Gå til innhold

Den norske politietaten...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De kan dra en viss plass. Virkelig! Kunne sagt verre ting, men da hadde de vel oppsøkt meg og anmeldt meg for det. Jeg kan ikke få gitt uttrykk for de voldstanker jeg har hatt i kveld etter et så sykt stort slag i trynet. Her har jeg jobbet som F for å komme meg på beina og oppfylt kravene til noe også kommer de og spytter meg i trynet og sier at hey, vi skjerper kravene og lar deg vente i 1-2 år til før vi skal vurdere det. Med begrunnelse noen små dommer jeg har for 1,5 år siden som ikke har noe som helst med saken å gjøre. Som jeg har gjort opp for. Og de konsekvensene dette avslaget får for meg er store. Jeg er såret, skuffet og svartende forbannet. Psykologen min var også uenig i deres bestemmelse. Men det har ingen verdi i praksis. 

Dette var så viktig for meg og jeg er helt knekt nå. Får bare lyst til å gi opp og bli den krakilske, håpløse og utagerende personen de beskriver meg som. Som jeg VAR! Men som jeg har jobbet jævlig hardt for å ikke være lenger. Fordi jeg var jævlig syk. Er syk enda, men er flinkere til å være syk. Hvis det gir noen mening. 

De vil tydeligvis ikke la meg gå videre. Så kanskje jeg skal gå bakover da. Men neida jeg er jo så fornuftig nå så jeg skal bare ta all dritten fra dem. Hvis noen her tror at politiet bare handler rett og rimelig så har dere ikke hatt mye med dem å gjøre..Alt blir brukt imot deg til og med når det ikke er snakk om alvorlige ting, men en person i stor psykisk ubalanse. Som de sikkert ble lei av da. Greit nok det, men jeg er et menneske og jeg har gjort opp for meg og har tatt riktige valg lenge nå. Jobbet hardt for å komme meg på beina. 

Håper de får oppleve hvordan det er å bli sparket når en ligger nede. For det er det de gjør. Før så jeg veldig opp til dem. Og noen av de jeg har møtt virker som veldig bra personer. Men faen jeg har opplevd mye dritt i møte med dem også. Mye... :(

Anonymkode: e8f69...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke tydelig hva du sikter til TS. Snakker du om jobb som krever politiattest? i så fall er det ikke for å straffe deg, men for å verne utsatte grupper

Anonymkode: 02e7f...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva må du vente 1-2 år til på? Jeg fikk ikke helt tak i det? 

Anonymkode: ab7ba...df2

På å få tilbake lappen. Til å få frihet igjen. Til å kunne følge opp to barn jeg har. De har tatt fra meg muligheten  i 1-2 år til. Nå har jeg ikke sjans til å kunne utvide samværet fordi jeg har ingen som kan kjøre de til skole og barnehage og jeg bor ikke riktig til for at det går med buss. Ikke minst det å kunne dra innover for å se på fotballkamp. Eller kjøre og hente hvis de skal i bursdag. Eller kjøre sammen til stranda. Ja listen er lang. Jeg har oppfylt det som var kravet, også kommer de nå og endrer totalt på det. Og la meg bare presisere: Jeg har aldri gjort noe ulovlig med bil eller fått noen som helst type bot. Ikke en gang parkeringsbot. Hadde kjørt skadefritt og ansvarlig i ni år da de tok den. Men her skal de behandle meg som om jeg har kjørt i fylla eller noe. 

Anonymkode: e8f69...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke tydelig hva du sikter til TS. Snakker du om jobb som krever politiattest? i så fall er det ikke for å straffe deg, men for å verne utsatte grupper

Anonymkode: 02e7f...a2a

Nei det er ikke politiattest. Les mitt forrige innlegg. 

Jeg har for øvrig ikke gjort noen noe vondt. 

Anonymkode: e8f69...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dessverre slik kan politiet være. Jeg har mye erfaring med de på både godt og vondt. Jeg synes du skal ta det opp med behandler og søke fylkesmannen om dispensasjon eller om mulig få leppen tilbake og drite i hva politiet mener. Hør gjerne med en advokat også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke politiattest. Les mitt forrige innlegg. 

