Gå til innhold

Hva tenker dere om islam?


Gondor

Anbefalte innlegg

Nå har jeg kommet til ellevte kapittel i Koranen og jeg skjønner ikke. For meg dreier alt seg om det å enten komme til paradis eller den evige ild. Jeg klarer ikke å lese noe annet ut av den. Hva er det jeg ikke forstår? Koranen er jo en hellig bok, men alt jeg leser tolker jeg som skremselspropaganda. Har noen av dere andre lest Koranen? Har jeg ikke lest langt nok? Er det noe som åpenbarer seg i senere kapitler? Jeg får vel bare fortsette å lese, men akkurat nå har jeg lagt den bort til fordel for en spenningsbok. Er det sånn at Gud ikke åpenbarer seg for meg og at jeg i utgangspunktet er fortapt? Er det noe tilgivelse for et syndig liv? Ikke det at jeg lever så syndig nå, men jeg har et synderegister langt som et vondt år. Gud er Gud enten man kaller ham Jave eller Allah og verdens tre største religioner er oppstått i Midt-Østen. Hvorfor det? 

Alle muslimer jeg har møtt har vært veldig flotte mennesker. Hva er det jeg ikke har forstått? 

Da jeg var i 13-14 års alderen var jeg dypt kristen. Jeg snakket i tunger og fikk profetiske budskap. Jeg hadde fantastiske religiøse opplevelser. Jeg har aldri, verken før eller siden, følt noe så sterkt. Men da en av brødrene gjorde svært ufine seksuelle tilnærmelser ovenfor venninnen min og meg, var det brått slutt. Dette var en syttende mai og vi var på fest med menigheten. Enden på visa var at vi gikk og robbet barskapet til min venninnes mor og drakk oss fulle på eggelikør i båthavna. Etter det fikk vi vite at vi var besatt av Satan og at det var derfor vi gikk ut av menigheten. 

Finnes Gud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

Jeg har aldri lest Koranen, men hvis den generelle islamist er representant for islams essens, så må det være en ganske kjip religion.

Det virker som de landene der det er majoritet av muslimer, er veldig kjipe land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gondor skrev:

 

Finnes Gud?

Nei, ihvertfall ikke den personlige gud som skriver lovbøker med påholden penn, lytter til bønner og er særdeles opptatt av synd og straff. Om det finnes en høyere skapende makt? Hvem vet.

Endret av slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gondor skrev:

 

Alle muslimer jeg har møtt har vært veldig flotte mennesker. Hva er det jeg ikke har forstått? 

Synes du bibelen er så fabelaktig i forhold? Jeg gjør ikke det, men kristne mennesker kan være fine selv om. 

Anonymkode: 9f88c...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes du bibelen er så fabelaktig i forhold? Jeg gjør ikke det, men kristne mennesker kan være fine selv om. 

Anonymkode: 9f88c...bad

Jeg har bare lest en liten del av Det Gamle Testamentet. Høysangene er jo veldig vakker. Jeg liker evangeliene, men det er lenge siden jeg har lest i bibelen. Jeg skal hakke meg gjennom Koranen. Kan ikke gi opp nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingenting til overs for Islam.

Jeg har egentlig ingenting til overs for noen religion, men jeg opplever at den jevne muslim er langt mer religiøs enn den jevne kristne i Europa, og tolker Koranen langt mer bokstavelig. Derfor misliker jeg nok Islam sterkere. 

Etter min mening er religion noe som ledere har praktisert for å oppnå støtte for seg selv og få folket til å gjøre uhensiktsmessige ting ved å framstå som en eller annen representant for Gud. Jeg håper at verden på sikt greier å frigjøre seg fra religionens klamme hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir egentlig bare trist av dette. Du vil aldri få et balansert svar på noe som har med religion eller kristendom å gjøre på dette forumet.

Anonymkode: c359f...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir egentlig bare trist av dette. Du vil aldri få et balansert svar på noe som har med religion eller kristendom å gjøre på dette forumet.

Anonymkode: c359f...5ca

Ikke noe spesielt med DOL. Sånn er det på alle forum, bortsett for spesial forum for religiøse.

Anonymkode: c33ed...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.11.2019 den 17.12, AnonymBruker skrev:

Blir egentlig bare trist av dette. Du vil aldri få et balansert svar på noe som har med religion eller kristendom å gjøre på dette forumet.

Anonymkode: c359f...5ca

Så ta til motmæle og svar folk, da!

Anonymkode: be234...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så ta til motmæle og svar folk, da!

Anonymkode: be234...985

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så ta til motmæle og svar folk, da!

Anonymkode: be234...985

Øh, hvorfor drar du opp denne tråden, nå, plutselig 1 uke etter at den ble oppretttet? Nei her er det noe muffins'

Anonymkode: e9b57...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Øh, hvorfor drar du opp denne tråden, nå, plutselig 1 uke etter at den ble oppretttet? Nei her er det noe muffins'

Anonymkode: e9b57...1d1

Er du redd for at noen skal ta til motmæle?

Hvor i forumreglene står det at man ikke har lov til å skrive i tråder som er mer enn 1 uke gamle?

Anonymkode: be234...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Øh, hvorfor drar du opp denne tråden, nå, plutselig 1 uke etter at den ble oppretttet? Nei her er det noe muffins'

Anonymkode: e9b57...1d1

MUFFINS?

Anonymkode: c33ed...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...