Gå til innhold

Hvorfor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor kan noen skrive uttallige innlegg med samme tema her inne uten å få kritikk for det, mens andre som også kjemper sin kamp blir møtt med kritikk og fordømmelse for det tema en sliter med? Er det sånn det skal være her inne? 

Anonymkode: 27f6e...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke temaer mener du at går igjen her? 

Kanskje har det å gjøre med at ett tema er mer vanlig og som mange kan slite med, og at man pga det ikke kan gjenkjenne én spesifikk person utifra temaet. Mens en annen en med et "sært" tema blir gjenkjent lett fordi det ikke er flere som sliter med akkurat det temaet. 

Det er jo leit at du opplever å få kritikk for ditt tema, men det har nok å gjøre med at mange tenker at du tidligere har fått nok av råd. Men jeg vet jo ikke. 

Anonymkode: da483...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lite inntrykk av at noen av de som skriver her er "populære" brukere som skriver mye på forumet om de samme tingene og de "slipper unna" med det, mens andre som ikke er like kjent/populær/en gjenganger ikke får den samme takhøyden. Og at noen får et "frikort" fordi de "kan ikke noe for det", mens andre blir sett på som mennesker som bare burde ta seg sammen. Selv om fortvilelsen nok er like stor og med like høyt behov for tilbakemeldinger. 

Anonymkode: c86f1...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et lite inntrykk av at noen av de som skriver her er "populære" brukere som skriver mye på forumet om de samme tingene og de "slipper unna" med det, mens andre som ikke er like kjent/populær/en gjenganger ikke får den samme takhøyden. Og at noen får et "frikort" fordi de "kan ikke noe for det", mens andre blir sett på som mennesker som bare burde ta seg sammen. Selv om fortvilelsen nok er like stor og med like høyt behov for tilbakemeldinger. 

Det inntrykket har jeg også, og det kan oppleves veldig urettferdig og sårt. Tror flere har sluttet her pga det, i alle fall hvis en skal dømme etter utsagnene som har fremkommet om det den senere tiden. 

Min mening er at alle bør ha lik rett til å ytre seg her, samme hva det gjelder, bare det blir ordentlig fremlagt med normal høflighet og folkeskikk. Og jeg synes også at de som svarer andre bør være høflige og ha vanlig folkeskikk, selv om noen skulle stå fast i én bestemt problemstilling og ta problemet sitt opp flere ganger. 

Når det er sagt, skader det nok ikke at man samtidig er realist og sier til en person at du heller bør søke hjelp i rl fremfor på et forum, når tidligere tilbakemeldinger fra andre ikke har hjulpet. Bare det skjer på høflig og vennlig vis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan noen skrive uttallige innlegg med samme tema her inne uten å få kritikk for det, mens andre som også kjemper sin kamp blir møtt med kritikk og fordømmelse for det tema en sliter med? Er det sånn det skal være her inne? 

Tror ikke noen sitter og teller hvem som skriver hvor mange innlegg om hvilke tema. Folk får tilbakemeldinger på det de skriver av andre som er pålogget der og da, og det er ikke noen systematikk - eller "full rettferdighet" som styrer hva slags tilbakemeldinger den enkelte får. 

En annen ting, er at tilbakemeldinger kan være godt ment, selv om en selv ikke opplever det slik i øyeblikket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke lyst til å være her mer. Det gir meg bare negative følelser. 

Forum er ikke like bra for alle. Jeg har vært på diverse forum siden jeg var 16 og lar meg sjeldent påvirkes negativt av det. For andre kan det bli for mye, så det må du nesten kjenne på selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

kan du vise eksempel på kritikk og fordømmelse ?

Anonymkode: b3aa8...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

Man kan like det mislike det, men det er nok sånn at gjenkjennelige brukere, vanligvis med nock, får flere svar enn de helt anonyme.

Det handler ikke om antall svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man stadig føler seg trigget av for lite bekreftelse, både i RL og på nett, kan det nok være lurt å vende kompassnålen innover. 

Anonymkode: 896b0...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom man stadig føler seg trigget av for lite bekreftelse, både i RL og på nett, kan det nok være lurt å vende kompassnålen innover. 

Anonymkode: 896b0...145

Det handler ikke om bekrefrelse heller. Jeg ønsker ikke bekreftelse fra folk som ikke kjenner meg, det har ingen nytteverdi for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om bekrefrelse heller. Jeg ønsker ikke bekreftelse fra folk som ikke kjenner meg, det har ingen nytteverdi for meg. 

hadde vært nyttig å få noen eksempler på det du mener er  kritikk og fordømmelse så det er litt enklere å skjønne hva du mener ?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva handler det om da? Er det ikke bekreftelse fra andre på at du er verdifull som du er ute etter? At du fortjener å bli verdsatt for den innsatsen du gjør i RL? Det er ihvertfall det innleggene dine stadig handler om. At du føler deg verdiløs fordi ingen viser deg at de setter pris på deg i RL, og så vil du at vi skal trøste deg ved å si at du selvfølgelig burde blitt mer verdsatt og at det du gjør i RL er verdifullt og at du er verdifull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva handler det om da? Er det ikke bekreftelse fra andre på at du er verdifull som du er ute etter? At du fortjener å bli verdsatt for den innsatsen du gjør i RL? Det er ihvertfall det innleggene dine stadig handler om. At du føler deg verdiløs fordi ingen viser deg at de setter pris på deg i RL, og så vil du at vi skal trøste deg ved å si at du selvfølgelig burde blitt mer verdsatt og at det du gjør i RL er verdifullt og at du er verdifull?

Så derfor sårer du denne personen og får hen til å føle seg mindre verdifull  fordi ? 

Anonymkode: 4fefd...d72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så derfor sårer du denne personen og får hen til å føle seg mindre verdifull  fordi ? 

jøje meg er dette å såre ? det spørres jo bare ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skriv med nick. 

Anonymkode: 4725f...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var på ingen måte meningen å såre! Jeg har skrevet et innlegg lenger opp i tråden hvor jeg mener at alle skal være høflige og vise hverandre god normal folkeskikk. Så nei, derfor skriver jeg ikke for å såre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Xtra skrev:

Man kan like det mislike det, men det er nok sånn at gjenkjennelige brukere, vanligvis med nock, får flere svar enn de helt anonyme.

Jo, men samtidig er det vel også sånn at noen av de gjenkjennelige dermed også fortere får motstand på sine synspunkter dersom de skriver. Av og til mener jeg det er hensiktsmessig, men kan også se at det kan oppleves som "urettferdig". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en del utagerende innlegg og innlegg der bruker forventer visse svar for å bli fornøyd i den siste tiden. Personene som svarer her inne kan ikke vite hvilke svar bruker ønsker, og det er ikke sikkert de ønsker å svare slik eller at det er de beste rådene å gi. Da kan jo nesten trådstarterne si hvilke svar de ønsker hvis det er det eneste de blir fornøyd med uten å lage tråder om tema der de angriper de som svarer her inne. Ser ingen grunn til å være så misfornøyd med svarene som blir gitt. De som skriver innlegg her inne tar som regel til takke med de svarene de får uten å lage stort baluba som noen gjør nå. Problemet består mer i å tåle andres svar.  

Anonymkode: 8b813...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...