Gå til innhold

Spise kylling som har ligget i 26 timer i romtemperatur?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboer ble nok litt skuffet på meg i dag. Jeg kastet kylling som han hadde stekt men glemt å legge i kjøleskap. Han stekte den for rundt 26 timer siden. Det var noen rester igjen som han ville ha. Jeg fant det i ovnen etter 26 timer. Og jeg kastet det. Men så kom en melding: jeg vil spise kyllingrestene i ovnen. Blir sur om du har kastet det. Og jeg ... uff jeg kastet det fordi jeg trodde at han ikke skulle ha det. Det var jo bare rester. Og det hadde stått så lenge i varmere temperatur enn den skal. 

Spiser dere kylling som har stått ute så lenge? 

Anonymkode: 738f4...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Samboer ble nok litt skuffet på meg i dag. Jeg kastet kylling som han hadde stekt men glemt å legge i kjøleskap. Han stekte den for rundt 26 timer siden. Det var noen rester igjen som han ville ha. Jeg fant det i ovnen etter 26 timer. Og jeg kastet det. Men så kom en melding: jeg vil spise kyllingrestene i ovnen. Blir sur om du har kastet det. Og jeg ... uff jeg kastet det fordi jeg trodde at han ikke skulle ha det. Det var jo bare rester. Og det hadde stått så lenge i varmere temperatur enn den skal. 

Spiser dere kylling som har stått ute så lenge? 

Anonymkode: 738f4...abd

Den hadde blitt stekt i stekeovnen og deretter ligget i ovnen etterhvert som den sakte ble avkjølt og fortsatte å ligge der i et døgn? Jeg hadde ikke spist den - og jeg har spist mye som har ligget på benken lenge, men fisk og kylling er jeg skeptisk til altså. Tror heller han skal være glad for at du kastet det - han kan bare skylde på seg selv over at an glemte den i ovnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lillemus skrev:

Den hadde blitt stekt i stekeovnen og deretter ligget i ovnen etterhvert som den sakte ble avkjølt og fortsatte å ligge der i et døgn? Jeg hadde ikke spist den - og jeg har spist mye som har ligget på benken lenge, men fisk og kylling er jeg skeptisk til altså. Tror heller han skal være glad for at du kastet det - han kan bare skylde på seg selv over at an glemte den i ovnen.

Jeg ble forferdelig dårlig i magen om dagen. Han oppbevarer nok mat ganske feil. Han visste ikke at det kunne bli problemer med magen dersom Kylling og kjøtt sto ute i foreks 1 til 3 dager....  Det er gjerne ikke rart at jeg hadde vondt i magen en del dager forrige uke.... 

Jeg er enig med deg :)

Anonymkode: 738f4...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble forferdelig dårlig i magen om dagen. Han oppbevarer nok mat ganske feil. Han visste ikke at det kunne bli problemer med magen dersom Kylling og kjøtt sto ute i foreks 1 til 3 dager....  Det er gjerne ikke rart at jeg hadde vondt i magen en del dager forrige uke.... 

Jeg er enig med deg :)

Anonymkode: 738f4...abd

Jeg trodde alle voksne visste at mat skal avkjøles så raskt som mulig og oppbevares kaldt. Du får gi ham en liten leksjon i hvordan man skal oppbevare mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Samboer ble nok litt skuffet på meg i dag. Jeg kastet kylling som han hadde stekt men glemt å legge i kjøleskap. Han stekte den for rundt 26 timer siden. Det var noen rester igjen som han ville ha. Jeg fant det i ovnen etter 26 timer. Og jeg kastet det. Men så kom en melding: jeg vil spise kyllingrestene i ovnen. Blir sur om du har kastet det. Og jeg ... uff jeg kastet det fordi jeg trodde at han ikke skulle ha det. Det var jo bare rester. Og det hadde stått så lenge i varmere temperatur enn den skal. 

Spiser dere kylling som har stått ute så lenge? 

Anonymkode: 738f4...abd

Hva slags tosk er dette? Blir sur hvis du har kastet det? Virker som en passiv agressiv hersketeknikk mer enn noe annet. Er dette samme samboer som i en annen tråd mente dama vasket for lite? Eller er det flere samboerskrømt dette handler om?

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men så kom en melding: jeg vil spise kyllingrestene i ovnen. Blir sur om du har kastet det.

Hjelpes for en måte å kommuniseres på! 🤨 Be samboeren rydde etter seg fra nå av, mat som skal spises skal ikke stå ute i 26 timer, det er sløseri å ødelegge potensiell restemat. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble forferdelig dårlig i magen om dagen. Han oppbevarer nok mat ganske feil. Han visste ikke at det kunne bli problemer med magen dersom Kylling og kjøtt sto ute i foreks 1 til 3 dager....  

Hvordan i alle dager er det mulig å ikke vite det? 

Anonymkode: b75c1...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg sier det, men dette høres ut som enten 

1) en meget ung eller barnslig fyr

2) en med sinneproblemer 

3) en med diverse andre problemer (oppførsel/folkeskikk)

4) en blanding av alle

Herlighet altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fant det i ovnen etter 26 timer. Og jeg kastet det. Men så kom en melding: jeg vil spise kyllingrestene i ovnen. Blir sur om du har kastet det.

Dette virker veldig konstruert: Han var ikke hjemme, men kom plutselig på at det lå kylling i ovnen og forutså at du hadde kastet den? Merkelig kommunikasjonsform.

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble forferdelig dårlig i magen om dagen. Han oppbevarer nok mat ganske feil. Han visste ikke at det kunne bli problemer med magen dersom kylling og kjøtt sto ute i foreks 1 til 3 dager....  

Dere må ha veldig stor leilighet hvis det ikke oppdages at mat ligger utenfor kjøleskapet i dagevis. Hvis han ikke bruker stekeovnen som fast oppbevaringssted, da forstår jeg at du ikke nødvendigvis ser det.

Jeg ville nok ikke spist slike rester selv, men jeg er såpass ofte på kjøkkenet at ingenting ville blitt liggende på benken i flere døgn. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, laban skrev:

Hvis han ikke bruker stekeovnen som fast oppbevaringssted, da forstår jeg at du ikke nødvendigvis ser det.

Om så var tilfelle ville nok dessuten de fleste opparbeidet seg en rutine der man sjekket om noe var gjenglemt i stekovnen eller andre steder samoer "glemte" ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...