Gå til innhold

Fartsbokser med og uten lysglimt


emilie321

Anbefalte innlegg

I det området jeg bor, så er det noen fotobokser og de gir ikke noe lysblink når jeg kjører forbi. Nå er jeg nøye med og ikke kjøre over fartsgrensa forbi disse. For mange år siden ble jeg tatt i noen andre fotobokser og da kom det et tydelig flash. Var da ikke i tvil om at jeg var tatt. Nå er det noen som sier at de har sluttet med å komme med flash, men kommer bare med et lite blink.

I går kjørte jeg på en fremmed vei. Var litt stressa fordi jeg trodde jeg hadde tatt av feil og var redd for at jeg skulle havne midt i Oslo (noe jeg etterhvert gjorde)  Kjørte etterhvert forbi to fotobokser. Da jeg kjørte forbi den første, så lå jeg midt i en rekke med biler. Jeg var usikker på om fartsgrensa var 70 eller 80, men tror jeg kjørte i ca 80. Veien der tilsa også at det burde være 80. Da jeg kjørte forbi fotoboksen så kom det et lite grønt lys. Ikke store greiene, men nok til at jeg tydelig så det. Like etter så kjørte jeg forbi en fotoboks igjen, da i 60 sone. Tror speedometeret viste 65 og da blinket det et lite hvitt lys.

Nå er jeg redd for om det kommer bot i posten. Ved den første fotoboksen så kjørte jeg for fort kun hvis grensa var 70 , men ved den andre så var jeg egentlig sikker på at jeg ikke kjørte for fort. Speedometeret mitt viser ca 5 km for mye, så jeg burde ikke få noe bot der.

Noen som vet hvordan slike fotobokser egentlig virker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er et svakt, rødt blink når alt er ok. Da trenger du ikke frykte noen bot. 

Anonymkode: 1aa13...e34

Takk for svar.

Det vil si at jeg får en bot der jeg kjørte i det jeg trodde var 65. Da er jeg spent på hva boten blir på. Da kanskje jeg har lært. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan også ringe ATK og spørre ;) 

Anonymkode: 1aa13...e34

Takk for oppklarende svar😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, emilie321 skrev:

Takk for oppklarende svar😊

Tror ikke du vil få noen bot fordi speedometeret ditt viser for mye. 
 

 

Anonymkode: 1aa13...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, emilie321 skrev:

Takk for svar.

Det vil si at jeg får en bot der jeg kjørte i det jeg trodde var 65. Da er jeg spent på hva boten blir på. Da kanskje jeg har lært. 

Nei, du får ikke bot om speedometeret ditt viste 65 i 60-sonen, det viser alltid 3-5 km/t for mye og det blinker ikke på reellt 65 heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Nei, du får ikke bot om speedometeret ditt viste 65 i 60-sonen, det viser alltid 3-5 km/t for mye og det blinker ikke på reellt 65 heller. 

Da kan det ha vært at jeg kjørte litt fortere, men ha bremset litt automatisk da jeg så boksen. Hmm.... trodde jeg faktisk kjørte rundt 65. Så jo tydelig det lille blinket og da må jeg jo ha vært over lovelig.    Passer utrolig dårlig med bot før jul, men må jo bare ta straffen. Må nok være enda mer forsiktig heretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, emilie321 skrev:

Da kan det ha vært at jeg kjørte litt fortere, men ha bremset litt automatisk da jeg så boksen. Hmm.... trodde jeg faktisk kjørte rundt 65. Så jo tydelig det lille blinket og da må jeg jo ha vært over lovelig.    Passer utrolig dårlig med bot før jul, men må jo bare ta straffen. Må nok være enda mer forsiktig heretter.

Jeg holdt på å dundre forbi en fotoboks i 93 i 80-sonen forleden, rakk å bremse litt og så ikke noe blink, så jeg krysser fingrene og håper på det beste. 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Jeg holdt på å dundre forbi en fotoboks i 93 i 80-sonen forleden, rakk å bremse litt og så ikke noe blink, så jeg krysser fingrene og håper på det beste. 🤪

Det er en fotoboks i trondheim som står på i bare 4 timer ;) 

Anonymkode: 1aa13...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er en fotoboks i trondheim som står på i bare 4 timer ;) 

Anonymkode: 1aa13...e34

Var ikke i Trondheim dette, men den boksen i landsdelen som tar inn mest gryn tror jeg... 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Lillemus skrev:

Var ikke i Trondheim dette, men den boksen i landsdelen som tar inn mest gryn tror jeg... 😝

Ok, håper det går bra, hvis ikke kan du forvente en bot på opptil 3400

Anonymkode: 1aa13...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg holdt på å dundre forbi en fotoboks i 93 i 80-sonen forleden, rakk å bremse litt og så ikke noe blink, så jeg krysser fingrene og håper på det beste. 🤪

Det er så lett å kjøre litt for fort. Har 3 fartsbøter i løpet av min tid som sjåfør, men det mange år siden den siste boten. De gangene jeg kjørte for fort (og ble tatt...) så kjørte jeg henholdsvis  8, 10 og 12 km for fort. Så den store fartssynderen er jeg jo ikke, selv om en bot, er en for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...