Gå til innhold

Besøk av barn som spør om å få ting....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har besøk av barn til familie til min samboer. De er på besøk her for noen dager. Det som er kjipt er at jeg har en lav inntekt. Og at de spør om jeg kan kjøpe suvenirer osv til dem. Veldig vanskelig å si nei når de kommer langveis fra. Samboer er på jobb og jeg er en del alene med dem av og til. Ville du synes det var vanskelig å si nei til å kjøpe suvenirer? 

Anonymkode: 35923...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville latt dem få én ting hver, og gjøre dem klar over at det blir bare denne ene suveniren. 

Anonymkode: 189c4...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville latt dem få én ting hver, og gjøre dem klar over at det blir bare denne ene suveniren. 

Anonymkode: 189c4...70c

Jepp. Jeg kan ikke kjøpe mer enn en liten suvenir til hver. De ønsker seg magnet. Jeg kommer til å si at annet blir for dyrt. Og kommer til å se hva magneten koster før jeg kjøper den. Kjøper ikke noe urimelig dyrt. De tror tydelig at jeg har penger. Men jeg har lite penger. 

Anonymkode: 35923...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da ber du samboer om å få penger til dette.

Anonymkode: 1af0f...4b5

Vurderer å gå tur med dem på en plass der de ikke selger suvenirer. De har bare en dag igjen her..  ja synes samboer kan ta hensyn til dette. 

Anonymkode: 35923...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må du jo ta opp med samboeren din. Dere må bli enige om hvor mye dere eventuelt skal spandere på barna, han skal selvfølgelig betale - og gi dem beskjed om at det ikke er noen vits i å mase på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De ønsker seg magnet. Jeg kommer til å si at annet blir for dyrt.

Hvorfor skal du si dét? De sier jo at de ønsker seg en magnet? Om du ikke vil lage et problem ut av det kjøper du en magnet til hver, pakker inn og gir dem med et smil siste dagen.

Magneter finner du sikkert billig på Nille eller noe, trenger ikke koste stort. Vet ikke hvor mange de er, men kan ikke komme seg på så mye mer enn en hundrings dette? Om du ikke har råd til det disse koster, handler du og sender vippskrav til sambo. Case closed, no big deal made.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ville du synes det var vanskelig å si nei til å kjøpe suvenirer?

Ja da ville jeg følt meg både kjip og grådig, all den tid det er snakk om en magnet eller tre. Hadde de hatt dyre ønsker hadde det vært noe annet - om jeg hadde supertrang økonomi.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...