Gå til innhold

Julegavehandel


Zyprexus

Anbefalte innlegg

Hei!

Var i dag på julegavehandel på den lokale Europris butikken. Hadde b.la kjøpe et knivsett til min far. Dette nektet han som sto i kassa meg å kjøpe med begrunnelse i min psykiske helse. Bare tok det i kassen. Bor på et lite sted der alle kjenner alle, og jeg har alltid vært åpen med min psykiske helse. Aldri vært voldelig eller hatt psykose, men slitt mye med angst og depresjon. Skjønner meg ikke på folk med sånne  holdninger som tror at alle som sliter psykisk er drapsmenn!

Måtte bare dele dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pragmatikeren
10 minutter siden, Zyprexus skrev:

Hei!

Var i dag på julegavehandel på den lokale Europris butikken. Hadde b.la kjøpe et knivsett til min far. Dette nektet han som sto i kassa meg å kjøpe med begrunnelse i min psykiske helse. Bare tok det i kassen. Bor på et lite sted der alle kjenner alle, og jeg har alltid vært åpen med min psykiske helse. Aldri vært voldelig eller hatt psykose, men slitt mye med angst og depresjon. Skjønner meg ikke på folk med sånne  holdninger som tror at alle som sliter psykisk er drapsmenn!

Måtte bare dele dette!

Mulig han er redd du skulle skade deg selv med dem? Kjenner ei som solgte tauet en kunde hengte seg med rett etterpå, og det var fryktelig vanskelig for henne. Men synes det er rart at du ble nektet uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Zyprexus skrev:

Hei!

Var i dag på julegavehandel på den lokale Europris butikken. Hadde b.la kjøpe et knivsett til min far. Dette nektet han som sto i kassa meg å kjøpe med begrunnelse i min psykiske helse. Bare tok det i kassen. Bor på et lite sted der alle kjenner alle, og jeg har alltid vært åpen med min psykiske helse. Aldri vært voldelig eller hatt psykose, men slitt mye med angst og depresjon. Skjønner meg ikke på folk med sånne  holdninger som tror at alle som sliter psykisk er drapsmenn!

Måtte bare dele dette!

Dette var veldig merkelig 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Pragmatikeren skrev:

Mulig han er redd du skulle skade deg selv med dem? Kjenner ei som solgte tauet en kunde hengte seg med rett etterpå, og det var fryktelig vanskelig for henne. Men synes det er rart at du ble nektet uansett. 

Aldri skadet meg selv eller hatt selvmordstanker. Synes ikke dette er greit, er vel ikke lov en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Zyprexus skrev:

Aldri skadet meg selv eller hatt selvmordstanker. Synes ikke dette er greit, er vel ikke lov en gang?

Skulle ikke tro at det var lov nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Zyprexus skrev:

Aldri skadet meg selv eller hatt selvmordstanker. Synes ikke dette er greit, er vel ikke lov en gang?

Hvis du ikke har en bakgrunn med verken vold, trusler eller selvskading, så vil dette kunne anses som ulovlig diskriminering, jfr.  likestillings og diskrimineringsloven §2 https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2017-06-16-51

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med Frosken her; det var det første jeg tenkte da jeg leste dette. Slikt er uakseptabel oppførsel, og det er ikke butikkpersonalets ansvar hva kunder gjør med det de kjøper. Ikke så lenge det er helt åpenbart at ikke vedkommende er til fare for seg selv eller andre i alle fall. Jeg ville forstått det om man fikk nekt på apoteket hvis man kom inn med synlig ferske arr og spurte etter skalpeller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martine

Kniver er noe de aller fleste har i huset, siden man må ha det til matlaging og diverse friluftsaktiviteter/hobby. Jeg synes dette bare er rart uavhengig om man sliter psykisk eller ikke. Jeg ville tatt dette opp med sjefen i den butikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...