Gå til innhold

Min helse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan et helseforetak slette eller fjerne et journalinnsyn i etterkant eller blir de lagret et sted når de først er registrert. 

Noen som vet dette eller hvem andre jeg kan spørre?

 

Takk! 

Anonymkode: 5ca75...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, kupton skrev:

Hele vitsen med dette bli jo borte om det kan slettes, så det er ikke mulig.

Det som er rart er at alle de andre innsynene er synlige innenfor helseforetaket og det konkrete stedet, men innsynet den dagen jeg ringte og bad om akutthjelp og kontorpersonell slo opp i journalen, er borte. Det tok to uker før de kontaktet meg, og hadde innen den tid blitt ganske dårlig. 

Derfor lurer jeg på om hvor jeg kan få oppklaring i om dette innsynet kan ha blitt slettet. 

Det er ikke kritisk på nåværende tidspunkt, men jeg mener det er feil hvis de har fjernet det. 

Anonymkode: 5ca75...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det som er rart er at alle de andre innsynene er synlige innenfor helseforetaket og det konkrete stedet, men innsynet den dagen jeg ringte og bad om akutthjelp og kontorpersonell slo opp i journalen, er borte. Det tok to uker før de kontaktet meg, og hadde innen den tid blitt ganske dårlig. 

Derfor lurer jeg på om hvor jeg kan få oppklaring i om dette innsynet kan ha blitt slettet. 

Det er ikke kritisk på nåværende tidspunkt, men jeg mener det er feil hvis de har fjernet det. 

Anonymkode: 5ca75...46f

Det har hendt meg også. Jeg har innsyn i epikriser fra innleggelser og santalenotater fra behandler, men ikke interne skriftlige samtaler om meg dem i mellom. Det kan f.eks. stå: Se suicidvurdering dato/måned, men de får ikke jeg innsyn i. Synes det er rart.

Anonymkode: e1a0a...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har hendt meg også. Jeg har innsyn i epikriser fra innleggelser og santalenotater fra behandler, men ikke interne skriftlige samtaler om meg dem i mellom. Det kan f.eks. stå: Se suicidvurdering dato/måned, men de får ikke jeg innsyn i. Synes det er rart.

Anonymkode: e1a0a...343

Hei. Dette gjelder ikke journalnotat, men tilgangsloggen.

Anonymkode: 5ca75...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...