Gå til innhold

Influensavaksine


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har tatt den av den enkle grunn at jeg ikke har tid til å få influensa. Jeg er ikke i noen risikogruppe, så jeg hadde ikke trengt å ta den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg er på grenseland i risikogruppe, både på vekt og astma, så jeg tar den hvert år. Dessuten er influensa noe dritt. Så ja jeg har tatt den. Som i alle år.

 

Mest sannsynlig hadde jeg klart meg fint igjennom en influensa, men når det koster 280,- å slippe så tar jeg den regninga.

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker. Tidligere trodde jeg at så lenge jeg holdt meg unna andre hvis jeg begynte å føle meg dårlig, så ville jeg ikke smitte noen. Nå har jeg fått vite, at man kan smitte andre uten å ha symptomer selv. Da synes jeg valget blir mer komplisert. Egentlig synes jeg at jeg burde prioritere å la meg vaksinere, men det er ikke gitt at jeg surrer meg til legen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har som vanlig tatt den.

Viktigste begrunnelse: Minske risiko for å smitte andre som absolutt ikke bør få influensa.

Dernest: Minske risiko for selv å bli syk. 
 

Husk at man kan ordne resept på nett og få vaksinen satt på apotek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så i tvil. Har en sykdom som gjør at jeg burde ta vaksine og en annen som gjør at jeg burde la være. Diskuterte det med legen min for et par år siden og hun var mer i tvil enn meg selv. Så jeg har valgt å la være så langt. Håper i alle fall så mange som mulig tar den i solidaritet med andre. 

Anonymkode: 94ffb...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt den. Nå kan man ordne resept fra nettet, og så hente den ut på apotek der de setter den. 

Tar den hvert år. Både fordi jeg er i en risikogruppe, og fordi det er lurt å unngå å spre smitte selv om jeg skulle være symptomatisk. Flokkimmunitet er viktig, og vaksiner er trygge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også tatt den og har gjort det de tre siste årene.  Før det hadde jeg influensa fem år på rad og da fikk jeg nok.  Første gangen ble jeg til og med innlagt på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...