Gå til innhold

menn vs kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det sies at vi menn er mer realistiske, rasjonelle og down to earth, mens damer mer lar seg styre av følelser og lett overtenker ting og lett blir svevende. Stemmer det? Eller er det stereotypier?

Foretrekker du som er mann en dame styrt av mindre føleri? Og kunne du som er dame ønsket en mann som var mer styrt av følelser?

 

Anonymkode: 3258d...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er stereotypier. Før var det mye snakk om kvinner som det myke kjønn. Kvinner som syntes det indre var det viktigste osv. Det er ikke slik. Det er jenter som er som de værste mannfolkene nå. Se bare på tinder. Jenter er mer overfladiske er min observasjon. Men det er variasjoner, så det så.

Anonymkode: 327ae...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er dame som kunne tenkt meg å være mann fordi menn er «enklere»

Anonymkode: ee15a...835

Det at vi menn er "enklere" er i så fall en ny stereotypi laget av rødstrømper.

Anonymkode: 3258d...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sies at vi menn er mer realistiske, rasjonelle og down to earth, mens damer mer lar seg styre av følelser og lett overtenker ting og lett blir svevende. Stemmer det?

Det stemmer nok på gruppenivå.

Anonymkode: e7772...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at sånn generelt i samfunnet blir den stødige, realistiske og rasjonelle mann favorisert. Jeg er selv vokst opp med en far som irriterte seg over følsomme kvinner. Som om dette var noe negativt og feminint og som gjorde at menn må ha kontrollen. Jeg skammet meg derfor over min kvinnelighet. Poenget er at vi alle har både feminine og maskuline sider. I dag er jeg stolt av å være kvinne med alt hva det innebærer. Det er ikke noe mindreverdig i å være følsom, pratsom og kreativ. Mann og kvinne skal utfylle hverandre og ikke konkurrere med hverandre. Trist at kvinnesakskvinner er mer opptatt av å hevde hvor sterk( madkulin) de eller hvor lik de er mannen i stedet for å hylle det feminine. Selvfølgelig kan mann være følsom , kreativ og pratsom og kvinner de rolige og rasjonelle. Uansett er det greit å være den du er 

Anonymkode: 1942a...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja forskningen indikerer at stereotypiene menn vs kvinner stemmer med virkeligheten (på gruppenivå...)

Men, statistikk på gruppenivå bør ikke brukes til å forhåndsdømme enkeltindivider, det er også store variasjoner innad i gruppene.

Men, tipper at slik forskning vil dysses ned fremover, ettersom det er blitt veldig politisk ukorrekt å peke på forskjeller mellom menn og kvinner (og andre grupper) , da dette undergraver enkelte andre forestillinger mange ønsker skal være gjeldende (like utfall > like muligheter), PK eliten kommer til å dysse ned alt av forskning fremover, så har du noe forskning print det ut og legg det i skuffen før feminaziene forbyr det ;) 

Men fra alvor til spøk, tinder er ikke noen god representasjon av "kvinner", kvinner kan der velge og vrake, og på tinder har du ikke noe annet enn overflaten å dømme etter, da blir det slik overfladisk og kalt uansett, uavhengig av deres "personlighet"

Anonymkode: b8fc0...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...