Gå til innhold

Pasient forelsket i annen pasient


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva skjer når en pasient blir forelsket i en annen pasient når de begge er innlagt på avdeling? Hva gjør personale når de får greie på slikt? Noen som har erfart lignende? Hva skjedde?

Anonymkode: 05655...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må personalet gjøre noe med det, da? Er ikke slikt bare hyggelig?

Jeg har opplevd at noen ble kjærester da jeg var innlagt en gang. Ingen gjorde noe med det, så vidt jeg vet.

Anonymkode: 5c70e...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd å bli veldig betatt av en medpasient. Han likte meg også godt. Personalet skjønte det nok, men de satte aldri i gang noen "tiltak". Vi var veldig diskré, drev liksom ikke å klinte ute i fellesmiljøet.

Så lenge det ikke er til hinder for egen behandling, samt at det ikke gjør andre pasienter ubekvem, så er det som regel helt greit det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjer når en pasient blir forelsket i en annen pasient når de begge er innlagt på avdeling? Hva gjør personale når de får greie på slikt? Noen som har erfart lignende? Hva skjedde?

Anonymkode: 05655...af2

Mange steder vil man ikke tillate at to pasienter trekker seg tilbake til samme rom,  og en av grunnene til det er at ofte ikke vil være ønskelig å inngå et forhold hvis man er såpass syk at man for tiden trenger en innleggelse. Når det gjelder tvangsinnlagte pasienter, har personalet ekstra ansvar i forhold til å beskytte folk mot å gjøre ting de vil angre i etterkant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjer når en pasient blir forelsket i en annen pasient når de begge er innlagt på avdeling? Hva gjør personale når de får greie på slikt? Noen som har erfart lignende? Hva skjedde?

Anonymkode: 05655...af2

I tillegg til de to siste svarene avhenger det veldig av tilstanden til begge pasientene- årsaken til innleggelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke personalet blir så glade over sånt. Man er tross alt innlagt for en grunn, fordi man er syk og trenger døgnbehandling og ikke for å skape seg et forelskelsesforhold.

Anonymkode: feaff...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke personalet blir så glade over sånt. Man er tross alt innlagt for en grunn, fordi man er syk og trenger døgnbehandling og ikke for å skape seg et forelskelsesforhold.

Anonymkode: feaff...350

Enig

Anonymkode: 05655...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde at en mann stadig overøste meg med komplimenter helt åpent. Jeg takler ikke slikt, vet ikke hvordan jeg skal reagere, men jeg forsøkte å være hyggelig og takke. Jeg syntes det var veldig ubehagelig. Personalet reagerte med å sende meg på rommet med begrunnelse i at han dummet seg ut. Jeg vet ikke om de syntes at jeg oppmuntret han eller noe sånt. Jeg synes det er veldig vanskelig å bare avvise kaldt. Det ble til at jeg grudde meg til måltider og håpte å ikke havne i nærheten av han, og holdt meg unna fellesrommene og felles aktiviteter frivillig etter dette. 

Anonymkode: 39891...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...