bd20e...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, stjernestøv skrev:

Smittsomt? Det er da ganske drastisk å være født i feil kropp mener nå jeg,det skal noe til for å komme ut av skapet og. 

Jeg tror ingen er født i feil kropp. Det handler ene og alene om psykiatri. 

Anonymkode: bd20e...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ingen er født i feil kropp. Det handler ene og alene om psykiatri. 

Anonymkode: bd20e...53e

Det tror ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ingen er født i feil kropp. Det handler ene og alene om psykiatri. 

Anonymkode: bd20e...53e

Jeg vet ikke. Men kjenner et par voksne som har operert seg og virker fornøyd med det. Jeg er mye mer skeptisk når deg gjelder barn. Det er et drastisk skritt å bytte kjønn i så ung alder hvor man er usikker på det meste. Og mange sliter med ekstraproblemer og psykiske lidelser. Denne åpenheten om å være født i feil kjønn har ikke vært utelukkende positiv, for å si det mildt!

Anonymkode: 1bc5e...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

I barnehagen til ene barnet mitt, så driver de og forkynner hver uke.

Anonymkode: cbed3...d8f

Hva er det de forkynner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, stjernestøv skrev:

Smittsomt? Det er da ganske drastisk å være født i feil kropp mener nå jeg

Det å være "født i feil kropp" tror jeg er en fiks vrangforestilling i 95% av tilfellene.

Anonymkode: eaba1...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det å være "født i feil kropp" tror jeg er en fiks vrangforestilling i 95% av tilfellene.

Anonymkode: eaba1...128

Rart de skifter kjønn da, det er ganske drastisk. Men jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Rart de skifter kjønn da, det er ganske drastisk. Men jeg vet ikke.

Det skyldes vel andre (psykiske) problemer og de tror at det å skifte kjønn er løsningen?

Anonymkode: eaba1...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...