Jeg har for øvrig ikke gjort noen noe vondt. 

Anonymkode: e8f69...4ef

Hvorfor mistet du lappen?

Anonymkode: deef8...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor mistet du lappen?

Anonymkode: deef8...017

Det trenger hun vel ikke svare på, det kan f.eks. skyldes sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lillemus skrev:

Det trenger hun vel ikke svare på, det kan f.eks. skyldes sykdom.

Netopp. Og det kan vel være grunnen til at det er vanskelig å få lappen tilbake.

Anonymkode: deef8...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Netopp. Og det kan vel være grunnen til at det er vanskelig å få lappen tilbake.

Anonymkode: deef8...017

Et familiemedlem av meg ble fratatt lappen fordi han er periodedranker. Legen sa ifra til instansene om dette, så mistet han plutselig lappen. Han har aldri kjørt i fylla, men de ville visst være føre var sånn at det ikke skulle skje... Forstå det den som kan.

Uansett hjelper det ikke å frata noen lappen pga noe sånt når de lar han få beholde bilen. En som vil kjøre, selv i beruset tilstand, får det som regel til siden bilen jo står der. Det mest preventive er nok å måtte levere fra seg bilnøklene, eller å avskilte bilen. Men det regnes kanskje som altfor inngripende? Jeg forstår i alle fall ikke tankegangen helt når de kun tar fra noen lappen pga potensiell fare for å kjøre i fylla. Man skulle jo tro da at et slikt tiltak ikke var nok, om de er så redde. 

Anonymkode: ab7ba...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du skyter budbringeren her.

Politiets rolle er å håndheve bestemmelsene som er laget politisk. Det er ikke politiet som bestemmer at du ikke skal ha lappen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg tror du skyter budbringeren her.

Politiets rolle er å håndheve bestemmelsene som er laget politisk. Det er ikke politiet som bestemmer at du ikke skal ha lappen. 

Er ikke helt enig i det. For jeg har oppfylt det som var kravet til å få den tilbake, men så har politiet selv valgt å skjerpe kravet med to begrunnelser som er 1: At politiet har hatt så mange oppdrag på meg og jeg har noen dommer (hvor det meste faktisk skjedde før jeg fikk lappen inndratt og de kom med den første paragrafen med det opprinnelige kravet) og 2. At det har gått for kort tid etter endt behandling. Men jeg har vært 50% hjemme siden april og har jo sånn sett vist at jeg klarer meg på hjemmebane også. De hadde ikke trengt å skjerpe kravet og behandle meg like strengt som de som har kjørt i fylla, men det er det de har valgt å gjøre. Etter min oppfatning er det den trynefaktor ute og går...

Anonymkode: e8f69...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, aa-k-j skrev:

Ja dessverre slik kan politiet være. Jeg har mye erfaring med de på både godt og vondt. Jeg synes du skal ta det opp med behandler og søke fylkesmannen om dispensasjon eller om mulig få leppen tilbake og drite i hva politiet mener. Hør gjerne med en advokat også. 

Ja jeg skal få advokaten min på saken, men da er det fortsatt seks måneder behandlingstid på klagen..Og har ikke helt trua på å få medhold da jeg har hørt politiet er helt jævlig på dette punktet. De gjør det jo umulig for slike som meg å komme meg videre. Det har vært en periode på et par år hvor jeg har vært riktig så syk og det har skjedd ting i forbindelse med rus, men ut over det har jeg vært lovlydig hele mitt liv og det er den personen jeg egentlig er. Jeg er ingen kronisk rusmisbruker eller lovbryter. Jeg gikk gjennom en sykt tøff periode. Som jeg har fått og fortsatt får hjelp for. Og jeg oppfylte da kravene for å få den tilbake, men så skjerpet de kravene. Det er så dårlig gjort. :(

Anonymkode: e8f69...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

. Og jeg oppfylte da kravene for å få den tilbake, men så skjerpet de kravene. Det er så dårlig gjort. :(

Som ISW sa, så er det ikke "Politiet" som har skjerpet kravene, de følger bare politiske vedtak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...