Gå til innhold

Hvilken antipsykotika funker raskest på psykose?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Zyprexa har jeg hørt.

Anonymkode: 43b98...93d

Hvor fort funker zyprexa da? Og dersom en ikke blir mindre paranoid av den, kan man da konkludere med at en ikke er psykotisk?

Anonymkode: 3b327...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor fort funker zyprexa da? Og dersom en ikke blir mindre paranoid av den, kan man da konkludere med at en ikke er psykotisk?

Anonymkode: 3b327...33c

Det der må du ta med en lege, for det vet jeg ikke noe om. 

Anonymkode: 43b98...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor fort funker zyprexa da? Og dersom en ikke blir mindre paranoid av den, kan man da konkludere med at en ikke er psykotisk?

Anonymkode: 3b327...33c

Zyprexa begynner for mange å virke så snart medisinen har blitt tatt opp, altså ofte etter bare minutter eller timer. Men det er vel sånn Zyprexa "instant release". Jeg vet om folk som har fått Zyprexa depot hvor de er mindre psykotiske allerede neste dag. Gjerne er de også litt zombie og veldig sulten. Men mindre psykotisk okke som. 

MEN ingen medisiner virker likt for alle og selv om Zyprexa har god effekt hos de fleste, så "kurerer" den ikke psykosen hos alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor fort funker zyprexa da? Og dersom en ikke blir mindre paranoid av den, kan man da konkludere med at en ikke er psykotisk?

Anonymkode: 3b327...33c

Nei, det er noen som har behandlingsresistent psykose. Så det ett sted jeg var innlagt for mange år siden, det var folk som gikk på store doser gammeldags ap, og de var fortsatt syke og så ut som skrømt mange av dem.  I slike tilfeller har man ett siste alternativ og det er Leponex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Worrysome plenty skrev:

Nei, det er noen som har behandlingsresistent psykose. Så det ett sted jeg var innlagt for mange år siden, det var folk som gikk på store doser gammeldags ap, og de var fortsatt syke og så ut som skrømt mange av dem.  I slike tilfeller har man ett siste alternativ og det er Leponex.

Hva gjør Leponex som andre ap ikke greier å gjøre?

Anonymkode: 43b98...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør Leponex som andre ap ikke greier å gjøre?

Anonymkode: 43b98...93d

Det vet jeg ikke, men den er veldig effektiv. Men har farlige bivirkninger, så hver gang man får en forkjølelse må man til legen for å ta blodprøve. Og man må også ta rutinemessige blodprøver ofte.
Derfor brukes den lite.

 Det er den mest effektive pillen mot schizofreni, men den er også den som bare gies der alt annet er prøvd, fordi den har noen mulige bivirkninger som ikke andre medisiner har.

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og dersom en ikke blir mindre paranoid av den, kan man da konkludere med at en ikke er psykotisk?

Jeg også mener at Zyprexa er den som virker raskest. Men den konklusjonen som siteres over her, er ikke riktig.

En psykiater eller psykologspesialist kan avgjøre om du er psykotisk eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, kupton skrev:

Jeg også mener at Zyprexa er den som virker raskest. Men den konklusjonen som siteres over her, er ikke riktig.

En psykiater eller psykologspesialist kan avgjøre om du er psykotisk eller ikke.

Ok, men hvor fort funker Risperdal da? Burde en være kvitt paranoiaen og vrangsforestillingene etter 2 uker på den?

Og hvis man sitter å snakker med en psykolog/psykiater og ikke nevner noen av vrangsforestillingene sine kan de egentlig vite om man er psykotisk da? paranoid psykose

Anonymkode: 3b327...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, men hvor fort funker Risperdal da? Burde en være kvitt paranoiaen og vrangsforestillingene etter 2 uker på den?

Og hvis man sitter å snakker med en psykolog/psykiater og ikke nevner noen av vrangsforestillingene sine kan de egentlig vite om man er psykotisk da? paranoid psykose

Anonymkode: 3b327...33c

Risperdal virket etter noen dager på meg, men mye kommer vel an på dose også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...