Gå til innhold

Kan jeg få tilbake lappen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært uten lappen i 7 år pga psykisk lidelse. Nå er jeg stabil på ny medisin. Da kunne jeg evt søkt om å få tilbake lappen, men i epikrisen min står det at voldsrisiko er lav om jeg følger anbefalt medisinering, men bør vurderes som moderat om jeg ikke samarbeider om medisinering. Vil dette ødelegge for lappen? Har schizoaffektiv lidelse og de tok lappen min som rutine etter mani. 

Anonymkode: b7ec1...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er helt innsane strenge på dette med lappen. Jeg sliter med dette selv da jeg nettopp fikk avslag. På grunn av psykisk lidelse og at jeg hadde en periode over to år hvor jeg ruset meg. Fikk helseattest fra legen, men nei. Avslag. 

Men du må jo bare prøve. Kanskje du er mer heldig enn meg? :)

Anonymkode: 7656b...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri gjort noe galt/farlig i trafikken og satt meg ikke bak rattet da jeg var manisk. Men jeg hadde to kniver i veska da jeg var på legevakta med psykose og de skriver feilaktig i epikrisen at jeg viftet med kniver og truet med å drepe folk.

Anonymkode: b7ec1...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri gjort noe galt/farlig i trafikken og satt meg ikke bak rattet da jeg var manisk. Men jeg hadde to kniver i veska da jeg var på legevakta med psykose og de skriver feilaktig i epikrisen at jeg viftet med kniver og truet med å drepe folk.

Anonymkode: b7ec1...209

Jeg har heller aldri gjort noe galt med bil og kjøring, men de er fryktelig strenge dessverre..Til det direkte urettferdige. 

Anonymkode: 7656b...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har heller aldri gjort noe galt med bil og kjøring, men de er fryktelig strenge dessverre..Til det direkte urettferdige. 

Anonymkode: 7656b...4f6

Men jeg ble positivt overrasket da jeg møtte en kjørelærer som kunne fortelle at jeg slipper kjøre opp på nytt selv om det har gått mange år

Anonymkode: b7ec1...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men jeg ble positivt overrasket da jeg møtte en kjørelærer som kunne fortelle at jeg slipper kjøre opp på nytt selv om det har gått mange år

Anonymkode: b7ec1...209

Ja, det er i det minste bra. Det trenger ikke jeg heller. Tror det er fordi det ikke er begått noen type ulovlig kjøring. 

Anonymkode: 7656b...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk forøvrig beskjed om at er krever 1-2 år til med stabilitet. At det har gått for kort tid. 

Anonymkode: 7656b...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var uten lappen i 8 måneder for flere år siden og fikk den igjen etter å ha levert legeerklæring på at jeg var stabil med medisiner.  Legen sa den gang at det var en fordel at jeg tok medisinene frivillig. Nå har de kanskje blitt strengere siden den gang, men jeg kjenner flere som har fått lappen tilbake i det siste. Så ikke gi opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg var uten lappen i 8 måneder for flere år siden og fikk den igjen etter å ha levert legeerklæring på at jeg var stabil med medisiner.  Legen sa den gang at det var en fordel at jeg tok medisinene frivillig. Nå har de kanskje blitt strengere siden den gang, men jeg kjenner flere som har fått lappen tilbake i det siste. Så ikke gi opp.

De skjerpet reglene i 2015 hvis jeg ikke husker feil. Dette går mye på skjønn også da lovverket er litt diffust. Så det kan ha med saksbehandler å gjøre også. Men jeg vil tro TS vil ha lettere for å få den tilbake enn meg da de i mitt tilfelle brukte tidligere dommer i mot meg. Som ikke har noe med bilkjøring å gjøre, men for å "bevise" at de kan så tvil om min stabilitet. 

Anonymkode: 7656b...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri gjort noe galt/farlig i trafikken og satt meg ikke bak rattet da jeg var manisk. Men jeg hadde to kniver i veska da jeg var på legevakta med psykose og de skriver feilaktig i epikrisen at jeg viftet med kniver og truet med å drepe folk.

Anonymkode: b7ec1...209

Når du var psykotisk så kan det hende at du ikke husker at du veivet med kniver og truet med å drepe dem på legevakta.

Anonymkode: 6808f...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du var psykotisk så kan det hende at du ikke husker at du veivet med kniver og truet med å drepe dem på legevakta.

Anonymkode: 6808f...82f

Jeg husker godt situasjonen, og jeg gjorde ikke det.

Anonymkode: b7ec1...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...