Gå til innhold

Nedtrapping Efexor HJELP


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har trappet ned fra 225 , er nå på 75 mg. Det gikk ganske greit fra 225 til 150. Nå har jeg gått på 75 i 6 dager og føler meg helt elendig. Det verker i hele kroppen, høy puls, ekstraslag, føles som om jeg har feber. Føler og en stivhet i kroppen, og masse brain zaps . I natt våknet jeg med et panikkanfall, er ganske rådvill nå. De medisinene har ikke gjort meg annet en vondt. Det er ikke aktuelt å øke dosen igjen. Skal det være så vanskelig å slutte med den medisinen ? 

 

Anonymkode: 9406f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Be om resept på 37,5 mg og ta denne sammen med 75 mg en uke eller to. Funket for meg. Helt på slutten skrudde jeg faktisk opp en 37,5 mg kapsel også, og trappet ned fra 37,5 mg på den måten. 

Anonymkode: ebb18...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo høre med legen din om det finnes noen medisiner du kan bruke under nedtrappingen. Jeg fikk et slikt råd en gang. 

Anonymkode: ebb18...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått Sobril 10 mg som jeg kan ta hvis angsten blir for sterk. Men prøver å være restriktiv med disse, vil ikke bli avhengig av de. Det er vel kanskje ikke annet å gjøre enn å prøve å holde ut på et vis. 

Anonymkode: 9406f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått Sobril 10 mg som jeg kan ta hvis angsten blir for sterk. Men prøver å være restriktiv med disse, vil ikke bli avhengig av de. Det er vel kanskje ikke annet å gjøre enn å prøve å holde ut på et vis. 

Anonymkode: 9406f...613

Jeg tror det skal finnes en annen medisin som du kan bruke. Håper @kupton kan svare på dette. Jeg ønsker deg lykke til. Min måte var som sagt å dele kornene på slutten. 

Anonymkode: ebb18...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha. Hvem er Kupton ? Er han lege eller psykiater. Jeg er ny her, men ser at mange henvender seg til han. 

Anonymkode: 9406f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk skal du ha. Hvem er Kupton ? Er han lege eller psykiater. Jeg er ny her, men ser at mange henvender seg til han. 

Anonymkode: 9406f...613

Han er en person du trygt kan stole på. 

Anonymkode: ebb18...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Efexor er den vanskeligste medisinen å trappe ned fordi 1. Det er den med kraftigst effekt. 2. Den har så kort halveringstid. Efexor depot har litt lengre halveringstid og kan gjøre det litt enklere.

En liten dose med et "snilt" SSRI i bunnen vil gjøre nedtrappingen langt enklere. Et alternativ er Fontex 20 mg. Du kan snakke med legen din om dette. Hvis dette blir det dere bestemmer dere for, bruker du Fontex i denne dosen under hele nedtrappingen og flere uker etter seponering av Efexor. Så kan du begynne med Fontex annenhver dag i noen uker før du tar også den helt bort.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...