Gå til innhold

Manglende journal på Helsenorge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp begynt på psykiatrisk poliklinikk. Har bare hatt en samtale, og var veldig nervøs. Lurer så veldig på hvordan behandleren oppfattet meg, men det ligger ikke noe notat tilgjengelig for meg. Tror det er fordi jeg er mistenksom, og at jeg ikke får lov til å lese det. Er så redd for å bli tvangsinnlagt, noe legen min sier at ikke vil skje. Men behandleren snakket mye om innleggelse, og at det kunne være lurt for meg. Det hadde vært krise for meg å bli innlagt! Er så redd for at det skal stå politi klar neste gang jeg skal dit... Og jeg får altså ikke lest notatet, selv om det er flere dager siden jeg var der. 

Anonymkode: dba4e...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det står nok ikke politi og venter på deg neste gang du drar. Hadde det vært så alvorlig, hadde det skjedd dagen du var der, og med tilbud om innleggelse først.

 

Det kan ta noen dager å få se journalnotat på helsenorge. Og det er ikke alle regioner som er tilknyttet enda, men det vet du sikkert.

Anonymkode: ce499...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står nok ikke politi og venter på deg neste gang du drar. Hadde det vært så alvorlig, hadde det skjedd dagen du var der, og med tilbud om innleggelse først.

 

Det kan ta noen dager å få se journalnotat på helsenorge. Og det er ikke alle regioner som er tilknyttet enda, men det vet du sikkert.

Anonymkode: ce499...88a

Takk for svar! Du har nok rett. Jeg blir bare så utrolig redd. 

Anonymkode: dba4e...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at det er skrevet et journalnotat som er tilgjengelig i helsenorge etter bare en time? Kan du ikke spørre behandler hvordan han oppfatter deg neste time?

Anonymkode: 373ae...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på at det er skrevet et journalnotat som er tilgjengelig i helsenorge etter bare en time? Kan du ikke spørre behandler hvordan han oppfatter deg neste time?

Anonymkode: 373ae...248

Jeg trodde det var vanlig å skrive notat etter hver samtale. Klart jeg kan spørre ham, blir bare så nervøs. 

Anonymkode: dba4e...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, cilie skrev:

Skal journalen bli tilgjengelig på Helsenorge? 

Journal fra sykehusene er nå tilgjengelig på Helsenorge innen Helse Sør-Øst. (Mulig at hele landet nå har fått dette på plass, Helse Sør-Øst var vel blant de siste.). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, frosken skrev:

Journal fra sykehusene er nå tilgjengelig på Helsenorge innen Helse Sør-Øst. (Mulig at hele landet nå har fått dette på plass, Helse Sør-Øst var vel blant de siste.). 

Ok, tenkte fastlege jeg☺️Har lyst til å lese resultat av MR feks. 

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, frosken skrev:

Journal fra sykehusene er nå tilgjengelig på Helsenorge innen Helse Sør-Øst. (Mulig at hele landet nå har fått dette på plass, Helse Sør-Øst var vel blant de siste.). 

Har ikke Midt-Norge sitt eget journalsystem? Synes jeg har lest artikler om galskapen på Dagens Medisin om at Helse Midt har brukt millioner av kroner på å utvikle sitt eget journalsystem som gjør at det er eneste helseregion som ikke inngår på Helsenorge.

For øvrig er jeg sjeleglad for at jeg går til privat psykolog og IKKE har tilgang til hans journal. Det tror jeg rett og slett er ødeleggende for terapien. Jeg tror ikke det er heldig at vi pasienter skal lese notater om oss selv. Ikke ser jeg hensikten heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ny time i dag, og fikk forklaring på manglende journal. Han var ikke ferdig å skrive dokumentet, men når det blir godkjent får jeg lest det. Det stod heldigvis ikke noe politi der, men han ville legge meg inn. Jeg vil jo ikke det, og han brukte heldigvis ikke tvang.

Anonymkode: dba4e...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...