Gå til innhold

Rigid - kupton/andre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

18 minutter siden, Bjørnensover skrev:

Urikkelig, sta, bestemt, fastlåst

Ja enig i denne. Jeg er ganske rigid dessverre. Det er muligens noe jeg har blitt flinkere på, eller jeg vet ikke. Men når jeg henger meg opp i at noe er slik eller sånn rundt for eksempel mitt eget liv, min situasjon eller noe sånt så kan behandlere ha vanskelig for å snu meg/få meg til å se andre muligheter. Da vil jeg si jeg er veldig fastlåst rundt egen situasjon og selvoppfattelse. 

Derimot er jeg veldig lett å overkjøre for andre som ikke kjenner meg så godt og som jeg ikke er trygg på så der kan jeg oppfattes helt motsatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar at det er spurt pga et annet nylig innlegg. Rigid er det motsatte av fleksibel og ble beskrevet med eksempel her:

Manglende fleksibilitet betyr at en ikke endrer seg etter situasjonen. En er likedan på fest som på jobben. En snakker med bestevennen på samme måte som med en kunde eller en pasient. En er like paranoid enten en blir bedt på nachspiel av ukjente en natt i Palermo, eller det er kollegaen som ber om å få låne 50 kroner til lunch fordi hun har glemt pengene hjemme. Sykepleieren er like streng med hygienen enten han skifter på sår eller leker med barna i sandkassen. Friske personer tilpasser sin måte å være på til situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Glitter skrev:

Ja enig i denne. Jeg er ganske rigid dessverre. Det er muligens noe jeg har blitt flinkere på, eller jeg vet ikke. Men når jeg henger meg opp i at noe er slik eller sånn rundt for eksempel mitt eget liv, min situasjon eller noe sånt så kan behandlere ha vanskelig for å snu meg/få meg til å se andre muligheter. Da vil jeg si jeg er veldig fastlåst rundt egen situasjon og selvoppfattelse. 

Derimot er jeg veldig lett å overkjøre for andre som ikke kjenner meg så godt og som jeg ikke er trygg på så der kan jeg oppfattes helt motsatt. 

Så dette er å være rigid også? 

Anonymkode: 33e86...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så dette er å være rigid også? 

Anonymkode: 33e86...d37

Ja blant annet. Altså at jeg i noen situasjon er ikke lar meg korrigere/Ikke klarer å se ut over den oppfatningen jeg har rundt meg selv fordi jeg er så fastlåst i det. Jeg tror i alle fall det blir rett måte å beskrive det på. Jeg har i alle fall fått høre at jeg er både rigid og fastlåst rundt enkelte ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Glitter skrev:

Ja blant annet. Altså at jeg i noen situasjon er ikke lar meg korrigere/Ikke klarer å se ut over den oppfatningen jeg har rundt meg selv fordi jeg er så fastlåst i det. Jeg tror i alle fall det blir rett måte å beskrive det på. Jeg har i alle fall fått høre at jeg er både rigid og fastlåst rundt enkelte ting. 

Kjenner meg igjen i det i behandlingen. Takk :) 

Anonymkode: 33e86...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...