Gå til innhold

Tror du på tid?


Cesium

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke at tiden eksisterer, men har enda ikke møtt noen som tenker det samme. Så kanskje jeg finner noen her. 

Jeg tenker at alle øyeblikk alltid eksisterer, bare at menneskehjernen er "fengslet" til å oppleve øyeblikkene separat og i en rekkefølge. Men utenfor menneskehjernen finnes ikke tid. 

Tror du på tid? 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Cesium skrev:

Jeg tror ikke at tiden eksisterer, men har enda ikke møtt noen som tenker det samme. Så kanskje jeg finner noen her. 

Jeg tenker at alle øyeblikk alltid eksisterer, bare at menneskehjernen er "fengslet" til å oppleve øyeblikkene separat og i en rekkefølge. Men utenfor menneskehjernen finnes ikke tid. 

Tror du på tid? 😁

Er enig med deg i det, tid er en illusjon vi mennesker har skapt. Egentlig skjer alt NÅ. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@stjernestøvnå følte jeg meg plutselig litt mindre ensom i verden :) Tror du også at man kan komme seg ut av denne illusjonen og få glimt inn i både fortid og fremtid? Jeg har opplevd selv å "se" ting som ikke har skjedd enda, også går det ikke lang tid før det faktisk skjer. Jeg opplever det oftere og oftere, og tenker at det kanskje er sinnet mitt som prøver å bryte ut av illusjonen for å bli "ett" med universet. 

Endret av Cesium
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Cesium skrev:

@stjernestøvnå følte jeg meg plutselig litt mindre ensom i verden :) Tror du også at man kan komme seg ut av denne illusjonen og få glimt inn i både fortid og fremtid? Jeg har opplevd selv å "se" ting som ikke har skjedd enda, også går det ikke lang tid før det faktisk skjer. Jeg opplever det oftere og oftere, og tenker at det kanskje er sinnet mitt som prøver å bryte ut av illusjonen for å bli "ett" med universet. 

Vi er jo og alle ett :) 

Ja tror det er mulig og se alt nå,og selv har jeg følt å være i ett med alt. Det var en fin følelse,men nå tenker jeg ikke så mye på sånt. Medisinene demper alt sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
44 minutter siden, Cesium skrev:

Jeg tror ikke at tiden eksisterer, men har enda ikke møtt noen som tenker det samme. Så kanskje jeg finner noen her. 

Jeg tenker at alle øyeblikk alltid eksisterer, bare at menneskehjernen er "fengslet" til å oppleve øyeblikkene separat og i en rekkefølge. Men utenfor menneskehjernen finnes ikke tid. 

Tror du på tid? 😁

Det du sier helt presis det samme som moderne fysikere mener om tid. Spesielt Carlo Rovelli som jobber med kvantegravitasjon. 

Er det derfra du tar det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
39 minutter siden, Cesium skrev:

@stjernestøvnå følte jeg meg plutselig litt mindre ensom i verden :) Tror du også at man kan komme seg ut av denne illusjonen og få glimt inn i både fortid og fremtid? Jeg har opplevd selv å "se" ting som ikke har skjedd enda, også går det ikke lang tid før det faktisk skjer. Jeg opplever det oftere og oftere, og tenker at det kanskje er sinnet mitt som prøver å bryte ut av illusjonen for å bli "ett" med universet. 

Dette har derimot ingen rot i vitenskap. Det er nok bare tankespinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva

Ja og dette snakket jeg med en venn om for ikke så lenge siden :( Det er så skummelt. Ja, hjernen vår er inne i oss selv. Fortiden skjer ila 1 sekund. Det tar ikke lenger tid å tenke på noe som skjedde for lenge siden, eller "lenge" siden. Fortiden kan også skje iløpet av ett sekund. 
dette er så grusomt skummelt! Da jeg var liten syntes jeg det var lenge siden mamma var barn, og enda verre med bestemor. Men så er det faktisk ikke. Det er også skummelt hvordan ting forandrer seg. Utseendet vårt, meningene og holdningene våre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...