Gå til innhold

Kan en person med BP2 klare seg uten medisiner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når en person som har vært lenge uten medisiner - Har ingen oppfølging - vanskelig for å få hjelp - Klare tegn på hypomani, som fort kan snu til depresjon eller blandet episode.  Kan da personen lære seg teknikker for å stabilisere seg selv?

Anonymkode: 6d782...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bipolar lidelse er en biologisk sykdom og lar seg derfor vanskelig kontrollere med teknikker. Jeg har prøvd utallige teknikker og det har kun ført til avmakt og en følelse av å være mislykket fordi jeg ikke har "fått det til". Hvis jeg hadde vært medisinfri, noe jeg ikke er, hadde jeg øyeblikkelig bestilt time hos fastlegen for å diskutere dette. Hypomani kan være veldig tilfredsstillende, men depresjonen som følger er helt forferdelig. Jeg ville i hvert fall ikke tatt sjansen på å fikse det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Gondor skrev:

Bipolar lidelse er en biologisk sykdom og lar seg derfor vanskelig kontrollere med teknikker. Jeg har prøvd utallige teknikker og det har kun ført til avmakt og en følelse av å være mislykket fordi jeg ikke har "fått det til". Hvis jeg hadde vært medisinfri, noe jeg ikke er, hadde jeg øyeblikkelig bestilt time hos fastlegen for å diskutere dette. Hypomani kan være veldig tilfredsstillende, men depresjonen som følger er helt forferdelig. Jeg ville i hvert fall ikke tatt sjansen på å fikse det selv.

Litt vanskelig når den eneste hjelpen fra fastlegen er å gå hjem og lete opp en behandler selv. Jeg er overasket over systemet og forstår nå hvorfor mange havner utenfor. Det er nok ikke alle som klarer å finne en behandler selv når de er ustabile, og er de stabile ser de kanskje ikke nødvendigheten av det

Anonymkode: 6d782...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Gondor skrev:

Du kan ikke be fastlegen din henvise deg til DPS da? Jeg vet ikke hvor lang ventetiden er der, men de har kanskje akuttimer?

Dette gjelder ikke meg. Det er bare vanskelig når du har oppmuntret til å søke hjelp og de ikke får hjelp.

Anonymkode: 6d782...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når en person som har vært lenge uten medisiner - Har ingen oppfølging - vanskelig for å få hjelp - Klare tegn på hypomani, som fort kan snu til depresjon eller blandet episode.  Kan da personen lære seg teknikker for å stabilisere seg selv?

Anonymkode: 6d782...2cf

Nei. Du kan sammenligne med dette: Det finnes noen kvinner som sliter med humøret en gang i måneden. Kjenner man noen teknikk som gjør at de neste gang ikke blir påvirket. Svaret er dessverre nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...