Gå til innhold

Gravid og sterk angst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har i flere år slitt med angst, særs sterk angst/panikkangst. Har brukt sobril tidligere, men ikke de siste mnd da jeg ikke har vært plaget med angst på en stund.

nå har jeg blitt gravid, er to mnd på vei. Jeg er kjempelykkelig over graviditeten, gleder meg masse og er virkelig glad! Men! Jeg er så ufattelig nevrotisk og engstelig. Jeg er livredd for alt som kan gå galt, da spesielt med meg, under en graviditet. Jeg har slitt med ekstrem dødsangst før, og dette er nå tilbake. Jeg er livredd alt det farlige som kan skje mor under svangerskap/fødsel, og klarer ikke roe meg ned. Nå er dagene ille, jeg gråter, har konstant litt panikk, veldig mye angst... noen råd om hva jeg kan gjøre? Er det noen som har brukt sobril av og til i graviditet? Jeg har ikke sobril, og har ikke tatt noe, men vurderer å få time til fastlegen til uka, for det føles som at jeg holder på å bli gal. Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg:(:( 

Anonymkode: 798fc...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes mange bør tenke seg nøye om før de velger å sette barn til verden. Spesielt når en sliter veldig psykisk!

Anonymkode: fbd41...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes mange bør tenke seg nøye om før de velger å sette barn til verden. Spesielt når en sliter veldig psykisk!

Anonymkode: fbd41...957

Du skal vite at jeg er en helt fantastisk mor til mitt barn på 5, har en god utdannelse og jobber 100%. Jeg er «normal», og kommer til å bli verdens beste mamma også til dette barnet. Slik synsing kan du heller holde for deg selv! Jeg spør om råd da min situasjon akkurat nå er forferdelig! Har du ikke annet å komme med, kan du la være å svare.

Anonymkode: 798fc...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes mange bør tenke seg nøye om før de velger å sette barn til verden. Spesielt når en sliter veldig psykisk!

Anonymkode: fbd41...957

Wow. Veldig unødvendig kommentar. 

Anonymkode: 7944e...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har i flere år slitt med angst, særs sterk angst/panikkangst. Har brukt sobril tidligere, men ikke de siste mnd da jeg ikke har vært plaget med angst på en stund.

nå har jeg blitt gravid, er to mnd på vei. Jeg er kjempelykkelig over graviditeten, gleder meg masse og er virkelig glad! Men! Jeg er så ufattelig nevrotisk og engstelig. Jeg er livredd for alt som kan gå galt, da spesielt med meg, under en graviditet. Jeg har slitt med ekstrem dødsangst før, og dette er nå tilbake. Jeg er livredd alt det farlige som kan skje mor under svangerskap/fødsel, og klarer ikke roe meg ned. Nå er dagene ille, jeg gråter, har konstant litt panikk, veldig mye angst... noen råd om hva jeg kan gjøre? Er det noen som har brukt sobril av og til i graviditet? Jeg har ikke sobril, og har ikke tatt noe, men vurderer å få time til fastlegen til uka, for det føles som at jeg holder på å bli gal. Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg:(:( 

Anonymkode: 798fc...074

Ta dette opp med jordmor eller den som følger deg opp i svangerskapet. Jeg hadde sterk angst da jeg gikk gravid med mitt fjerde barn. Gikk jevnlig til samtale hos jordmor. 

Anonymkode: 7944e...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes mange bør tenke seg nøye om før de velger å sette barn til verden. Spesielt når en sliter veldig psykisk!

Anonymkode: fbd41...957

Er det mulig!🙄 

Anonymkode: a3ad6...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke helt reaksjonene på det anonym 957 skrev. Det bør være soleklart at man må tenke seg nøye om før en setter barn til verden hvis man er alvorlig syk! Det gjelder jo all alvorlig sykdom, fysisk som psykisk. 

Når det er sagt så kan jo ingen vite hvordan det spesielt er for ts, men generelt er det et godt råd etter min mening! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anothertry skrev:

Jeg skjønner ikke helt reaksjonene på det anonym 957 skrev. Det bør være soleklart at man må tenke seg nøye om før en setter barn til verden hvis man er alvorlig syk! Det gjelder jo all alvorlig sykdom, fysisk som psykisk. 

Når det er sagt så kan jo ingen vite hvordan det spesielt er for ts, men generelt er det et godt råd etter min mening! 

For det første fordi hun allerede er gravid !!! Og en slik kommentar vil absolutt ikke være til hjelp i den situasjonen hun er i. 

Anonymkode: 7944e...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

noen råd om hva jeg kan gjøre?

Ikke veldig orginalt eller spennende, men en gjør som ved alle andre helseproblemer, en konsulterer fastlegen sin. I dette tilfellet er også helsesykepleier et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lavendel1365380443
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes mange bør tenke seg nøye om før de velger å sette barn til verden. Spesielt når en sliter veldig psykisk!

Anonymkode: fbd41...957

På hvilken måte hjelper det trådstarter? Hvorfor sparker du noen som ligger nede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...